X

Klinkske - What Is Sound Anyway??

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• klinkske
    replied
    Originally posted by dreamer View Post
    Ik had eigenlijk verwacht dat ik meer sounds uit die gigantische synth-verzameling van je zou horen en minder samples/knipsels.
    Experimenteel wel interessant, maar als track eigenlijk niet.
    Je hoort 2 analoge drumcomputers, een m1 en een cs40m ms20 mini en wat vocals van YT
    Dus ik denk dat er meer uit mijn collectie komt dan je dacht.
    fx is oa de re 201 en vast mezelf kennende de zoom ensoniq en jahtari

Een reactie schrijven:

• torp
    replied
    Originally posted by The Big Ear View Post
    lekker experimenteel
    Originally posted by e-Gloomy-nations View Post
    erg experimenteel
    Originally posted by payt View Post
    lekker experimenteel
    Originally posted by Fifth Bot View Post
    Lekker experimenteel
    Originally posted by CosmicDreamer View Post
    experimentele paranoide droom
    Originally posted by bijlevel View Post
    experimentele, soundtrack
    Originally posted by Rezix View Post
    Experimentele soundscape
    Originally posted by dreamer View Post
    Experimenteel
    Kom op mensen, nu heet dit al "experimenteel"?
    Niettemin best een fraaie track, alleen jammer van die Amerikaanse filmstemmen want die doen het altijd goed.
    Laatst gewijzigd door Dr van Lansberg , 19 januari 2020, 00:57.

Een reactie schrijven:

• dreamer
    replied
    Ik had eigenlijk verwacht dat ik meer sounds uit die gigantische synth-verzameling van je zou horen en minder samples/knipsels.
    Experimenteel wel interessant, maar als track eigenlijk niet.

Een reactie schrijven:

• 1V/oct
    replied
    Op zich wel een grappig idee maar qua muziek doet het me niet heel veel.

Een reactie schrijven:

• Dr van Lansberg
    replied
    Toen ik de track startte, dacht ik even dat ik hem in twee browsers gelijktijdig aan het afspelen was. Ik heb hem gestopt om het te kunnen horen, maar het werd stil. Volgens mij is dit een love it or hate it track. Ik ben bang dat ik in de tweede categorie val. Ik kan er weinig mee, not my cup of tea.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Dank, beschouw ik helemaal als compliment.

Een reactie schrijven:

• kobuz
    replied
    Toffe verzameling van sounds waarbij ik de hele tijd heb gewacht tot het nummer ging beginnen. Niet helemaal mijn ding dus, maar wel interessant genoeg dat ik tot het einde heb 'gewacht'

Een reactie schrijven:

• tragmadat
    replied
    Mooie samenhang tussen stemsamples en piano, ik kan hier wel wat mee
    Zit nog te twijfelen of het goed is zo of dat ik het iets uitgesponnen had zien worden

Een reactie schrijven:

• 1V/oct
    replied
    Originally posted by marcmarc View Post
    ... tapejes die ik draaide op Staaltplaat (020 Radio 100) in de tachtiger jaren...[/I]
    Draaide jij bij radio 100?? Dan heb ik je vast gehoord, het stond altijd op bij mij.

Een reactie schrijven:

• marcmarc
    replied
    Mooi! Krijg er een Déjà vu van aangaande tapejes die ik draaide op Staaltplaat (020 Radio 100) in de tachtiger jaren die ik mooi vond. Deze mag er in die stijl zeker wezen en ik ben een ouwe lul ;-)

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    vermits dit een multitrack opname is kan ik die piano gerust wijzigen. Komt er nog wel een keertje van na zulke fijne reacties

Een reactie schrijven:

• Alk
    replied
    Interessante track! Ik vind het leuk dat de tekst van de sample enigszins betrekking heeft op het karakter ervan. Het pianootje stoort soms een beetje inderdaad, ik vraag me af hoe het geklonken had als je die er helemaal uit had gelaten of misschien had vervangen door iets lichters.

Een reactie schrijven:

• SlaveoftheWave
    replied
    leuke originele en eigenzinnige track, blijft ondanks het minimalisme wel boeien

en verderop gaat die piano even te hard en over zn nek, maar dat wist je al

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Dank allen. Ja dat dreigende meespelende ver/af-wachtende, dat voelde ik bij 't maken ook. Piano is zeker soms te luid. Zoals ik al eerder zei is dit een niet af project dat ik snel even wat ozone gaf in de daw en niet meer kritisch beluisterd heb erna. Het is wat 't is: mijn deelname. Ik was heel benieuwd naar comments, had maar weinig positiefs verwacht, ben al héél blij met jullie reacties. Ben heel bewust dit gaan posten ipv iets meer standaards. Ik voel me al gewonnen in MIJN doel: motivatie vinden voor de volgende

En inderdaad, de sounds werken samen met de vocals zoals iemand opmerkte, uiteraard hadden die nog veel beter kunnen geedit worden. In de eerste versie die ik op SC smeet zijn ze eeuwig loopend van a tot z (ik denk dat 't doel ze later te gaan gebruiken als multitrack => terug naar de hardware mixer als eerste dub mix tryout, na 't zien van wat Prince Fatty tutorials. (jaja wees zeker benieuwd en kijk even wat YT je oplevert als je 'm opzoekt)

In een nog grotere droom resample ik geluiden en scratch ze via timecode vinyl terug in de blend, maar of dat ooit gaat gebeuren en ik dat dus durf laten horen, geen idee

Een reactie schrijven:

• Rezix
    replied
    Experimentele soundscape trip waar je gerust nog enkele vervolg songs bij zou kunnen breien en het zou niet vervelen in dezelfde stijl,waarvan dit dan deel 1 is.Een afwisseling van dreigende stukken en rustigere met meer melodie. Ik zeg maar wat.

Een reactie schrijven:

• bombario
    replied
    Pfoe, lastig hoor. Kan er weinig kaas van maken, behalve dan dat ik iets van bas mis en de piano af en toe erg hard door komt. Maar dat hoort vast zo Ik mis ook een beetje richting. Maar misschien hoort dat zo? Beat is lekker gruizig, maar wel wat repeterend.

Een reactie schrijven:

• vink
    replied
    erg goed! ik ben dit soort muziek gewend, zeg maar. dus ik heb totaal geen problemen, met dit of dat, integendeel, wow! meerdere keren beluisterd, en blijft intrigrerend, gevoelsmatig.

Een reactie schrijven:

• Ytse
    replied
    Ik vind deze wel interessant. Filmmuziek is al genoemd. Tussen twee andere juiste geplaatste tracks zou deze passen als soort mix. Misschien op een album. Later nog een keer luisteren.

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    Originally posted by Ernesto View Post
    Ik word te oud voor dit soort muziek denk ik want ik herken dit niet eens als muziek. Geen akkoordenschema, geen opbouw. Helemaal niks. Voor mij zijn dit een aantal geluiden die achter elkaar op een hoop zijn gegooid en ik kan er geen kop of staart in ontdekken. Ik had graag een positievere reactie gegeven hoor, echt waar, maar ik kan het niet mooier maken dan het is.
    Helemaal niet erg. Als ik relatief makkelijk succes wou had ik iets anders gepost. Ik was veel
    benieuwder naar dit.

Inspiatie haalde ik uit oude 80’s platen zoals ‘how much are they’
    Dit was ook lang niet af. Moet toegeven de ie nu zelfs minder boeit na compressie en edits dan ervoor.
    ik wou iets met n sfeertje maken dat je ontvoert. En dan kan ik me vinden in t film muziek commentaar.

Een reactie schrijven:

• bijlevel
    replied
    Het nummer lijkt eigenlijk een beetje op een soundtrack bij een bepaalde filmscène. Dus de dames kletsen daarin semi-wetenschappelijk over wat geluid is en jij hebt daar de begeleidende, in dit geval elektronische experimentele, soundtrack bij gemaakt. Alleen op deze manier kan ik je nummer plaatsen en dan vind ik het helemaal niet slecht.

Een reactie schrijven:

Working...
X