Veel tracks tegelijk opnemen

NeonNoises

Stamgast
Lid sinds
7 april 2014
Berichten
338
Goedenavond,

Met het risico dat ik echt een basic vraag stel, graag jullie advies voor het volgende. Mijn live-improvisatie setup bestaat uit de DSI Tempest (6 of 12 outs), Pro 2 (2 outs), 303-clone (1 out), Eurorack modular (2 outs) en mijn gitaar (1 out).

Ik wil graag mijn livesessies opnemen in Ableton, op een dusdanige manier, dat ik achteraf alle tracks apart kan bewerken. In totaal dus 12 tot 18 kanalen nodig als ik alles los wil opnemen. Mijn Focusrite 18i20 heeft te weinig normale ingangen hiervoor, maar ik vind ook weinig audio interfaces met meer ingangen.

Is een digitale mixer de oplossing (welke?) of zijn er goedkopere manieren? Alle tips zijn welkom..
 
Dit is wat de site van Focusrite zegt voor uitbreiding van de 18i20:

If that isn’t enough for you, connect an eight-channel mic pre like the Scarlett OctoPre to the ADAT input for a total of 16 analogue inputs. Add the two channels of digital audio via S/PDIF and 16 channels of MIDI, and you can record just about anything you want.

Dat geeft je in totaal dan toch al 2 x 8 line inputs.

Cheers,
Exo. :mega:
 
elke normale adat-converter kan je gebruiken icm je focusrite.
Budget oplossing is bv Behringer ada8000/8200
Ferofish bv heeft converters met 2*adat in 1u (16 i/o)
 
Mocht je voor die Orion32 gaan, dan zul je er geen spijt van krijgen. *D
 
Dat snap ik, maar het moet wel een beetje hobby blijven he.. :) Die OctoPre of de Behringer passen net wat beter
Thanks again!

Maar is het een hele rare gedachte om in plaats hiervan een digitale mixer te gaan gebruiken, zoals die Presonus StudioLive 16.02? Het heeft ook wel wat om de muis even niet nodig te hebben en een goede opname achteraf te bewerken.
 
Die digitale mixers hebben vaak maar een twee kanaals interface toch?
Zelf heb ik een Zoom R16, standalone hardware met 8 kanalen tegelijk opnemen. Je kunt hem ook simpelweg als interface gebruiken, of als control surface voor DAW.
 
inputs

inputs

18I20 en dan idd een adat interface, zag laatst bij ie een phonic ad voor 175

bel ze eens wellicht kan je een deal maken met 18I20 en zo'n interface, niet de allerbeste maar prima voor de minder belangrijke inputs
 
Ufx van Rme heeft een 30 sporen opnemer en daarna afspelen. Makkelijk als je niet met een computer werkt en heeft 14 kanalen van zichzelf.
Voor de rest moet je het zelf maarlezen als je enigszins geïnteresseerd bent verder.
 
Motu 24 IO vind je 2de hands nog wel eens voor een redelijke prijs.
 
Cymatic Audio uTrack24 multitrack-recorder kun je zonodig tot 48 kanalen uitbreiden door een tweede aan te schaffen en is met €400,- zeer betaalbaar dacht ik zo.

Toevoeging:

Las zojuist nog op de site van Cymatic dat je niet 2 maar 4 van die uTrack24 units aan elkaar kunt knopen, kom je dus op maximaal 96 kanalen uit.
 
Laatst gewijzigd:
Cymatic Audio uTrack24 multitrack-recorder kun je zonodig tot 48 kanalen uitbreiden door een tweede aan te schaffen en is met €400,- zeer betaalbaar dacht ik zo.

Toevoeging:

Las zojuist nog op de site van Cymatic dat je niet 2 maar 4 van die uTrack24 units aan elkaar kunt knopen, kom je dus op maximaal 96 kanalen uit.

Maar die schrijft toch gewoon naar een USB harde schijf en niet naar je computer? Of mis ik iets?
 
Dan zou ik toch eerder voor RME, MOTU (nier mijn merk) of Focusrite gaan, eventueel uitgebreid met een Behringer ADA8x00, BCF2000 en/of Monitor2USB
 

Grom grom, kan die review niet lezen vanwege de policy van SOS. Gelukkig echter kwam ik toch nog delen tegen op Gearslutz: https://www.gearslutz.com/board/remote-possibilities-acoustic-music-location-recording/1024569-cymatic-utrack-24-a-2.html

Op de pagina daarvoor staat een statement van een medewerker van Cymatic: "In terms of audio quality, I should refrain from making any subjective statements as I am obviously biased. I will say that users of the product have reported the conversion to be very clean and accurate sounding in general. It is also correct that we have a MADI card coming out soon, and further on down the line, an ADAT card is also planned, so in the longer term of the product you can also use your A/D and D/A conversion of choice." https://www.gearslutz.com/board/remote-possibilities-acoustic-music-location-recording/1024569-cymatic-utrack-24-a.html
 
dit is wel een goeie topic voor mij ook. ik heb een 18i20 en via een extra Mackie mixertje voeg ik nog wat modular toe maar via de ADAT extra inputs cre-eren zou wel handig zijn. van de andere kant kan ik via de mixer via AUX nog effecten toevoegen. Food for thought.
 
Back
Top