Focusrite naar iMac: Firewire 6 pins naar USB Thunderbolt 3?

RFB

Ouwe rot
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
732
Locatie
Kockengen
Dag allemaal, ik heb een nieuwe iMac 21,5 gekocht waar ik logic Pro-x op draai. Mijn Focusrite geluidskaart ging direct in mijn oude mac (G5) via een firewire aansluiting (6 pins).

Hoe sluit ik nu de Focusrite (firewire) op de iMac aan? Er lijken geen geschikte hubs te zijn... Dank!

RFB
 
Als ik zo ff snel kijk zou je meerdere adapters nodig hebben. Van firewire 400 naar 800. Van fw 800 naar thunderbolt 2. Van thunderbolt 2 naar thunderbolt 3. Prijzig grapje in ieder geval, zie dat ik er ook rekening mee moeten houden als ik mijn iMac wil gaan upgraden...
 
idd verschillende adapters nodig zoals kobuz zegt

in geval van een laptop zou ik meteen investeren in een dock waar ook andere aansluitingen op zitten (OWC Thunderbolt 3 dock)
veel geld, maar nog steeds goedkoper en handiger dan adapters voor al die dingen te kopen. maar het is dus een imac, dus aan jou de keuze of het de moeite waard is.

check in elk geval eerst of de focusrite drivers heeft voor de laatste mac osx...
enige waar je echt kan op besparen is de FW400 naar FW800 kabel, daar kan je een goedkope kabel nemen van ebay china.. De rest zal best van Apple komen
 
ik heb zo'n paar verloopjes die dat samen doen, allemaal apple. Probeer ze 2e hands te vinden, dat scheelt al. Ik hoop trouwens dat ik 't terug vind want heb 't nodig. Klote systeem van apple he... Die verloopjes... Ik weiger mijn iphone SE up te daten want ik wil een headphone out en die adapter vertik ik te kopen.
 
Koop gewoon een nieuwe audiokaart en verkoop die oude. Sorry verkeerde antwoord natuurlijk.

En ik zou kabels/verlopen die duur zijn niet 2de hands scoren. Heb je eigen zaak? Dan is btw aftrekken en als kosten opvoeren soms beter dan 2de hands zooi kopen. Want je wil garantie. Je zal net zien dat 2de hands zooi er mee ophoudt.

Gewoon wat tips. Kan je natuurlijk gewoon in de wind slaan.
 
Dank allen! Ik denk dat ik voor een nieuwe kaart ga.... Het is niet zaligmakend zo’n hardware en software upgrade. Logic pro x herkent met geen mogelijkheid mijn ‘oude’ Arturia plugins... Ook die moet ik nieuw gaan kopen vrees ik... gezeik
 
Back
Top