Welke usb hub?

Nog wat leesvoer

http://support.plugable.com/plugabl...and_usb_1_0_devices_are_plugged_into_the_same
gaat dus over een VIA chipset.. die wel multi TT is..
Deze vind je ondermeer in 7port USB3 TPLINK hubs die net iets meer dan 30 euro kosten hier...

Benieuwd hoe goed deze werken..


Helemaal leuk zijn deze industriele: http://www.exsys.de/index.php?page=product&info=446
volgens datasheet zelfde chip dus als in de Overhub. Duurder, maar wel met voeding en enorm degelijke uitvoering :)


Enorm interessant allemaal, maar ik ga nog even wachten.. Niet dat ik een shitload aan USB3 apparaten heb.. Mijn midi interface sluit ik dan wel gewoon rechtstreeks aan op de mac mini ;)
 
Ook wel interessant voor mij, met 5 USB poorten op de mac zit ik al lang vol.
En ben al aan het USB swappen met harddisks. Heb trouwens geen usb3 in de Mac en even afgezien van externe harddisks zie ik er ook nog geen nut voor in mijn hobby hokje. Wel zou ik graag een hub willen hebben waar ik weer verder mee kan uitbreiden. Ik heb nu een maschine, um880, ms20 controller, HD van mpc en remote 25 aan de Mac hangen Verder nog een kaosspad ongebruikt staan. Mocht ik eens op de Aira of jp08 toer gaan dan kom ik tekort.
 
Het lijkt mij dat electron een hub van een derde partij in zijn eigen jasje stopt..

Is ook gewoon zo, is gewoon rebranded van een Chinees merk dat OEM-hubs maakt voor heel wat fabrikanten. Zou eens moeten kijken op de verpakking welk merk juist.

Ik heb 'm gekocht omdat ik met andere hubs altijd problemen heb gehad, deze doet het gewoon. Overpriced weliswaar (zit zelfs geen DC Adaptor bij voor harde schijven), maar toch :)
 
Is ook gewoon zo, is gewoon rebranded van een Chinees merk dat OEM-hubs maakt voor heel wat fabrikanten. Zou eens moeten kijken op de verpakking welk merk juist.

Ik heb 'm gekocht omdat ik met andere hubs altijd problemen heb gehad, deze doet het gewoon. Overpriced weliswaar (zit zelfs geen DC Adaptor bij voor harde schijven), maar toch :)

Maar.. elke hub tot nu toe met vergelijkbare hardware kost bijna evenveel of zelfs meer

dus overpriced.. geen idee hoor...
 
ik heb er een op komst, want de huidige is verdacht - een van mijn usb patchbays wordt niet gezien vanaf de oude hub.
cybermonday my ass. niks korting te bespeuren op die hub. ach...
 
Review over het unboxen:

Wat een korte kabel hebben ze erbij gestopt: ik geraak niet vd mac tot op de grond met die kabel. Bah dus al verlengen. En de adapter zijn ze vergeten mee te verkopen. Gelukkig heeft mijn oude belkin de juiste specs: 5 V 3A en juiste aansluiting.
Nee elektron, dat is alvast een slechte start. Als ik 7 poorten heb, moeten die alles kunnen, dus ook apple streeltjes opladen enz.
Testen is voor andere keer.
 
Had ik gedaan maar te lang geleden om nog te herinneren. Tja die leeftijd he :)
 
Heb er ook een binnen gekregen.

Erg flauw, volgens de handleiding zitten 4 rubberen voetjes inbegrepen bij de levering ik heb alles meerdere keren door gelicht maar geen rubberen voetjes. Nou zou me dat normaal een rotzorg zijn bij een sweex of tp link etc die voetjes haal je wel ergens vandaan. Bij de prijs van dit ding is dat toch wel een flink minpuntje.
 
Heb hier ook een Overhub en heb er 55€ voor betaald bij abtmusic. Gebouwd als een Zweedse tank, zoals alles bij hun. Ondersteunt ook TT maar maakt niets uit, tenzij het voor realtime audio is.

USB kabels verkopen zo ook bij Elektron. Zelf heb ik ze niet gekocht maar audiofielen beweren dat ze veel vetter klinken dan die van Mediamarkt :D
 
Rip overhub!

4 daagjes mocht hij leven. Mijn lieve dochtertje trok aan de usb kabel, helaas had ik de overhub net met kabelbinders op een mooi plekje vast gezet, halve socket compleet met koperen baantjes van de printplaat los. Niets meer aan te redden. Heb toch regelmatig een telefoon laten vallen terwijl hij dan nog aan de kabel hing te bungelen en niks aan de hand. Blijkbaar is de dure overhub niet echt hufterproof.

Nu maar op zoek naar een goedkope hub met mtt.

attachment.php
 

Attachments

  • IMG_20160318_200735698.jpg
    IMG_20160318_200735698.jpg
    46,1 KB · Bekeken: 170
Wel maar usb2, niet dat dat per se uitmaakt

Valt wel te fixen je overhub, wel zuur natuurlijk
 
Rip overhub!

4 daagjes mocht hij leven. Mijn lieve dochtertje trok aan de usb kabel, helaas had ik de overhub net met kabelbinders op een mooi plekje vast gezet, halve socket compleet met koperen baantjes van de printplaat los. Niets meer aan te redden. Heb toch regelmatig een telefoon laten vallen terwijl hij dan nog aan de kabel hing te bungelen en niks aan de hand. Blijkbaar is de dure overhub niet echt hufterproof.

Nu maar op zoek naar een goedkope hub met mtt.

attachment.php


USB kabeltje rechtstreeks aan de print solderen en het werkt weer
 
Had al een poging gedaan, plus min waren eenvoudig, baantjes liepen naar 2 grote oogjes, data was niet te doen, minuscule baantjes had de 2 kabeltjes gestript tot 1 vezeltje, dan tegen 2 inimini busjes naar de andere kant gedrukt en dan werkt hij, solderen voor mij geen optie dacht misschien op te lossen met secondelijm maar ging niet werken. plekje waar de connector zat zijn de soldeer vlakjes afgerukt.

Jammer van het geld maar andere staat al in bestelling.
 
Back
Top