Processor upgrade voor Prophet 600

Mk II

Fris Gewassen Lid
Lid sinds
8 september 2002
Berichten
1.241
Locatie
mvhl
Hmz, dat lijkt een erg simpele upgrade in tegenstelling tot andere :).
Vooral de nieuwe features lijken best vet!
 
Ik ken de P600 niet persoonljk maar dit leek me wel een welkome aanvulling. Het sympathieke van deze upgrade vind ik dat je 'm er ook zo weer uit kunt wippen... ouwe CPU terugzetten en hij is weer helemaal orgineel. Da's toch knap bedacht
 
Ja idd, heb alles even doorgelezen en t is echt geweldig wat voor extra's en verbeteringen er allemaal in zitten! (naast natuurlijk de betere Envelopes, wat t grootste probleem is met de orginele)

Ik ga dan ook zeker zo'n Teensy++ chip bestellen en deze upgrade uitproberen :D
 
Is al reeds uitgebreid aanbod gekomen hier op het forum. Ik heb hem ook ingebouwd en nu vraagt iedereen bij het luisteren van mijn producties…."Cool…uit welke synth is dat geluid?!".

Echt een aanrader en makkelijk zelf te doen. Voor de liefhebbers…ik heb een software editor gemaakt waarbij je de verborgen functies makkelijk kunt benaderen. Gratis en voor noppis :D
 
Is al reeds uitgebreid aanbod gekomen hier op het forum
oops.. ik heb eerst nog gezocht of het al gepost was hier maar die $%^# zoekfunctie van dit forum is nauwelijks bruikbaar.
 
ach t is voor mij iig voor t eerst aan t licht gebracht, dus geen probleem zou ik zeggen ;)

O btw, waar heb jij de chip besteld trouwens?
 
Inmiddels is mn Prophet 600 is geupgrade :D, wat een verschil!
Hij is veel preciezer en vloeiender dan hiervoor. T geluid en de wijzigingen is nog wel ff wennen, maar t is een erg mooie verbetering.

Als een Prophet 5 zal die nooit helemaal klinken, maar dit komt iig al veel meer in de buurt ;).
 
dat is zeker waar :D!

vooral de Unison Detune vind ik een super feature. Aangezien de orginele unison setting best wel veel phasing met zich meebracht.
 
Heb inmiddels ook een Gli Gli update en mijn God wat een verschil!
Super strak maar tevens ook levendiger en een enorme punch zit er nu in.
Naar mijn idee klinkt hij nu ook een stuk rauwer dan de brave productie serie.
Al met al een zeer geslaagde update en menig andere synth hier staat nu stil in een hoekje!
 
"Maar de Prophet 600 kan nu dingen die een Prophet 5 nooit zal kunnen :D"
Behalve als iemand voor de P5 ook een upgrade maakt.

Tof wat er allemaal kan met die microcontrollers vandaag de dag.
 
Back
Top