Het grote Oberheim Matrix 1000 (6&6r) topic

Mijn tip;
Als je twee M1000's hebt/koopt, kun je ze cascaderen, zodat je een 12-voice krijgt.

En als je er 6 bij elkaar zet, dan heb je het equivalent van een Matrix 12.
Klank was ok, maar toch heb ik deze rack verkocht aan een vintage gear freak die bij het zien van dit systeem spontaan begon te kwijlen.

Het is allemaal zo relatief beste mensen. Niet wat je gebruikt, maar wat je doet telt...
 

Attachments

  • PICT0093.jpg
    PICT0093.jpg
    47,9 KB · Bekeken: 101
En als je er 6 bij elkaar zet, dan heb je het equivalent van een Matrix 12.
Klank was ok, maar toch heb ik deze rack verkocht aan een vintage gear freak die bij het zien van dit systeem spontaan begon te kwijlen.

Het is allemaal zo relatief beste mensen. Niet wat je gebruikt, maar wat je doet telt...

Waarom moet het tellen?
 
Welnee, die VST is gebaseerd op oudere Oberheims. Een Matrix is de uitgebreidste analoge polysynth tot de Andromeda uit kwam zo'n beetje, hele complexe bak. Tja en dan nog de hardware vs software discussie. Ik vind de Oberheim een beetje brassy klinken en niet super warm, doet me een beetje aan een Juno 106 denken: je hoort toch meteen dat het analoog is, maar het is niet 'vet'.

die 3387 ...is dat ook niet in de sixtrak ...en meer budget poly ;-] synths , aka ensoiq esq


khad ooit een matrix 6 en de matrix programmer van acces ...mooie set;-]
ist ook niet so dat je in de matrix niet totaal contole hebt over t matrix gedeelte en de matrix 6 en 6r wel???

watk wel vet von aan de matrix 6 datje heel easy een library kon aan leggen met librarian software dumpe erin ..
10 stuks
beste strings / basses en fx ...brass-:engel:strings niet vergeten
 
Demo 1

Demo 1

Ik heb wat daagjes House/Techno style patches gemaakt op mijn Matrix-1000. Hier is het 1e deel van mijn demo.
 

Attachments

  • Demo Matrix-1000 deel 1.mp3
    8,3 MB · Bekeken: 87
Mooi sounds, wel af en toe meer van het zelfde qua basjes maar toch :okdan:
 
Ben momenteel op zoek naar een masterklavier / synth waarmee je ook vette geluiden mee kunt maken.

Op eerste gezicht dacht ik aan een ION daarna de jx3-p en en Juno 106 overwogen. of gewoon een usb midi controller klavier.

Nu denk ik dat die OB matrix 6 wel heel geschikt is. is velocity sensitive (net als mijn meisje) heeft aftertouch.

En is 540E veel te veel inclusief verzenden?

Ik heb een doepfer A100 met 3 OSC's kan ik die met de matrix 6 ook polyfoon aansturen als ik drie midi to cv's heb??

Las ergerns in dit topic dat je iedere stem aan een midi channel kan routen. De vraag is of die dat ook uit stuurt.

woon namelijk in Spanje en als ik dat ding mee neem is het stervens duur en heir staat die voor dat bedrag te koop.

Nou ja geweldige bak wat ik nu zie als die hands on buttons en controls had was .het waarschijnlijk de synth van de eeuw geworden. gelukkig is dat niet zo en is die nog relatief betaalbaar.
 
Ik heb een doepfer A100 met 3 OSC's kan ik die met de matrix 6 ook polyfoon aansturen als ik drie midi to cv's heb??

Las ergerns in dit topic dat je iedere stem aan een midi channel kan routen. De vraag is of die dat ook uit stuurt.
Nee dat kan niet. Die mode is in principe voor gebruik met gitaarsynths (elke snaar een midikanaal/stem) en enkel voor midi input. Om een modular polyfoon te bespelen via midi heb je m.i. een Kenton Pro 2000 MKII (dus niet de originele versie) nodig die 4 stemmig CVs kan uitsturen.
 
Kan iemand mij uitleggen waar VCA1 en VCA2 komen in de synth?
VCA2 hangt aan ENV2 en komt voor de output?
VCA1 dan? die hangt aan velocity ofzo?

anyway..

gister zitten spelen met mn 2 matrix-1000's
hier een patch met o.a. LFO1 op random die VCA2 moduleert. iedere OSC blijft zijn laatste noot spelen. Levert een soort ambieert arpeggio op.
FX zijn allemaal Valhalla
 

Attachments

  • ST_M1K_rndm-FX.mp3
    557,6 KB · Bekeken: 94
  • ST_M1K_rndm-DRY.mp3
    557,6 KB · Bekeken: 109
Kan iemand mij uitleggen waar VCA1 en VCA2 komen in de synth?
VCA2 hangt aan ENV2 en komt voor de output?
VCA1 dan? die hangt aan velocity ofzo?

anyway..

gister zitten spelen met mn 2 matrix-1000's
hier een patch met o.a. LFO1 op random die VCA2 moduleert. iedere OSC blijft zijn laatste noot spelen. Levert een soort ambieert arpeggio op.
FX zijn allemaal Valhalla

Klinkt vetjes cult45! Lijkt me een mooie synthesizer, maar de interface spreekt me niet aan. Hoe edit jij je sounds?
 
Ik heb wat daagjes House/Techno style patches gemaakt op mijn Matrix-1000. Hier is het 1e deel van mijn demo.

Mooie sounds hoor.

Wat wordt er hier op 3:42 gemoduleerd? Mod-wheel gekoppeld aan de tuning van beide oscs en dan verschillende kanten op of veel simpeler?
 
bedankt voor de link, helaas werkt de programma's bij mij niet. ik heb osx 10.5.8 zou toch moeten lukken.
 
raar..Is je mac Intel of PPC?
hier heb je versie 1.0, deze is PPC only en komt van mn powerbook G4 af.
..
 

Attachments

  • ObieEditor1_0.zip
    126,9 KB · Bekeken: 100
ik heb intel 2.6 core 2 duo macbook,

zou die daar net niet op werken.


het programma midi harmonizer doet het wel.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top