Waldorf microQ en Access Virus Rack

ho...sorry, hou die "dt" in "vermeldt" maar op een typfoutje ;) dat moet ofcousre "vermeld" zijn *D
 
Weer uit de musicstore catalogus...

Micro Q Lite 599 EURO...
 
okee Johnny, maar da's fl 1320,- . Ik had toch gezegd dat ie bij Midi Amsterdam 1295,- was? Elk geeltje telt vind ik. Tenzij je veel dichter bij Keulen dan bij amsterdam woont natuurlijk.

Hee weet iemand trouwens of je de MQlite kan upgraden tot volle MQ spec? Bij waldorf staat ie niet eens op de site.
 
ik snap trouwens een ding ff niet....

ik snap trouwens een ding ff niet....

wanneer je de specs van de mQ en de Qrack naast elkaar zou leggen, dan zou je toch bijna tot de conclusie komen dat (ok, op het duidelijke verschil in aantal controllers na dan..., maar volgens Waldorf zelf zou "hands-on-control" op eenvoudige wijze op de mQ alson mogelijk moeten zijn) je voor minder geld meer Q hebt!? ook het aantal stemmen...mQ: 25 stemmen (uit te breiden tot 75), Q: 16 stemmen (uit te breiden tot 32).

Zie ik dan nou belangrijke specs over het hoofd, die de gewone Q rack wel degelijk beter maken dan de mQ?
 
Dat van de hoeveelheid stemmen weet ik niet precies. Volgens mij is er een duidelijk verschil tussen het theoretisch mogelijk aantal stemmen, en het eigenlijke aantal stemmen in de praktijk. Misschien zijn die verward met elkaar?

En meer knoppen toevoegen kost ook geld natuurlijk.

Verder weet ik dat de Qrack 'n ingebouwde stepsequencer heeft.
 
Ah, kijk:

Ah, kijk:

HOW THE MICRO Q DIFFERS FROM THE Q

• No Xphorm (morph) function.
• No CV/Pedal inputs.
• No step sequencer.
• No continuous filter routing — serial or parallel switch with no 'in-between' settings.
• The second effects unit is a global effect and is the only effect with delay.
• The maximum delay time is reduced from that available on the Q.
• Dynamic voice structure can yield up to 25 voices.
• Expandable to up to 75 voices (although the hardware option to do this is not yet available).
• In Multitimbral Mode, up to five effects can be used in total, four effects for the first four parts, and one global effect with adjustable mix level in each instrument.
• No digital output.

Lees de rest van de review hier:
http://www.sospubs.co.uk/sos/feb01/articles/waldorf.asp
 
HEY, ik had nog weer ff 2 vraagjes betreffende de mQ serie zeg maar....

de 12 stemmige mQ lite, is die nog uit te breiden qua polyfonie?
EN de 50-stemmige upgrade, die de microQ naar 75 stemmen uit zou moeten gaan breiden, gaat die binnenkort echt leverbaar zijn en zo ja, is er al een prijsindicatie bekend?

zo, dat was het weer eventjes...;)
 
Ja, ik ben geen waldorf medewerker ofzo; wat ik weet heb ik uit tijdschriften en van 't net. Ik Zit met dezelfde vraag; ik zou wel 'n mqlite willen, maar als ie niet te upgraden is, baal je na 'n tijdje misschien dat je de lite gekocht hebt.

Je zou dit aan 'n winkel moeten vragen, die weten misschien ook wanneer die voice expansion eindelijk uitkomt. Dus, bambam....?
 
he...ik heb inmiddels zelf iets meer info kunnen krijgen; uit een antwoord van een Waldorf medewerker heb ik dit begrepen:

-de micoQ lite is aanvankelijk niet uit te breiden wat betreft het aantal stemmen, daarvoor moet de mQ lite eerst geupgrade worden naar een gewone microQ, kortom, wil je meer voices vanaf de mQ lite, dan moet je 2 upgrades ondergaan

-de voice expansion zelf voor de mQ zal volgens hem niet eerder leverbaar zijn dan voorjaar 2002.
 
oww....EN: de upgrade van microQ lite naar microQ full kost 540.- DM ...over de voice expansion is nog geen prijs bekend.
 
"kortom, wil je meer voices vanaf de mQ lite, dan moet je 2 upgrades ondergaan"

Nou ja, je hebt natuurlijk al meer stemmen als je naar de gewone MQ upgrade vanaf lite. Weet jij of ze de lite op nog meer dingen hebben beperkt dan alleen polyfonie?

Het prijsverschil tussen de Lite en de MQ is 1895 - 1295 = 600 piek. volgens mij scheelt dat niet zo gek veel met het bedrag van 540 DM, of wat dat uiteindelijk in euro's wordt. Wat dat betreft zou je dus best de Lite kunnen kopen, zelfs als je weet dat je later meer wil.

Ik wil dan alleen wel de grijze versie. Die gele is me wat te, eh... geel. ;)
 
haha, ja, de microQ lite is nog later uitgekomen dan de key versie van mQ, en die was alleen al in de 'classic blue' editie verkrijgbaar, dus de mQ lite zal ook wel niet meer in dat felle gele kleurtje verkrijgbaar zijn ;)

voor zover ik weet is de enige beperking t.o.v. de volle mQ het aantal voices...
 
ho wacht ik weet weer meer............en er zitten een paar haakjes en oogjes meer aan dan slechts het verschil qua polyfonie:

De beperkingen van de microQ lite t.o.v. de microQ:

- 12 stemmen
- geen reverb, geen 5.1 delays
- Toekomstige OS updates zullen alleen het bestaande systeem hier en daar verbeteren, dus geen nieuwe functies toevoegen.

naja de 2 laatsten wist je al:
- niet uitbreidbaar naar 75 stemmen, tenzij je eerst:
- upgrade naar een full microQ versie.
 
De Q klinkt lekker helder vind ik en heeft een aantal lekkere presets..!

De virus rack (sowieso virus in het algemeen) ken ik niet zo goed... maar is in dit topic wel een beetje naar de achtergrond verdwenen.

Wat zijn de karakteristieken van de virus sound en in hoeverre klinkt ie harder, voller, dieper, vager als de Q???
 
toen ik eens met de virus B speelde vond ik em behoorlijk in de buurt van mijn juno 6 komen qua klank....da's een compliment ;)

Olaf
 
yup denk in een mix niet echt te onderscheiden

Olaf
 
Dát is dan weer een interessant iets wat ik nog niet wist..

Trouwens een vraagje: waar vind je +/- het onderscheid met de Q?
 
Back
Top