Welke synths hebben meerdere MIDI uitgangen?

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Met welke synths beschik je over meerdere midi uitgangen zodat je direct meerdere modules kunt aansturen. Ik weet dat via daisy chainen, patchbays e.d. ook zaken opgelost kunnen worden, maar welke boards bieden directe aansturing van meerdere modules uit de doos? 2-4 MIDI uit dus.
 
DSI Pro 2 heeft een 2e MIDI uitgang

Voor de rest is het vrij zeldzaam denk ik. De NI Maschine Studio heeft er ook 3.
 
Wat is de reden van deze vraag?

Soms kan je op digitale synths de MIDI thru om schaken naar MIDI out.
 
Het enige klavier wat ik ooit heb gehad (en waar ik het op gezien heb waarschijnlijk) is de Kawai K11.

Kan er niet echt duidelijke plaatjes van vinden.. ook nooit gebruik van gemaakt, ik gebruikte em als enige synth in een bandje.. :)
Best een leuke synth, filter klonk ook goed voor digitaal..

m7029oseiuy567h7zayp.jpg
 
Vraag is vnl theoretisch, welke synth heeft meeste uitgangen. Zou wel ook echte ster-vormige setup willen maken. Moet trouwens met keys zijn, niet met pads.
 
Voor synths is het vrij uniek, heb het volgens mij weleens op een paar master keyboards gezien..
Roland a37 heeft het ook bv.. en nog wat van die dingen uit het pre usb tijdperk :)

Even voor mijn beeldvorming. Ik begrijp niet helemaal het idee achter de ster-vormige setup (??) Via midi in>thru naar tweede synth is (op een klein beetje vertraging na) toch hetzelfde?
 
JP 8080 had iets aparts met een van de midi aansluiting

Die heeft een keyboard (MIDI stekker) in . Maar ook geen MIDI thru dacht ik.
 
Even voor mijn beeldvorming. Ik begrijp niet helemaal het idee achter de ster-vormige setup (??) Via midi in>thru naar tweede synth is (op een klein beetje vertraging na) toch hetzelfde?

Functioneert misschien gelijk, maar gaat om looks.
 
Dat vroeg ik me ook al af.. ja.. :) Maar de TS wilde zonder hulpmiddelen werken.
Het is een beetje als zoeken naar een synth met 2 ac outlets terwijl je ook gewoon een stekkerdoos kunt aansluiten :D

Ik kwam hier verder nog een PSR9000 pro tegen.. zelfde klavier als een EX5.
 
Wellicht ook niet wat de TS wil en misschien werkt het niet eens, maar voor de €5 het proberen waard. Een Y splitter (link). Uit ervaring kan ik vertellen dat het niet werkt op een Midi-ingang om er 2 keyboards op aan te sluiten, ha ha (bedenk dat dit logisch is, 2 keyboards = 2 midi-kanalen op 1 ingang ...). Om een uitgang te splitten, misschien een goedkope oplossing.

1pc-5-PIN-MIDI-DIN-1-Male-Plug-to-2x-Female-Socket-Y-Splitter-Adapter-Cable.jpg_50x50.jpg
 
GEM S2 en S3 zijn synths met een dubbele midi uit (en keyboard split en layer-mogelijkheden).
 
Back
Top