OP-1 synth

Er zitten toch stepsequencers in? Dat is dan toch 'ge-quantized'?
Kan je die dan multi gebruiken of neem je steeds een part op in de tape?

Deze staat iig geval hoog op mijn lijstje.

Hoe gebruik je de op-1 in een live situatie?




Gister uitgepakt en geen moment meer losgelaten.

Ongelooflijk hoe snel je iets kan opbouwen.......de beperktheid dwingt je om creatieve keuzes te maken, waardoor ik al heel snel muziek maak, die ik normaal nooit zou maken.
Lekker musiq concrete met de radiosampler, noise stukken met de DNA.
Ook het ontbreken van quantizing geeft het geheel zo'n lekker flying lotus groove(mn timing zuigt)

nu nog een manier vinden om er een trigger signaal uit te krijgen, zodat ik mn Bugbrand er vrijdag mee aan kan sturen.
Iemand een tip voor trigger out?
 
Je neemt altijd audio op naar de ''tape''.
Een sequencer vul je met noten en met een toets speel je de sequence af die je dan weer opneemt als audio op 1 van de 4 tracks.
Ik zelf gebruik nooit een sequencer en speel alles los in, drums, synths, samples..
 
 
Je neemt altijd audio op naar de ''tape''.
Een sequencer vul je met noten en met een toets speel je de sequence af die je dan weer opneemt als audio op 1 van de 4 tracks.
Ik zelf gebruik nooit een sequencer en speel alles los in, drums, synths, samples..

En als ik hem live zou gebruiken wordt dat dan meer als een module of kan je ook patterns vanuit die stepsequencers aan midi syncen?
 
ik snap het hele concept wel. Vroeg mij af omdat je toetsen kan bespelen, dat je dat ook via midi input zou kunnen doen.
Niet dat ie dan gelijk multitimbraal moet zijn. Gewoon een losse synth, audio out naar een daw met een kabeltje, oldschool.
 
Hier een overdub van een paar tracks. Pattern sequencer voor drums, endless sequencer voor melodie en chord. Bas met de hand ingespeeld (hoor je ook wel een beetje)
 

Attachments

  • Output 1-2.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 62
Maar is het wel mogelijk om het een en ander aan een midi clock te syncen?
Als ik nou de OP1 samen met logic en andere synths in een project wil gebruiken...
 
De tape ontvangt midi clock. Eerst je tempo bepalen, dan de op-1 syncen en je ding doen. Je project op de tape reageert niet op tempoveranderingen van je midiclock. Dit omdat de tape audio opneemt en geen data...
 
Gisteren stond in Doornroosje Lucrecia Dalt en Suuns op het podium. Lucrecia had ook zo'n OP-1 bij, en een MidiMurf, en nog meer loop zooi enzo. Een groot bedoeld feedback festijn! Vooral gaaf dat het tape na doet, dus als je het langzamer zet gaat de pitch mee toch?
 
Je neemt altijd audio op naar de ''tape''.
Een sequencer vul je met noten en met een toets speel je de sequence af die je dan weer opneemt als audio op 1 van de 4 tracks.
Ik zelf gebruik nooit een sequencer en speel alles los in, drums, synths, samples..

Betekent dit als je een song wil maken je elke track x aantal minuten van je song moet opnemen? Of kan je een bar een X keer copieren?
 
Oh, dus werk gewoon als een normale sequencer: dus, 2 bars opnemen, 35 keer copieren. Vervolgens bar 9-17 weghalen.. later weer een stukje inkopieren... @ tracks bouncen naar 1 track.. Tracks resamplen enzo..

Toch?
 
Back
Top