GM module

Rollie

Stamgast
Lid sinds
21 mei 2005
Berichten
452
Wat ik graag wil is het volgende: Naast mijn setup aan synts (keyboars en modules), samplers etc etc wil ik graag een relatief goede general midi module. Deze module wordt alleen aangesloten op mijn masterkeyboard en een harware sequencer. Op deze manier hoef ik niet steeds cubase op te starten etc etc. Gewoon effe snel: masterkeyboard, module en sequencer aan en gaan met die banaan....

Nu is mijn vraag: wat raden jullie aan als GM module. Ik heb ooit een Roland SC155 gehad. Op zich best goed maar ik ben de "Roland" sound een beetje zat. Is een Korg X5DR aan te bevelen? Of zijn er nog andere alternatieven?
 
Zo'n beetje iedere rompler vanaf 1992 die generiek bedoeld is, is GM compatibel. Persoonlijk vind ik de modules van Yamaha altijd wel geschikt voor dit doeleinde. Bijvoorbeeld een Mu100r, zitten heel aardige sounds in.

Even voor de zekerheid: Met GM bedoel je net als ik de standaard die fabrikanten onderling afgesproken hadden met betrekking tot de verdeling van drumsounds over het klavier en de aard en volgorde van de geluiden die erin zitten? Of zoek je gewoon een allround soundmodule, met veel bruikbare sounds? Want ik vind zelf de GM sounds van veel modules ook meteen de zwakste kant, de meeste modules zijn tot veel meer in staat.

De korg x5dr is trouwens een hele leuke module, met meer dan alleen GM sounds.
 
Back
Top