vette module voor ronald rd 70

emielow

Ingeburgerd
Lid sinds
8 juli 2005
Berichten
48
hallo hier,

ik ben bassist, maar onze toetsenist wil (op aandringen van de rest van de band... ik post hier maar, omdat hij nergens verstand van heeft, hij kan wel spelen, maar van 'techniek' heeft ie geen verstand vandaar dat ik hier post) maargoed wat hij wil is een goede module voor zijn roland rd 70.

deze plank kan volgens mij dmv midi aangesloten worden op modules.

hij wil een VET hammond geluid, dus het echte scheur en breek werk, wat je dus goed kunt instellen en verdraaien etc.

verder nog andere vette geluiden, ik weet niet goed wat er gangbaar is op een synth, we spelen popfunkrock muziek zegmaar..

msischien is gewoon een goede synt module met rare geluidjes en delay enzo wel gaaf, zijn plank moet meer een opvulling zijn tussen bas/gitaar/drum.

als je suggesties hebt post ze hier

alvast bedankt!
 
Voor een band is een Motif(ES) een vrij goeie aanschaf.
Van zowel de Motif classic als de Motif ES is een module verkrijgbaar.
Kijk hier maar even tussen: KLIK
 
EMU heeft/had toch een B3 module? Met -volgens mij- alleen maar Hammonds!
Staan op de 'Vintage keys' module ook loike orgeltjes?
 
Origineel geplaatst door Lacertus
EMU heeft/had toch een B3 module? Met -volgens mij- alleen maar Hammonds!
Staan op de 'Vintage keys' module ook loike orgeltjes?

Ik heb nog een EMU Classic Keys hangen, voor zover ik weet heeft deze dezelfde rauwe samples als de (oude) Vintage Keys module. Persoonlijk vind ik de orgels daarin echt niet slecht en het lijkt mij dat ze voor een live band zeker voldoen. Maar ja. je hebt natuurlijk geen drawbars of andere realtime controllers (behalve dan het modwheel op je keyboard waar je het een en ander aan kan toewijzen).
 
Misschien is de Hammond XM1 module met drawbar controller wat? Schijnt erg goed te zijn. Enige nadeel is dan wel dat je alleen maar orgel geluiden hebt en verder niks.
 

Attachments

  • hammond_hammondxm1.jpg
    hammond_hammondxm1.jpg
    18,5 KB · Bekeken: 33
Origineel geplaatst door waxx
qua module weet ik niets, maar een nord elektro zal wel veel doen. Ik dacht niet dat die in modulevorm bestaat.
Tochwel hoor
 

Attachments

  • 003730.jpg
    003730.jpg
    24,8 KB · Bekeken: 39
Een EMU Vintage Pro of een EMU Proteus 2000 kost niet zoveel 2e hands en daar zal je toetsenist veel plezier aan beleven. De Vintage Pro zit vol met Hammonds en EP's zoals Rhodes, Wurlitzer en Clavinet. De Proteus heeft er ook wel wat maar niet zoveel, dat is toch een meer all-round module.

Je hebt natuurlijk ook die EMU Module met stapels B3-sounds.

Voordeel van zo'n oplossing is dat het vriendelijker voor de beurs is dan een Nord Electro. Een Proteus 2000 kun je bvb kopen voor 300 euro. Een Vintage Pro kost wel wat meer.
 
Back
Top