tweedehands akai samplers

Lijkt me zelfs noodzakelijk. Ze worden al jaren niet meer gemaakt. Daarnaast ben ik eigenlijk nog nooit verhalen tegengekomen over slechte exemplaren. Let er wel op dat er een USB board is ingebouwd, die heb je nodig als je met Akaisys wilt werken, en ze zijn schaars en dus duur.
 
Als ik van jouw was zou ik op zoek gaan naar de Z4 of Z8, 24bit/96Khz,toch de laatste nieuwe samplers van Akai
 
Mijn beste...

Ik heb een Akai sampler te koop met toebehoren.... s5000

Ook met USB + AK syss....

Doe een leuk bod en zal er over na denken...

Kijk effe bij zoekfunctie.....
 
mijn budget voor een sampler ligt rond de 1000 euro.en mijn gebruik zal zijn voor samplen van geluiden en tal van andere dingen.ik heb tal van dingen op dj gebied.dar zal ik de sampler ook voor gebruiken willen.
 
Origineel geplaatst door idwgroep
mijn budget voor een sampler ligt rond de 1000 euro.en mijn gebruik zal zijn voor samplen van geluiden en tal van andere dingen.ik heb tal van dingen op dj gebied.dar zal ik de sampler ook voor gebruiken willen.

Voor 1000 euro koop je tegenwoordig 'n S6000 met USB, harde schijf, en 256mb RAM. Beest van 'n sampler, en je moet eens kijken wat die 5 jaar geleden kostte. Een S5000 heb je voor veel minder (vanaf 600 denk ik)
 
Voor een S5000 met 16xuit, USB board, effecten board, en 256 mb geheugen houd ik een budgetprijs van €800 euro aan. Ze zijn weleens goedkoper, maar dat gaat ten koste van de compleetheid en de genoemde boardjes zijn schaars.
 
Je maakt me nieuwsgierig idwgroep: wat bedoel je met tal van andere dingen samplen, naast geluiden...? :geslaagd:


Origineel geplaatst door idwgroep
mijn budget voor een sampler ligt rond de 1000 euro.en mijn gebruik zal zijn voor samplen van geluiden en tal van andere dingen.ik heb tal van dingen op dj gebied.dar zal ik de sampler ook voor gebruiken willen.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Lijkt me zelfs noodzakelijk. Ze worden al jaren niet meer gemaakt. Daarnaast ben ik eigenlijk nog nooit verhalen tegengekomen over slechte exemplaren. Let er wel op dat er een USB board is ingebouwd, die heb je nodig als je met Akaisys wilt werken, en ze zijn schaars en dus duur.

.. Bedoel je dat je denkt dat die reeks méér gaat kosten binnen een x-aantal jaren?
 
Bedoel je dat je denkt dat die reeks méér gaat kosten binnen een x-aantal jaren?

Ik denk dat hij bedoelt de die USB bordjes schaars en duur zijn, niet de S-reeks.
 
Ik ga Akai niet verdedigen, je gaf immers zelf al aan dat je het binnen Akai zoekt.
Idd voor E1000,- heb je een S6000 met alle toeters en bellen.
Wat al gezegd is maar wat ik zeker nog wil herhalen is dat het USB boardje er bij moet
zitten.
Daar ligt de grote (edit) kracht van de S5/6000.
Dit boardje is niet meer los te verkrijgen.

Ik denk dat er weinig samplers zijn die zo eenvoudig zijn te bedienen (zonder manual)
maar alles op samplegebied in huis heeft wat je mocht wensen.
Zelfs de eerdere modellen uit de Akai stal laat de 5/6000 qua bediening ver achter zich.
Als 16bit genoeg is, is dit je sampler.
Sound staat als een huis.
Succes.
 
Origineel geplaatst door idwgroep
die akai s5000 had ik al gezien.daar zit alles op.net wat ik zoek

Er zit ook een Adat uitbreiding op, is vrij zeldzaam (nu hoop ik dat deze verkoper niet mee leest:D )

Als je deze voor rond de E750-E800,- weet te scoren dan heb je een goede deal vind ik.
 
-256 Mb intern geheugen
-usb card
-adat-card
-fx card

Dit waren allen opties voor de S5000.
Enige wat ontbreekt is de extra 8-out en de extra 64 stemmen.
Standaard heeft de S5000 8-out.
Standaard heeft de S5000 64 stemmen, deze kan ook (via dure optie) naar 128 worden uitgebreid.

Verschillen met de S6000:

S6000 heeft standaard 16-out, standaard FX, standaard 128 stemmen en dat mooie los afneembare
display (als je met AK-SYS werkt overbodig, zit in de SW) en tja, dat impossante 4U hoge rack vulling.
En niet onbelangrijk: de geballanceerde in en out (XLR).
 
Back
Top