ik begin zolangzamer hand een hekel aan samplers te krijgen..

waarschijnlijk is het zo'n glitch herhaal phrase dinges geval... klinkt idd kut...

maar een hekel hebben aan een bepaalde technologie omdat 'ie door sommigen 'verkeerd' wordt gebruikt is nutuulk nog niet meteen een reden om het ding alltogether maar kut te vinden...

je kan een bijl niet gaan verbieden omdat 'ie eventueel ook nog als wapen kan worden gebruikt...
 
Muzikale evolutie :)

ZO'n 'glitchbak' leent zich om geluiden op deze manier te gebruiken (in blieper's termen verkrachten denk ik ;))
'k Heb nu bijna een jaar een elektron octatrack en dat is inderdaad zo'n sample stotter en verniel glitchbak.
En ik vind um leeeuuukkkkk :D.

Ik heb een hekel aan draaiorgels, zowel glitchende als niet glitchende, en ik hoop dat er ooit een verbod op die dingen komt.

-C-
 
kwam dit soundje niet ook uit een haperende sampler?



:-)
 
Wim Zonneveld

Wim Zonneveld

Aan Wim Zonneveld werd ooit eens gevraagd wat hij van "De zangeres zonder naam" vond.

Hij antwoordde:

Als 4 miljoen mensen haar platen kopen, wie ben ik dan om te zeggen, dat het slecht is.

Zelf ben ik al bijna pensioengerechtigd, maar kan gelukkig wel genieten van een grote groep mensen, die uit hun dak gaan, ook al is het op muziek die ik niet begrijp.
Maar dat is al vaak zo geweest. Stroming schijnt zo iets te heten en daar doen we het dan maar mee.
 
kwam dit soundje niet ook uit een haperende sampler?

Bald Terror - Rotterdam - YouTube

:-)

Nee dit lijkt veel meer op een analoge delay met een hele korte delaytijd en veel feedback. Dit soort geluiden haalde ik bijna 1:1 uit mijn Dynacord EC 280 door te spelen met feedback en delaytempo, en de output naar de input te verbinden (deze delay heeft 3 sets in- en outputs op het frontpanel). Je verandert de toonhoogte door het delaytempo te varieren.
 
niet mijn ding, maar is tenminste niet weeres een dubstep track met wobble adhv een youtube massive tutorial.

dansvloer is niet te vol(of leeg), zijn aardig wat vrouwen. Shit, volgens mijn zijn er ergere feestjes.
 
Nee dit lijkt veel meer op een analoge delay met een hele korte delaytijd en veel feedback. Dit soort geluiden haalde ik bijna 1:1 uit mijn Dynacord EC 280 door te spelen met feedback en delaytempo, en de output naar de input te verbinden (deze delay heeft 3 sets in- en outputs op het frontpanel). Je verandert de toonhoogte door het delaytempo te varieren.

Ik zie niet echt dat je dat LIVE ook zo gaat doen (wel toffe bakken trouwens dynacord, 't is dat ik al omkom in de delays lol). Misschien is 't helemaal niet live en gewoon opgenomen, misschien zelfs een Kaos pad?
 
Nee, paul elstak heeft zelf verklaard dat ze feedback kregen in de mixer en dat toen hebben gesampled.

Echootje met feedback via de mixer denk ik dan, anders moet 'ie wel heule heule lange kabels hebben gehad. Als ik naar deze plaat luister kan ik me nauwelijks voorstellen dat hij écht door DJ Paul gemaakt is :erm:

Ik zie niet echt dat je dat LIVE ook zo gaat doen (wel toffe bakken trouwens dynacord, 't is dat ik al omkom in de delays lol). Misschien is 't helemaal niet live en gewoon opgenomen, misschien zelfs een Kaos pad?

Niet in '93 :D

Maar het klinkt helemaal niet alsof het achteraf nog op en neer gepitcht is, en het klonk echt precies het zelfde als ik een zwiep gaf aan mijn delaytime knop!

GOEWWIAAAAUUUWWWWwwwww wwwwoooEEEEEWWWWwww

Heb er ooit nog een demootje van opgenomen, wellicht dat 'ie nog ergens op het net slingert.
 
Back
Top