Gloomy - Smart Prison (New Beat)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.125
Locatie
België
Hallo luitjes,

Na wat met de feedback gedaan te hebben op het FL-studio forum, heb ik besloten deze track publiek te maken.
Een 114BPM Progressieve New Beat plaat.

Hoop dat jullie 'm kunnen pruimen. Alle kritiek is welkom.



:bekdicht: :smeris: 8)
 
Knappe sfeercreatie: dreigend, griezelig ... ik zou die gast van die vocal niet in een donker steegje tegen willen komen =). "Vrouwelijk" antwoord op het laatste is grappig en goed gevonden :okdan:
De mix zit prima en ondanks het ontbreken van een melodie, gaat ie niet vervelen.

De link met newbeat vind ik echter niet terug. NB heeft als basis de vertraagde weergave (en dus zwaardere kicks en snares) en dat bevat deze track niet echt. Maar dat is echt muggenziften, dus let daar niet op :mexico:.

:doei:

Danny
 
Ik heb liever dat je voluit voor 'darkness' kiest. Deze track is best te pruimen, maar fronst m'n wenkbrauwen niet zoals ik dat gewoon ben van jouw tracks. Deze is braaf. Stoort niet, maar verrast ook niet. Kabbelt rustig verder.
Alsof je dit tijdens je koffie pauze hebt gemaakt... :koffie:
 
Fijne sfeervolle track met veel interessant percussiewerk. Op de JBL Go hier op mijn werk klinkt de mix zeer goed uitgebalanceerd.

Ps. Ik vroeg me al af wat (progressieve) new beat is. Blij dat Danny het heeft uitgelegd ik ben totaal niet thuis in al die sub-genres :erm:.
 
Mooie sfeer, mooie melodien, mix klinkt op mijn ipad ook prima. Het blijft denk ik altijd een kwestie van smaak. De vocal sample vind ik zelf niet zo fijn en (ondanks dat de sfeer lekker is) zou er meer variatie tussen “chorus” en “verse” kunnen zitten. Dit voorkomt het voort kabbelende effect wat ik Eerder ook las. Ik hoorde dat eens in een tutorial filmpje verse groot, chorus kleiner.

Al weet ik niet of new beat een klassieke opbouw kent. Over opbouw gesproken, daar ga ik nu eens mee experimenteren. I-v-c-v-c-b-v-c-o gebruik ik dan weer veel te vaak. ga ik vandaag anders doen.

Ik weet niet of je je arrangement zo hebt ingedeeld dat je flexibel kan experimenteren met schuiven of dingen weghalen. In fl studio kun je een tweede arrangement maken in dezelfde file. Das best leuk om mee te spelen.
 
Mix is vanzelfsprekend uitstekend, zoals ik van je gewend ben. En er zit ook wel de nodige energie in je track (zoals ik ook van je gewend ben), maar ik mis wat dynamiek in het geheel. Een rustpunt of een duidelijke climax. Ik ben ook wel benieuwd hoe deze track klinkt op 124 bpm.

Maar dit zijn uiteraard details en ik noem ze omdat ik altijd hoge kwaliteit van je gewend ben.
 
Zeker duistere track, geluidskwaliteit is erg goed, de opbouw is ook erg goed, vooral na 2:30 een voelbare climax met vette 303 geluiden. Ik ben niet zo thuis in dit genre maar ik hou altijd wel van duistere tracks, en vooral van 303 geluiden. Kan weinig verbeteringspunten bedenken, ja misschien een clap of snare na de break, maar ik weet niet of dat in dit genre gebruikelijk is.
 
Hey dames en heren, dank jullie wel voor jullie feed. Ja, daarom noem ik het progressive New Beat, omdat je elementen terug hoort / of niet hoort die het verschil maakt met de oude New Beat. Te weten dat ze maar een aantal sporen beschikbaar hadden in die tijd. Het kabbelende, daar kan ik wel inkomen, maar ook dat is bewust zo gedaan... Misschien had ik over de structuur nog wat beter nagedacht... maar ja, ik ga hem nu niet meer veranderen.. Ik ben al blij met de positieve reacties die ik van u, lievelingen, krijg :okdan:
 
Duister sfeertje! Toen ik om te horen hoe de vocal echt klinkt de track sneller afspeelde ;), vond ik ook qua tempo er wel meer pit in zitten.
Maar ik ben dan ook niet bekend met het genre..

:koffie:
 
Het heeft weinige elementen van New-Beat,maar de gehele track klinkt meer als iets dat niets te maken heeft met New-Beat,dus ik weet niet wat de bedoeling was,maar als het meer als New-Beat bestempelt moet worden zou ik vele zaken toch aanpassen,voila.
 
Duister sfeertje! Toen ik om te horen hoe de vocal echt klinkt de track sneller afspeelde ;), vond ik ook qua tempo er wel meer pit in zitten.
Maar ik ben dan ook niet bekend met het genre..

:koffie:

Haha, deze is wel grappig: "Hoe de vocal echt klinkt"... :dubbel: Dat is mijn echte stem, Bohemen, die is niet gepitched, alleen een beetje distortion erop.
Ja, dat is nou eenmaal een kenmerk van New Beat, het trage tempo. Ik zal 'm een proberen op een sneller tempo te krijgen, maar ik denk niet dat dat gaat lukken.
Thanks voor je feed, man!! Van harte.
 
Het heeft weinige elementen van New-Beat,maar de gehele track klinkt meer als iets dat niets te maken heeft met New-Beat,dus ik weet niet wat de bedoeling was,maar als het meer als New-Beat bestempelt moet worden zou ik vele zaken toch aanpassen,voila.

Beste egres, bedankt voor te luisteren en de reply. Kijk, New Beat zijn mijn roots. Ik weet wat New Beat is, maar dit in combinatie met jarenlang een metalhead te zijn.. dan krijg je dit : Gloomy's Progressive New Beat. En dat moet kunnen. Mijn platenmaatschappij vond het toch goed, en die brengen alleen New Beat en Acid uit. (Fenix Fire Records). Nogmaals bedankt en heb een fijne dag vandaag! Gloomy.
 
Dat is mijn echte stem, Bohemen, die is niet gepitched, alleen een beetje distortion erop.

Gatver ... ben jij dat zelf? Dan zou ik naar aanleiding van mijn eerste reactie op deze post ("ik zou die gast van die vocal niet in een donker steegje tegen willen komen") je dus niet willen tegen komen :dubbel: :dubbel: :dubbel:.

:mexico:
Danny
 
Gloomy MvR (2).jpg


Jeps, dat was mijn stem en dit ben ik. Mét een t-shirt aan van Mark Van Rijswijck :)

Supergrappig Danny, nu zal je wel minder bang hebben zeker ?
 
Hallo luitjes,

Na wat met de feedback gedaan te hebben op het FL-studio forum, heb ik besloten deze track publiek te maken.
Een 114BPM Progressieve New Beat plaat.

Hoop dat jullie 'm kunnen pruimen. Alle kritiek is welkom.

https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomy-smart-prison

:bekdicht: :smeris: 8)

Hola Gloomy,

Ja dat klinkt lekker:halleluja

groeten van andreos:)
 
Back
Top