Deep Bass Frequencies, hulp nodig van masterings professionals..

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.127
Locatie
België
Hé daar lieve mensen .. Hierbij een nieuwe track van Gloomy .. Een zeer chille 116 bpm New Beat-acid track. Maar ik heb problemen met mijn masteringtechnieken. Ik wilde de kick erg dof laten klinken (lo-fi in feite). Werkt dit met de rest van de geluiden? Is er te veel bass ? Te veel highs ?

Laat me ajb iets weten, want deze keer wil ik een professioneel klinkend nummer leveren .. Ook feedback op de inhoud is meer dan welkom .. Gemaakt in FL-studio 20. Veel plezier! Much Love, Gloomy (juli 2018)

PS: downloadbaar in WAV-formaat!

Private link :



Dank jullie allen bij voorbaat ! :okdan:

Groetjes en een fijne dag.

Gloomy.
 
hoi Gloomy,

Heb er met veel plezier naar geluisterd.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het, qua dofheid, zelf eigenlijk nog wel meevallen.
Vind ook niet echt dat er teveel bass is en/of teveel highs.
Maar goed; kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Blijft best lastig om echt goed te beoordelen.
 
Laatst gewijzigd:
Weet niet precies wat je bedoelt met de basskick te dof klinkt ofzo?...maar zie sample dat is een basskick ....dof ...zonder de mid , high frequency snap/click.
Bekijk bijlage kick DMC.wav
Je kick is iig veels tezwak.
Om je track op prof nivo tekrijgen is er een hoop werk aan de winkel:beard:
 
oei Gloomy, ik had veel meer verwacht van je track. De sound klinkt alsof er geen sprankel in zit en geen diep. Je wou newbeat maar net met 'n flauwe kick? Het eerste dat ik zou doen als ik dit had op de draaitafel, is omlaag pitchen en de bass verder open draaien...

(ok ok, mijn monitors staan uit en de sub ook, ik luister enkel over wat hifi speakers maar toch)
Het klinkt te snel, ook die uitfadende lead, kan dat geen versnelling trager?
 
hoi Gloomy,

Heb er met veel plezier naar geluisterd.
Om heel eerlijk te zijn vind ik het, qua dofheid, zelf eigenlijk nog wel meevallen.
Vind ook niet echt dat er teveel bass is en/of teveel highs.
Maar goed; kan natuurlijk ook aan mij liggen.
Blijft best lastig om echt goed te beoordelen.

Hey beste Robi ;)

Dank je voor de mooie feed man !
Blijft idd lastig om goed te masteren hé !?
Ik ga verschillende versies maken, naargelang jullie feedback
en dan laat ik jullie kiezen welke versie het best gemasterd is.

Ik heb ook de oproep gedaan op het officiële Image-Line (Fruitloops) forum en NFF, het Nationaal Fruityloops Forum (NL).

Veel werk voor de boeg dus !

Thnx pal !

Gloomy.
 
Hey Gloomert, ik kan nu niet luisteren (vanavond wel denk ik), maar heb je een referentietrack? Hoe zou je willen dat het klinkt?

Hey SIX, leuk nog wat van je te lezen ;)

Ow, een reference track..mmm, in't begin gebruikte ik dat wel eens, maar na 14 jaar produceren heb je dat blijkbaar niet nodig.. maar 't zou wel leuk zijn, zou de plaat klinken naar een CD van Ferry Corsten ofzo.. Rock your body :okdan:

Ben benieuwd naar je feedback vanaaf. Alvast hartelijk bedankt.

Grtjs,

Gloomy.
 
Weet niet precies wat je bedoelt met de basskick te dof klinkt ofzo?...maar zie sample dat is een basskick ....dof ...zonder de mid , high frequency snap/click.
Bekijk bijlage 123017
Je kick is iig veels tezwak.
Om je track op prof nivo tekrijgen is er een hoop werk aan de winkel:beard:

Hey dude :)

Dank je wel voor de leuke feedback !
Je attachment klinkt idd zoals ik het wil, dof.. zonder tail, snap of wat dan ook.. Eerlijk gezegd denk ik dat ik daar aardig in gelukt ben, maar ik vraag me af of die dofheid de andere frequenties niet stoort.

Mijn kick te zwak ? Mmm, hij is thans 2-3 keer gelayerd en hij staat afgemixt op -2dB, is toch goed, niet ?

Jazeker, een hoop werk. Als het niet stoort ga ik hier binnenkort ook wat screenshotjes van mijn analyzers posten..

Thnx kerel, again :)

Gloomy.
 
oei Gloomy, ik had veel meer verwacht van je track. De sound klinkt alsof er geen sprankel in zit en geen diep. Je wou newbeat maar net met 'n flauwe kick? Het eerste dat ik zou doen als ik dit had op de draaitafel, is omlaag pitchen en de bass verder open draaien...

(ok ok, mijn monitors staan uit en de sub ook, ik luister enkel over wat hifi speakers maar toch)
Het klinkt te snel, ook die uitfadende lead, kan dat geen versnelling trager?

Hey Klinkske :luv:

Thanks man voor je uitgebreide feedback.. Oei, meer verwacht.. geen sprankel en geen diep.. Moet ik dan de bass-frequenties van de master omhoog trekken ?? Of enkel die repetitieve bass sample ?

Flauwe kick.. nou ja, ik heb'm zo gekregen zoals ik wou, maar vraag me dus idd af of die dofheid de andere frequenties niet gaan vervormen..

Uitfadende lead, een versnelling lager ? Eurgh, hoe doe ik dat ? En welke uitfadende lead, want ik gebruik misschien wel 8 leads..

Thanks makkertje, een fijne dag nog !

Gloomy.
 
Als je t mij vraagt (maar ik ben in de verste verte geen mastering expert) is de niet gemasterde mix eigenlijk een niet goed gemixte mix. Met mastering heb je die 'fouten' willen wegpoetsen, waardoor ie erg platgedrukt is in mijn oren. Volgens mij moet je eerst de mix een stuk strakker krijgen en dan pas je master gaan doen...
 
Als je t mij vraagt (maar ik ben in de verste verte geen mastering expert) is de niet gemasterde mix eigenlijk een niet goed gemixte mix. Met mastering heb je die 'fouten' willen wegpoetsen, waardoor ie erg platgedrukt is in mijn oren. Volgens mij moet je eerst de mix een stuk strakker krijgen en dan pas je master gaan doen...

ik ben het met Depressoptimist eens, de mix is verkeerd. niet totaal, maar niet de diepte die ik van je ken. de gemasterde versie lijkt totaal ineengedrukt, inderdaad, alsof die niet gemasterd is...

alles staat al keihard. en mis een sprankeling, een gelaagdheid, het in elkaar vervlechten van de geluiden, zoals ik dat van je ken.
 
Volgens mij is een referentietrack altijd een goed idee, of je nu al 30 jaar produceert of 2. Je raakt namelijk zelf snel gewend aan je eigen track, maar naast een referentietrack valt pas goed op wat het verschil is.
Ik heb eerst ferry corsten nog even aangezet en toen jou track. Hij mist inderdaad veel sprankeling in het hoog, alles klinkt wat platter, minder stereo en meer naar de achtergrond geduwd vergeleken met de referentie.
 
Als je t mij vraagt (maar ik ben in de verste verte geen mastering expert) is de niet gemasterde mix eigenlijk een niet goed gemixte mix. Met mastering heb je die 'fouten' willen wegpoetsen, waardoor ie erg platgedrukt is in mijn oren. Volgens mij moet je eerst de mix een stuk strakker krijgen en dan pas je master gaan doen...

Hey hey, dank je wel voor deze mooie uitleg man..
Tja, weet je, ik heb ooit van een professional de tip gekregen om te kick af te mixen op -2dB.. uiteindelijk als mijn nummer klaar is, staat alles op +6 dB.. :?

Uiteraard moet ik dan de volumefader van Ozone stukken omlaag trekken om op -1dB uit te komen.. ik denk dat ie hierdoor platgedrukt wordt, niet ?

Zoals ik zei : komende dagen ga ik alles nog eens extra en grondig onder de loep leggen en zorgen dat ieder geluid (van de 40-50) een apart EQ-kanaal krijgt, wat stereo-spreading, panning, enz..

Thanks voor de tip, you're the man !! :)

Gloomy.
 
ik ben het met Depressoptimist eens, de mix is verkeerd. niet totaal, maar niet de diepte die ik van je ken. de gemasterde versie lijkt totaal ineengedrukt, inderdaad, alsof die niet gemasterd is...

alles staat al keihard. en mis een sprankeling, een gelaagdheid, het in elkaar vervlechten van de geluiden, zoals ik dat van je ken.

Dank je, mijn goede e-vriend ! Ik neem je feedback ter harte en ga er zéker wat mee doen.. Veel werk voor de boeg dus, maar dat is voor de komende dagen.. ik ga er hard aan werken..

Hou je sterk en goed, Arjan !

:luv:

Jan.
 
Volgens mij is een referentietrack altijd een goed idee, of je nu al 30 jaar produceert of 2. Je raakt namelijk zelf snel gewend aan je eigen track, maar naast een referentietrack valt pas goed op wat het verschil is.
Ik heb eerst ferry corsten nog even aangezet en toen jou track. Hij mist inderdaad veel sprankeling in het hoog, alles klinkt wat platter, minder stereo en meer naar de achtergrond geduwd vergeleken met de referentie.

Hey Six, dank je wel voor je opmerkingen man ! Hier ben ik wel wat mee.. Ik ga "Rock Your Body" van Ferry erbij nemen.. misschien heb je gelijk en heb ik na al die jaren nog steeds een ref-track nodig. Wel raar dat de stereo wat minder is, want de stereo-spreading in Ozone staat bijna op z'n maximum.. en je ziet aan de analyser dat ie erg goed gevuld is.. raar..

Allez, bedankt makkertje en tor snel.. nog een paar uurtjes slapen voor jou..

Dus, alvast een hele goeie morgen en nogmaals hartstikke bedankt !

We werken verder totdat we er dood bij neervallen ;)

Groetjes,

Gloomy.
 
Back
Top