Deep Bass Frequencies, hulp nodig van masterings professionals..

De ongemasterde versie overstuurd, dus daar ga je de mist al in.

ja dat wilde ook al opmerken, ik schreef al; alles staat keihard.
alles op 0db (of hoe je t ook noemt), laat de master keihard oversturen.
ik zorg er vrijwel altijd voor dat alles zo ongeveer rond -10db staat, met afwijkingen hoor, dmv van pre-gain. in het begin, dan de effekten... en wanneer het kan stuw ik soms wel kanalen stevig op. en soms ook de pre-gain wanneer nodig voor effekten. niet geheel de mix methode, een eigenwijze verdraaiing.

soms laat ik de pre-gain zoals het is, is er al gelet op de uitgangsnivo.
en soms kan je flink uitsturen.

aan dit heb je helemaal nix, denk ik...
 
Jawel hoor Arjan, heb ik veel aan.. Jij ook bedankt Niel.. ik begon het al door te hebben dat er iets scheelde.. Ik zal mn manieren van mixen en masteren volledig opnieuw moeten aanpakken.. Dank jullie wel, heren.. Jullie feedback wordt ten zeerste geapprecieerd ! :okdan:

Gloomy.

(en de ploeg boerde voort)
 
Heb zelf geen kaas gegeten van masteren..

Ik heb weleens gelezen dat je voor het goed kunnen masteren, voldoende 'headroom' nodig hebt?

Zelf heb ik alleen op de eindbus wat limiter/compressie, om het volume iets harder te krijgen. Ben echter geen fan van zogenaamde 'sausages'..

Maar ik heb ook weer begrepen dat dit geen goede werkwijze is..

Hier is nog een topic erover: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=212015

Ach, zodra ik beroemd ben huur ik er natuurlijk gewoon iemand voor in! :D

:W
 
Hey, thanks voor de link, Bohemen.. ga ik eens grondig doornemen..

Jongens, "I call it a day for this one".. ik heb er genoeg van.. Verschillende redenen om ermee te stoppen met dit project.

Ik ga de private links verwijderen en een nieuwe post openen.

Heel erg bedankt allemaal, en een fijne nacht.

Enjoy the music ! :dj:

Gloomy.
 
Back
Top