Underground X

De track is tevens ook hier te beluisteren;



Voorlopig wil ik het trouwens even iets rustiger aan doen.
Het lijkt me even goed om op de rem te trappen, aangezien ik de laatste tijd hier wel erg veel tracks geplaatst heb.
Kwantiteit moet op en duur ook weer niet de overhand gaan krijgen.
Kan op bepaalde momenten toch iets teveel doorslaan in mijn enthousiasme :)
 
Ja, je hebt gelijk. Ik krijg bij deze plaat ook het gevoel dat kwantiteit het overneemt op kwaliteit. Je dramt de hele tijd maar door met produceren en houdt weinig rekening met een goede afwerking van de track. Het gaat allemaal veel te snel en te simplistisch. Tijd om hierbij stil te staan, want ik heb dat probleem ook nog vaak. Ik zie het aan de stats van mijn Soundcloud. Veel succes en een fijne week toegewenst.

Gloomy :)
 
Goede raad: probeer eens één track per maand. Als je op één dag een track uitgedacht hebt, nog 29 dagen om te beluisteren en herbeluisteren en tijdens dat proces aantekeningen maken. Wijzig de aantekeningen in de track en je zal zien dat je je niveau automatisch zal op krikken. Kwantiteit zou eigenlijk nooit boven kwaliteit mogen staan, noch als je het enkel voor je zelf doet, noch voor een publiek.

Maar dit is slechts mijn persoonlijk visie (en ook werkwijze), dus neem het niet slecht op. :koffie:

:doei:

Danny
 
Toffe track maar naar mijn smaak klinkt het iets te nerveus, en dan bedoel ik met name de tamtam achtige geluidjes. wel zit het knap in elkaar, als je er meer tijd aan zou besteden zou je er nog iets beters van kunnen maken denk ik.
 
Goede raad: probeer eens één track per maand. Als je op één dag een track uitgedacht hebt, nog 29 dagen om te beluisteren en herbeluisteren en tijdens dat proces aantekeningen maken. Wijzig de aantekeningen in de track en je zal zien dat je je niveau automatisch zal op krikken. Kwantiteit zou eigenlijk nooit boven kwaliteit mogen staan, noch als je het enkel voor je zelf doet, noch voor een publiek.

Maar dit is slechts mijn persoonlijk visie (en ook werkwijze), dus neem het niet slecht op. :koffie:

:doei:

Danny

Om even een andere visie te schetsen reageer ik hier op. Ik 'moet' een track binnen +/- 10 dagen afronden, anders hoor ik niet goed meer wat nodig is en raak ik simpelweg op een geluid uitgekeken.

Ook vind ik het belangrijk om een track niet per se af te willen ronden. Drie weken terug was ik al 4 dagen met een track bezig en het merendeel was klaar, maar toch kwam ik niet verder. Ik geloof niet zo in projecten bewaren (doe er later toch niets meer mee), en heb dus alles verwijderd.

Heb slechts de BPM en de kick overgehouden, waarna ik in twee middagen iets gemaakt heb waar ik wel content mee was. Afscheid nemen van zaken werkt (voor mij) verfrissend.
 
Over de track zelf dan. Het 'nerveuze' en het snelle vind ik juist tof. Dat doe ik zelf ook vaak en past wel bij mijn 'problematiek' (ADHD en autisme).

Met iets meer tijd zou je hier zeker nog wat kunnen verbeteren, maar aan de huidige opzet ligt het wat mij betreft niet :okdan:
​​​​
​​​
 
Bambisk
Bedankt voor je reacties.
Zelf heb ik trouwens ook te maken met ASS (autisme) en ADD (zonder de H).
Kan hierdoor ook soms erg wispelturig zijn en van de hak op de tak springen.

Het hak op de tak springen zie ik zelf als kwaliteit. Draagt voor mij bij aan het creëren van een eigen geluid :D
​​​​​
 
Heb even geluisterd Robi

Valt me opnieuw op wat ik al eerder merkte: er mist wat in je geluidspakket. het lijkt alsof je een lowpass filter hebt, ik hoor niet veel hoog briljant in je track, misschien druk ik het verkeerd uit.
Niks mis met veel produceren, keep the juices flowing :)
 
Heb even geluisterd Robi

Valt me opnieuw op wat ik al eerder merkte: er mist wat in je geluidspakket. het lijkt alsof je een lowpass filter hebt, ik hoor niet veel hoog briljant in je track, misschien druk ik het verkeerd uit.
Niks mis met veel produceren, keep the juices flowing :)

Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben.
Had ik nog niet zo bewust bij stil gestaan.
 
Snelle track, beetje te nerveus voor mij om lekker te luisteren.
Maar je arrangement is goed verzorgt, ik vind dat je dat mooi neergezet hebt.
 
Back
Top