Roonan - Single source of truth

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.256
Locatie
BH
Weer even geleden, maar ik heb weer eens wat af.
Thema in deze track is streven naar een analoge sound met veel dynamiek en punch.
Dat lukt aardig de laatste tijd dankzij Uli.
Daarnaast geprobeerd toch iets origineels te maken, al valt dat natuurlijk vandaag de dag niet meer mee.
Hopelijk veel luisterplezier! :okdan:

https://soundcloud.com/reovolt/single-source-of-truth
 
Ik vind het een interessant nummer. Het is wat minimalistisch maar met genoeg afwisseling en effecten om toch de aandacht vast te houden. Ik heb er met plezier naar geluisterd. Voor mij klonk het origineel hoewel je natuurlijk wel gebruik maakt van exact hetzelfde hoorbare frequentie-bereik als alle andere muziek :P
 
Vind deze track erg verrassend.
De intro met bas etc is erg fijn.
Verder vind ik het allemaal erg evenwichtig klinken en de spanning blijft er goed in.

Dank je. Het is zeker de bedoeling dat de track verrast. Ik hou niet zo van 13 in een dozijn trackjes.
Dat is dus ook gelijk de moeilijkheid, want waar ligt de grens tussen "verrassend" en "niet meer te volgen"? Dat zal niet voor iedereen hetzelfde zijn.
Ben zelf enorme fan van artiesten die dit heel goed kunnen, zoals bijvoorbeeld het oudere werk van Trentemoller. Dat gaat alle kanten op en toch blijft het een geheel.
 
Raar nummer... altijg goed die rare nummers. I like it!
Wat zou je droom zijn om met dit nummer te bereiken?
ToAd

Ik heb geen specifieke droom bij deze track. Wat ik wel nastreef is mensen laten genieten met originele muziek zoals anderen mij aangenaam verassen. Ik zoek dus absoluut geen mainstream sound op en realiseer mij dat er slechts een select publiek dit soort muziek kan waarderen. Ik vind ontdekken het leukste aan muziek, dus daarom verandert mijn setup bijna dagelijks en is elke track die ik maak weer anders. Daarnaast is muziek, ondanks mijn passie ervoor, op dit moment bewust een hobby. Mijn dromen streef ik na in mijn bedrijf dus daar ligt mijn focus. Het zorgt er in ieder geval voor dat ik de middelen heb om veel gear te proberen :D.
 
Doet een beetje psychedelische aan ....je creeert zeker een bepaalde sfeer iig(aphex twin achtig hier en daar).Er is een transitie bij 2:08 die ik niet echt snap misschien met wat mdma(smurfjes) dat ik hem wel snap:dubbel::maffia:
Even serieus ....blijf experimenteren.:okdan:
 
Hi Roonan, erg fijna track. Lekker minimalistisch maar wel de hele tijd boeiend.
Vind vooral de sound erg lekker. Is dit dat voornamelijk de deepmind en RD808 ?

Als ik het vergelijk met Aphex twin dan zou ik als verbeter puntje zoiets als een bruggetje toevoegen, een stuk wat totaal anders klinkt maar toch erbij past, Dat deed AFX vaak.

Maar ja erg vet, mooie sounds!
 
Doet een beetje psychedelische aan ....je creeert zeker een bepaalde sfeer iig(aphex twin achtig hier en daar).Er is een transitie bij 2:08 die ik niet echt snap misschien met wat mdma(smurfjes) dat ik hem wel snap:dubbel::maffia:
Even serieus ....blijf experimenteren.:okdan:

Dank voor de feedback. Die break klopt inderdaad niet helemaal. Ik had daar eerst nog een soort lead overheen wat ik later heb weggehaald.
Bij nader inzien valt het een beetje stil nu op dat punt. Kan zeker beter.
Thanks! :okdan:
 
Hi Roonan, erg fijna track. Lekker minimalistisch maar wel de hele tijd boeiend.
Vind vooral de sound erg lekker. Is dit dat voornamelijk de deepmind en RD808 ?

Als ik het vergelijk met Aphex twin dan zou ik als verbeter puntje zoiets als een bruggetje toevoegen, een stuk wat totaal anders klinkt maar toch erbij past, Dat deed AFX vaak.

Maar ja erg vet, mooie sounds!

Super, fijn dat je het kan waarderen. Daar doe ik het voor.

De sounds komen met name van (inderdaad) de RD8, de deepmind niet, die heb ik eigenlijk maar heel even gehad.
Verder de Boog model D, de K2, een System-8 en wellicht onverwacht, de MC-707!
Het opzetten van een track doe ik altijd eerst met Maschine (mk3 + jam) als middelpunt voor zowel midi sequencen, audio loops opnemen en een aantal VST's.
Ik draai Maschine standalone met de audio via een multichannel interface naar mijn mixer die ook een multichannel interface heeft.
De reden hiervoor is dat ik volledige midi kan behouden en de audio gewoon op mijn mixer kan pre-mixen. Als plugin verlies ik in Maschine de midi naar buiten toe.
Multitracking, knippen en plakken, mixen en masteren doe ik in Studio One.
Klinkt wellicht wat ingewikkeld, maar eenmaal opgezet werkt het erg praktisch en intuïtief.
 
Ah Boog model D das zeker de bass... had effe gecheckt op het forum naar kon alleen vinden dat je een deepmind had en niet een boog.
Dacht in het begin dat het een boog was...
De drums klinken 808 dus maar geraden dat het een RD808 was :)

Nou ja idd erg mooi :)
 
Ah Boog model D das zeker de bass... had effe gecheckt op het forum naar kon alleen vinden dat je een deepmind had en niet een boog.
Dacht in het begin dat het een boog was...
De drums klinken 808 dus maar geraden dat het een RD808 was :)

Nou ja idd erg mooi :)

Ach, mijn studio is net een winkel. Elk seizoen een nieuwe collectie :dubbel:
 
Back
Top