Dragonfly (techno trackje)

Lekker, die gepannende effectjes. De arp is ook fijn stuwend. Op 1.00 komt de bas er wel wat abrupt in. Daar zou ik een filtersweep ofzo doen. Geluidjes erachter weer tof. Ik mis in de opbouw wel een dragende partij. Het is bas en veel sfeer maar bouwt niet echt op. De break komt dan ook wat abrupt. Ook als hij weer valt. Daar mag voor mijn gevoel nog wel wat bij, desnoods een donkere stem (ook al is dat afgezaagd). Productie is top en de geluiden zijn goed op elkaar afgestemd, met veel details :halleluja
 
Leuk arpje! Ik zat in mijn gedachten al in een mistige feesthal.. :-)
Misschien kan zoals bombario typte er nog wel een hook bij?
 
Ja dit werkt absoluut voor mij. Ik vind het supermooi gemaakt. Leuke effecten en geluidjes over een arp, stevige beat erover en toch een heerlijk heldere mix... ik vind het waanzinnig knap gemaakt en uit jaloezie ga ik natuurlijk niet zeggen dat ik hier jaloers op ben... oh wacht... maar serieus: heel erg knap in elkaar gezet en het klinkt werkelijk als een klok. :halleluja :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Ja je maakt toffe dingen man! Ik vind de drive vanaf 3.34 prettig, daarvoor miste ik wel iets (als kan ik zo niet zeggen wat). De bas staat inderdaad misschien wat hard als ie op de dansvloer gebruikt gaat worden. Iets waar ik bij mezelf ook steeds meer alert op ben, nadat jij me daar op gewezen heb:) Maar zeker weten doe ik het neit, ik heb geen ervaring met de vertaling naar de dansvloer van eigen mixen.
 
Daarvoor gebruik ik vaak Magic AB of een soortgelijke plugin. Kun je snel vergelijken met soortgelijke, professionele tracks hoe hard partijen staan. Werkt fijn.

dan voor deze tip, dat moet ik echt veel vaker doen! want hoe ik het in mijn hoofd heb hoe andere tracks klinken klopt duidelijk niet!
en dan mix ik er vaak voornamelijk te veel bas in
 
Hoe ik het in mijn hoofd heb hoe andere tracks klinken klopt duidelijk niet!

Dat heb ik vaak met de kick. Dan komt hij niet lekker door en zet ik hem maar harder. Terwijl EQ en compressie veel beter werkt. Beter goed gepikt dan slecht verzonnen... :D

Melda heeft trouwens ook zo'n vergelijkingstool: https://www.meldaproduction.com/MCompare
 
Back
Top