Hardtrance track... need some help !!

glennplumber

Kneed je synth
Lid sinds
19 december 2001
Berichten
2.954
Locatie
Midden van het land.
Ben nu al veel te lang met deze track bezig .... en kom er niet uit. Waarschijnlijk omdat ik er al te lang mee bezig ben....
hoor ik 'het' niet meer ....maargoed ik wil um toch afmaken.

Misschien dat wat kritiek van jullie me weer opweg kan helpen ??
En dan gaat het puur om de opbouw/geluids keuze enzovoort ..... niet zozeer om de mastering want daar ben ik nog niet mee bezig geweest.

Het levelen/velocitie en dergelijk is ook nog niet in orde en de track is ook nog niet afgewerkt ...... maar daar gaat het me hier ook niet om !!

Alvast bedankt !!
Glenn.

trackie
 
JA jeezz...wat kan je daar nou op zeggen.. Klinkt nu al bruut. Het enige misschien is dat ik wat mis waardoor dit nummer met kop en schouders boven de concurrentie uit kan steken. Ik denk dat een goede break erin met een mooie leadsound iets hem helemaal af maakt. MAar misschien vind je dat zelf te commercieel klinken?

Uhm sja gewoon afmaken dus...
 
de opbouw aan 2:50 kan beter maar gebruik liefst geen snarerolls...

Je hebt nu goede sfeer SFX & ritmische drums
maar overweeg misschien ander instrument voor bassline en lead?

Overall: een goeie feel in de song maar moet idd nog een beetje aan gewerkt worden... maar kan uitgroeien tot een bom!

P.S.: Hoe doe je dat met die backward stem?
 
Origineel geplaatst door Sycorax

P.S.: Hoe doe je dat met die backward stem?

1) Pak een vocal sample. 2) Reverse (backwards) hem. 3) Zet hier een lang galmende reverb overheen. 4) Reverse de sample weer. Eitje dus. ZO kan je nog veeeel meer dingen bedenken. Gewoon een beetje gaan prutsen totdat je wat interessants krijgt.

Het bovenstaande heb ik even geplakt uit de tread van Almeros (ik wist dat hij um pas nog omschreven had)

zie hier !
 
Origineel geplaatst door Sycorax
maar overweeg misschien ander instrument voor bassline en lead?


Zou je mij kunnen vertellen waarom een andere lead en bassline ??
 
Back
Top