Ook maar een trance nummer gemaakt

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Hij die commerciele top 40 nummers en wat al niet zij niet erg hoog heeft zitten heeft ook een trance achtig nummer gemaakt.
Eigenlijk meer om eens te zien wat het nou allemaal inhoud om zoiets te maken dan daadwerkelijk iets te maken wat commercieel uit te brengen zou moeten zijn. En toegegeven dat het niet altijd even makkelijk is. Het word zo snel al 'plat' of het klinkt gewoon niet. Nou ja, voor een eerste keer zou het ook slechter kunnen dacht ik.

Het staat op de DSF als link dus downloaden moet geen probleem zijn. (dot_trance)

Trouwens wat me opviel was dat de softsynths van Reason best wel OK zijn. En een beetje een herontdekking van de PPG.
 
Dit kan veel slechter!

Dit kan veel slechter!

Hehehe, je zegt het zelf eigenlijk al. Het is niet wereldschokkend en echt baanbrekend ook niet. Maar ik heb zoveel erger gehoord van figuren die denken dat ze ´the bomb´ zijn. Hoewel het niveau hier ver boven het gemiddelde ligt, dus ook jij. Maar voor de top heb je net dat ene beetje extra nodig. En ik weet dus niet of dat je plan was. Als ik je uitleg mag geloven dus niet he?

Je hoeft ook geen trance te maken omdat je denkt dat dat moet. Je electronic werk vind ik gewoon echt super. Gewoon je eigen ding doen! Waarom zou je dat veranderen?

Eric
 
hoe lang doen jullie nou over zo'n nummer om te maken? ik bedoel dan de tijd vanaf wanneer je je eerste toon op je keyboard speelt om een melodie te verzinnen totdat het arrangeren klaar is (dus niet het masteren en publiceren).
niet dat dit belangrijk is maar altijd leuk om te weten of ik nou zo snel/langzaam ben. ;)
 
Ach ja, met elkaar een dagje of zo geknutselt. Maar dat hoeft bijna nooit zoveel over het nummer zelf te zeggen. Doe ook wel eens een week over een nummer of pak het na een half jaar weer op. (da's trouwens wel moeilijker)
En ook al is het niet echt serieus bedoeld je wilt er toch iets van maken. En altijd handig om te weten wat de grenzen van je apperatuur zijn.

Gewoon lol hebben, daar gaat het toch om.
 
Yep!

Yep!

H E L E M A A L mee eens!

LOL is de beste ambitie om iets goeds te maken denk ik!

Eric
 
Fuse, je hebt gelijk als je zegt dat het voor de eerste keer slechter kan!! Maarja, de vonken springen er ook niet bepaald vanaf....

Een hedendaagse trancenummer kenmerkt zich (voor zover ik daar verstand van heb..) door een accoordenschema met een frisse medodie eroverheen. Vette Bass-beats, filters en..HATSA!!

De accoorden waren goed, de melodie bleef een beetje bij een soort arpeggio hangen vind ik.
De nodige filters mogen nog uit de kast getrokken worden!

Maargoed, ik weet niet in hoeverre je er nog iets mee wilt doen. Je hebt er in ieder geval lol in, dat is eigenlijk al genoeg.

Oxy
 
Back
Top