Mike Dearborn

Orgineel geplaatst door Nolet

Het gerotzooi met patterns is wel heel gaaf maar op die manier je nummers reproduceren lijkt me heel moeilijk. [/B]

Dat het moeilijker is met patterns ben ik met je eens, maar ik denk juist dat het de kracht van live is dat je de nummers niet in zijn geheel gaat reproduceren. Iedere keer anders houdt het verrassender vind ik.

Ik was een keer in Club Lek bij een "live"optreden van Speedy J en toen de tijd op was kon hij er geeneens een knap einde aan maken.....een abrupte fade-out was de oplossing, dat is toch jammer?
 
Orgineel geplaatst door bob303vs909
vind dat toch vreemd...mike lijkt me eerklijk gezegd niet iemand om met een gesingneerde 909 rond te lopen...Jeff neemt z'n eigen ook niet mee...een meer dan 1 gesigneerde 909 in nederland...hhhmmmm...ach misschien kan het ook wel...
Die gesigneerde 909 staat hier volgens mij in amsterdam, dus het zou best kunnen....


Zeg waneer zat jij voor de laatste keer bij mike dearborn op de koffie ?? 8)
 
Onze 909 kan er nu weer tegen!

Je moet zorgen dat ie niet oververhit raakt, een keer gebeurt, wat een drama!

Nu hebben we een fan in onze 909 zitten, als je de fan aanzet zitten binnen 3 minuten de ijspegels er op. We hebben ook gaten in de onderkant van de behuizing laten boren en hij staat wat hoger op zijn pootjes, voor een lekker koel briesje!
 
ik heb een keer een live-optreden meegemaakt van DaftPunk op de 1e new frontier...dat was VET! de songs bleven overeind, ondanks dat ze een heleboel live inspeelden, de sounds klonken anders, rauwer, maar de energie bleef...je kon echt horen dat het live was, het klonk allemaal heel anders....dat was erg indrukwekkend....

verder heb ik laatst met een vriend mijn rm1x aan zijn RS7000 gekoppeld en daarmee live lopen jammen..dat werkte erg goed....die yamaha bakkies werken echt heel goed voor het live ingrijpen in patterns....je kan de structuur heel dynamisch opbouwen door te muten en solo'en, maar je kan ook bijna alle belangrijke parameters van de geluiden on the fly aanpassen, en ook de effecten, en zelfs de midi data zelf met de loop-remix en groove-grid....

ohja, een goeie live drumsampler: de korg electribe ES1...werkt met batterij-gebufferd geheugen, dus knal je samples erin en je hoeft ze nooit meer in te laden....de sequencer werkt erg goed, behoorlijk roland grid gebaseerd, en er zitten ook goed bruikbare effecten op....mooi bakkie!

Olaf
 
Maar om ff op het sequencer verhaal terug te komen ....
Ik treed al jaren op met een mac, alleen ik vind het geen gezicht om met een computer op het podium te staan. Ik heb het geprobeerd met een mc50 mk2 maar er zit veel te weing geheugen in die bakkies mmt zelfde verhaal. En glennplumber is glennplumber niet meer als ik het er mee moet doen. Ik denk ook dat het moet passen bij de manier van muziek maken. In mijn geval is die te bewerkelijk. Feit is wel dat je net zo live kunt gaan met een pc/mac als met een hardware sequencer al word dat vaak niet zo gezien en dat is wel jammer. Maar ja ...je hebt nog steeds maar twee handen.... sequencer of pc/mac :)
 
Orgineel geplaatst door spdk
Ik heb ook eens zo'n 909 gezien, die was van een medewerker van music house en ook gesigneerd door jeff mills (Dat zou Jeff bij mijn 909 niet moeten proberen!).

Jeff Mills had em voor die medewerker gesigneerd, boven de knoppen, toen Jeffert em had geleend voor een optreden. Als het dezelfde is dan is die 909 een beetje een hoerig typje.
Dan is t wel een lekker klinkende hoer zeg ;)

Hee spdk stel je eens voor in t stel je even voor forum. Ik had op jullie site gekeken maarre intressante gear hebben jullie. :)
 
ik was overigens niet beneveld door enige chemische substantie behalve dan wat biertjes ;)

Olaf
 
Ik kan me herinneren dat het rommelig was. Wel groovy maar er zat niet echt een lijn in. Was volgens mij wel het eerste optredne van hun in NEderland. Het festival was trouwens wel heeeel cool. Echt vet jammer dat dat niet meer gehouden wordt.
 
was dat niet de eerste New Frontier waar ook Carl Craig live optrad of zit ik er naast?
Dat was een leuk festival...
Heb wel daft Punk ooit gehoord op I Love Techno en ik vond het nou niet zo heel erg denderend....
 
Enige live techno optreden dat ik echt ok vondt was Fierce Rulling Diva in Mulitgroove (Elementenstraat). Dat was in '92 geloof ik.

Sindsdien verschillende dingen gezien maar het enige dat erbij in de buurt kwam was Future 303 op Lowlands 2001.

Greetz,

Yawgmoth
 
ik vond I-F in paradiso ook wel heel vet tijdens de cocadisco special..

Olaf
 
ja inderdaad..dat was brilliant...

maar ook: in 1996 in cafe de anvers autechre....heeel bruut....coil en burnt friedman op sonar, Pole in Utrecht...
 
Back
Top