Slechte mix zeg!

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Uiteraard is van alles dat geproduceerd wordt in de muziekwereld, een groot gedeelte complete bagger. En dan bedoel ik niet de muziekstijl ofzo, maar de technische kant, de mix dus. Ik kan even geen goed voorbeeld bedenken, maar ik stel me voor dat iemand dat wel heeft :D
Ik bedoel dus van die (bekende) nummers die gewoon niet kloppen, bv te harde drums, zang, of distortion oid: aantoonbaar shit.

Posts je links! :)
 
Die ene track van la la la fireworks, ik weet niet hoor, maar ik hoor altijd alleen dat wijf gillen, ik heb geen idee of er uberhaupt muziek onder zit. Afschuwelijk.

En dan nog iets van een heel ander kaliber, want slecht zal het niet zijn. Ok Computer van Radiohead is opnieuw gemastered en de nieuwe vind ik minder dan de oude. De nieuwe luistert wel gezelliger, klinkt misschien beter tijdens een verjaardag, maar veel van de trippende, hogere frequenties zitten er niet meer in. Nogmaals, het blijft een meesterwerk, maar als ik moet kiezen, dan graag het originele album.
 
Ik ken dat hele nummer (gelukkig) niet, maar je beschrijving kan ik mij helemaal in vinden als het om de meeste hedendaagse muziek gaat. Ik dacht altijd dat ik de enige was. :D

Voor de rest, goed topic, laat maar komen! :okdan:
 
Bij Alles van Jan Smit en de Toppers vind ik de zang te hard gemixt. Je kunt het nog steeds horen.
 
Ik ken dat hele nummer (gelukkig) niet, maar je beschrijving kan ik mij helemaal in vinden als het om de meeste hedendaagse muziek gaat. Ik dacht altijd dat ik de enige was. :D

Voor de rest, goed topic, laat maar komen! :okdan:

Van zulks

 
Inderdaad verschrikkelijk. 8D

Die vreselijke zang doet me denken aan dit nummer. Ook slecht gemixed trouwens.

 


De snare met de clap dr op. Is me net ff te veel.
Verder een heerlijk nummer :)

-C-
 
Inderdaad verschrikkelijk. 8D

Die vreselijke zang doet me denken aan dit nummer. Ook slecht gemixed trouwens.

https://youtu.be/OOgpT5rEKIU

Slecht gemixed? No way. Ok drums klinken niet mega lekker maar probeer maar eens die zang zo mooi in de mix te houden met reverb.

Al zal de mixer veel ruimte hebben gemaakt voor de stem door aan de beats te sleutelen.

Ok je hebt gelijkt kan beter qua balans. Maar stem/tekst is gewoon alles bij een radio liedje.
 
Experimental Products - Glowing In The Dark - YouTube

De snare met de clap dr op. Is me net ff te veel.
Verder een heerlijk nummer :)

-C-

Veel power op de 2 en 4 MOET in mijn wereld.

Maar serieus kan toch gewoon.

En welke jaren 90 hiphop dan bathmuts?

Veel snare en weinig kick? Ik vind wajeed van oa bling47 altijd de vetste snares hebben. Is echt altijd PATS. Al vrees ik dat dat j dilla is achter de knoppen.
 
en soms brengt een slechte mix juist ook het karakter

ik weet het wel zeker. :engel:

Alles van Daftpunk klinkt niet. Maar het is wel de style die ze tot een succes brengen. vindt je het niet mooi niet luisteren. :eureka:
 
Slecht gemixed? No way. Ok drums klinken niet mega lekker maar

Ik snap wel dat het gemixed is door hele knappe koppen, met veel meer verstand van mixen dan ik, maar ik vind het verschrikkelijk om naar te luisteren. Ik luister ook geen radio meer.

Weet je wat ook erg is, die compressors die een track helemaal in stukken knipt, dan hoor je alleen nog maar aah | aah | aah | aah | ... x 3 minuut 40, als je begrijpt wat ik bedoel. En dan bedoel ik niet een beetje de bassline sidechainen, maar net of er een gapper/snipper over de masterbus zit.

Ik hou er over op. :okdan:
 
Radiodeejays heb ik weleens horen mopperen dat het geluid van tegenwoordige hits, meer ofgestemd is op de oortelefoontjes waar veel mensen nu mee luisteren. Of dit terecht is weet ik eigenlijk niet..
 
Het ergste voorbeeld vind ik die irritante bel-alarm wat veels te lang duurt en veels te hard is, verziekt eigenlijk heel die track, omdat je weet dat het op een gegeven moment inkomt.

Human Resource -Dominator
 
Toen ik 16 was kocht ik mijn eerste serieuze CD: Paradise In Me van K's Choice. Lekker album waar ik vandaag de dag nog naar luister, de mix is prima. In 2015 kwamen ze met een nieuw album in gelijke stijl, dus vol verwachting klopt mijn nostalgisch hart... Wat een kut mix zeg! Echt niet normaal zo slecht. Alsof ze er hun best op hebben gedaan om het zo slecht te laten klinken.

 
Het is vrij makkelijk en zelfs bevredigend om muziek die je toch al niks vind te fileren, maar erger is het wanneer een mix slecht is op een album dat op zich juist heel vet is. Zo vond ik bijvoorbeeld Playing the Angel van Depeche Mode en Exile van Hurts ondanks de goede liedjes slecht aan te horen omdat alle dynamiek eruit was gecompressed en, in het geval van de laatste, zelfs (onbedoelde) distortion te horen was op plekken waar dat niet passend was. Zeker over koptelefoon niet te doen.
 
Back
Top