Hulp nodig met Usb Midi interface Motu Microlite.

lookie

Ingeburgerd
Lid sinds
26 Maart 2011
Berichten
29
Help help..... wie kan mij helpen ?

heb sinds kort een Motu microlite midi interface ,maar krijg hem niet aan de praat op mijn pc's Windows Vista en Windows 7 ....wordt wel herkend in apparaat beheer ,maar als ik hem aansluit op mijn Vintage Synthesizer -- Yamaha SY 99 -- heb ik alleen maar midi in op de interface .. Geen midi out ? heb dit probleem al met diversen Midi interfaces gehad ( Roland UM G2 - M Audio 2x2 aniversary edition ) heb eerst een heel goedkope usb midi kabel gehad ..werkte wel maar enorme storing ..en maar 1 midi aansluiting.

Nu werd mij de Motu aangeraden ...maar heb nog steeds de zelfde problemen , heb de nieuwste drivers geínstalleerd via Motu .
via MidiOx getest ,maar dat lukt dus niet ,wel herkend maar steeds de melding van externe fout ?

Zie op internet dat er schijnbaar veel problemen schijnen te zijn met Midi op Vista en W 7 pc's ...

Wil gewoon mijn Synth en Korg 05 r/w module via de programma's SY Manager 3 en Korg 05 ed Pro gebruiken en door de tijd via Cubase enz gebruiken .

Wordt hier zo moedeloos van ..moet toch gewoon kunnen lukken ?
Weet echt niet wat te doen ..ben maar een leek op dit gebied .

Dus wie weet de oplossing ?

Mvg,

Ruud .:o::(
 
Je synth wordt niet gevonden, alleen de MIDI poort. Verder; interface MIDI out naar synthesizer MIDI in.

Wat voor W7-versie is het, 32- of 64-bit?
 
Hi, bedankt voor de reactie,

heb het programma gebruikt en zie wel alle midi in en out poorten ( 5 stuks ) en midi out geselecteerd enz maar zonder resultaat ..er gebeurd niets ? heb op mijn synth al een midiloop test gedaan ...alles ok zelfs een complete en uitgebreide test gedaan, ook alles goed !
 
Hallo,

bedankt voor reactie...gebruik zowel Windows Vista als W 7 in 64 bit.
en de kabels zijn goed aangesloten en ook zijn de laatste en juiste drivers geïnstalleerd .
 
Ja 5 poorten ...die zitten namelijk op de Motu , en heb de midi kabels op poort 1 ( midi in en out ) van de Motu aangesloten en dus ook geselecteerd .
 
Gebruik een programma als MIDI-OX om de poorten te mappen. Ik heb ook een MOTU. Out of the Box wordt er niet iets van bv poort MIDI-IN 1 naar bv poort MIDI-OUT 1 gestuurd.

In MIDI-OX geef ik aan welke input moet worden doorgestuurd naar welke output(s).
 
Hi FrankB,

bedankt voor reactie, heb Midi - Ox al eens gebruikt ..maar krijg steeds de melding dat er een niet gedefineerde externe fout is opgetreden ? misschien doe ik iets fout ?
 
... misschien doe ik iets fout ?
Vind je nu zelf dat al je uitleg klaar en duidelijk genoeg is om geholpen te worden ?
(Zo ja, dan is installatie stuk ...).

Een duidelijk uitleg vraagt van jou meer moeite om het uit te zoeken en goed te beschrijven wat je exact deed of doet.
Juist op die manier worden de meeste problemen al opgelost.
 
Je kan het ook proberen met je favoriete sequencer software. Ik werk met Sonar. Op een midi track kan je aangeven wat de midi input is. Tevens kan je aangeven wat het midi output kanaal moet zijn.

Ik stel bv voor een track als input kanaal in: MOTU IN 1
Voor datzelfde track stel ik als output kanaal in: MOTU OUT 5

Alles wat ik nu speel op het keyboard dat op MOTU IN 1 is aangesloten zal worden doorgestuurd naar MOTU OUT 5.

Op mijn MOTU (MIDI Express 128) zie ik een ledje branden bij MIDI IN 1 wanneer ik op het keyboard speel en ik zie een ledje branden bij MIDI OUT 5. Tevens kan ik in mijn sequencer software een indicatie zien dat er een midi signaal binnen komt. De geluidsbron die ik op MIDI OUT 5 heb aangesloten heeft ook een led indicator dat er een MIDI signaal binnen komt. Het is dus vrij eenvoudig om te zien of er uberhaupt een signaal aankomt!

Succes.
 
Zal het proberen uit te leggen , heb dus een Yamaha sy 99 synth die ik aan wil sluiten via de Motu op één van mijn pc's een Vista 64 en een W7 64 bit pc .heb dus de juiste drivers geinstalleerd ..als ik dus het programma SY Manager 3 start om mijn synth te editen ..doet hij het niet ..wel worden de Motu poorten herkend en als ik dus de poorten aanvink die ik gebruik ( poorten 1 - midi in en out )krijg ik steeds de melding - The following MIDI device(s) failed to open or start. Micro lite : port 1 ( input ) and Micro lite : port 1 ( output ) The device(s) may be unplugged or there may be a problem with their settings. in apparaat beheer wordt de Motu ook herkend en schijnt goed te werken . ook op mijn synth staat alles goed ingesteld voor midi . via Midi Ox worden dus ook de poorten herkend van de Motu en ook daar vink ik de gebruikte poorten aan ..ook dan de melding : micro lite : port 1, er is een niet gedefineerde fout opgetreden . Op de Motu flasht wel poort 1 IN maar geen poort 1 OUT . heb geen sequencer programma op de pc's die ik kan gebruiken . Heb op mijn synth een midi loop test gedaan ( alles ok ) zelfs een zeer uitgebreide diagnose test gedaan op de synth ( ook alles oke ) nieuwe midi kabels . Ben maar een leek op dit gebied ...maar wat moet ik nog meer uitleggen ? Mvg Ruud.
 
Kan worden afgesloten .... Motu is terug naar leverancier . Bedankt iedereen .
 
Back
Top