phono kanaal versterker valt weg

Usoulmusiq

Ingeburgerd
Lid sinds
23 september 2010
Berichten
44
Locatie
Weert, Limbourg
ik heb een vraagje over een philips versterker.
lang geleden hebben mijn ouders een philips FA630 gekocht en ik gebruik hem tijdelijk om vinyl mee af te spelen maar het linkerkanaal van de phono-ingang is weggevallen.
het licht niet aan de platenspeler want die heb ik nieuw gekocht.

en als ik de platenspeler op een ander kanaal aan wil sluiten speelt het geluid te zacht af en dan hoor je de basstonen niet meer.

op mijn platenspeler zit een line / phono schakelaar, als ik de platenspeler op line zet zou ik hem dan wel op een normaal aux kanaal kunnen zetten?
 
Heb ik op dit moment ook met me plips 950 benee, als ik wat met de tulp snoertjes rommel is het over, dus dacht ik dat het snoertje rot was, dus ik nieuw snoertje gefrabiekt op pick-up.
Nou niet dus, de connectors op de versterker maken geen goed contact, de solderingen van de connectors op de print intern zijn losgelaten, dat zou met jouw versterker ook zo kunnen zijn.
 
Kan ik die dan weer gewoon rustig vast solderen? in mijn versterker zit elke printplaat per kanaal namelijk los in de versterker dus ik hoef niet een grote plaat uit elkaar te halen.

of is er dan kans dat de plaat kapot gaat en helemaal niks meer hoor?
 
Ik weet niet of je die versterker ook nog voor andere dingen gebruikt, maar anders is het misschien een optie om een losse phono preamp aan te schaffen? Die heb je al vanaf een paar tientjes.
 
Back
Top