Stereo naar dual mono converter

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Sum is toch alleen 'heter' in de gevallen waar beide kanalen zelfde golfvorm hebben?
je kan een hoop vervormingen verwachten als je stereo naar mono brengt..
als je links en rechts precies hetzelfde signaal hebt, niet. maar dat heeft dan ook weinig nut.

waarvoor is het precies? kan het niet anders?
 
Het is inmiddels niet meer nodig en al op een andere manier opgelost. Maar het lijkt zo iets simpels.

Ik zal proberen beter uit te leggen wat er aan de hand was.
Een (stereo tulp) kabel was aan het rechter kanaal stuk waardoor een speaker uit viel. Dit werd opgelost door de eindmixer op mono te zetten waardoor het linker kanaal over beide speakers te horen was.
De DJ mixer is op die eindmixer aangesloten en om niet alleen het linker kanaal over 2 speakers te horen moest ik het stereo omzetten naar mono. (hoop dat ik het goed uitleg).
Sommige DJ mixers (zoals de pioneer DJM's) hebben een mono switch maar de mixer die ze daar hadden heeft dat niet.

Maargoed.. inmiddels is het opgelost want de kapotte kabel is gefixt.. gewoon stereo nu.
Toch ben ik benieuwd of er een simpele oplossing is mocht het nog eens voorkomen.
Dank voor alle hulp iig.
 
Ik zal proberen beter uit te leggen wat er aan de hand was.
Een (stereo tulp) kabel was aan het rechter kanaal stuk waardoor een speaker uit viel. Dit werd opgelost door de eindmixer op mono te zetten waardoor het linker kanaal over beide speakers te horen was.

hoe kan je (???) een stereo kabel gebruiken waarvan rechts stuk is gebruiken om toch twee speakers te laten werken???

het wordt steeds onduidelijker!

:?

:-)
 
Het is inmiddels niet meer nodig en al op een andere manier opgelost. Maar het lijkt zo iets simpels.

Ik zal proberen beter uit te leggen wat er aan de hand was.
Een (stereo tulp) kabel was aan het rechter kanaal stuk waardoor een speaker uit viel. Dit werd opgelost door de eindmixer op mono te zetten waardoor het linker kanaal over beide speakers te horen was.
De DJ mixer is op die eindmixer aangesloten en om niet alleen het linker kanaal over 2 speakers te horen moest ik het stereo omzetten naar mono. (hoop dat ik het goed uitleg).
Sommige DJ mixers (zoals de pioneer DJM's) hebben een mono switch maar de mixer die ze daar hadden heeft dat niet.

Maargoed.. inmiddels is het opgelost want de kapotte kabel is gefixt.. gewoon stereo nu.
Toch ben ik benieuwd of er een simpele oplossing is mocht het nog eens voorkomen.
Dank voor alle hulp iig.

Wat dacht je van een reservekabeltje? Dat is echt het gemakkelijkst. Anders op het linker kanaal een splittertje van 1 naar 2 en die twee dan met L+R verbinden. Maar dat zijn maar knutseloplossingen natuurlijk. Reservekabel voor hetgeen cruciaal is aan bekabeling is het gemakkelijkst en niet duur ook. Dusss........
 
Jezus, dit hele draadje om een fucking los soldeer contactje?!? Zet je daarvoor mensen aan het werk? :D
 
Jezus, dit hele draadje om een fucking los soldeer contactje?!? Zet je daarvoor mensen aan het werk? :D

Hahaha..ja dat gevoel kreeg ik ook een beetje.
Er zitten hier mensen ingewikkelde dingen te bespreken zoals passieve summing en fase interferentie, terwijl het gaar om een kapot kabeltje en toch twee speakers op een feest willen kunnen aanzetten.
Als we dat hadden geweten was het advies om de draadjes van kanaal L en kanaal R bij elkaar te binden met een stukje plakband een prima advies geweest. :)
 
En ik ben bang dat het dan ook nog om zo'n bijna overal te verkrijgen cheapo kabeltje € 3 ipv eentje die heel moeilijk te vinden is, of een van wat betere kwaliteit van € 20 of € 30 of meer. Die koop je toch gewoon dezelfde dag bij Scheer&Foppen of de Expert?
 
Laatst gewijzigd:
het is een hele lange kabel en er moet een derde partij voor ingeschalekd worden om het te fixen.
heel lastig en vervelend. heeft lang geduurd voordat het opgelost was.
mocht het weer gebeuren heb ik graag een pasklare oplossing voorhanden.
 
ik blijf de uitleg een onbegrijpelijke puzzel vinden:

Ik zal proberen beter uit te leggen wat er aan de hand was.
Een (stereo tulp) kabel was aan het rechter kanaal stuk waardoor een speaker uit viel. Dit werd opgelost door de eindmixer op mono te zetten waardoor het linker kanaal over beide speakers te horen was.
De DJ mixer is op die eindmixer aangesloten en om niet alleen het linker kanaal over 2 speakers te horen moest ik het stereo omzetten naar mono. (hoop dat ik het goed uitleg).



:?
 
En blijven volhouden hé :) stereo tulp... :D je moet je uitvinding alvast patenteren ;)

Al denk ik wel dat ik ongeveer snap wat er aan de hand was hoor... veel heisa voor niets denk ik :p
 
Alleen de titel al "converter". Als of je een duur kastje gaat kopen om een contact probleemptje met een kut dropveter op te lossen. :D
 
Ey, het is wel duidelijk nu heh..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top