Stereo naar dual mono converter

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.922
Locatie
Utrecht, NL
Ik zoek een kabel (of als dat niet bestaat een converter) die van stereo (male rca/tulp) naar (liefst dual) mono (female rca/tulp) gaat met behoud van het linker en het rechter kanaal.

bestaat zo iets?

en zo ja.. waar kan ik het kant-en-klaar vinden (zonder de soldeerbout nodig te hebben)?
 
Bedoel je misschien zoiets?
 

Attachments

  • Stereo_Mini_Male_to_2RCA_Female.png
    Stereo_Mini_Male_to_2RCA_Female.png
    50,9 KB · Bekeken: 56
Dank voor de reacties maar de oplossing staat er niet tussen.
Het moet hardwarematig zijn en een kabeltje is ook de oplossing niet omdat het stereo signaal "gemerged" moet worden in een monosignaal waarbij het linker- en het rechter kanaal gemixt worden to één monosignaal.

van stereo RCA male naar dual mono RCA female.

(het laatste mag ook een enkel RCA female zijn omdat er plugjes bestaan die van 1 mono signaal dual monosignaal maken maar liefst dus zonder verloop plugje)
 
Volgens mij kan wat jij wil met een mixer.
Left in chan 1
Richt in chan 2
beide channels pan in het midden
en je uitgang is mono
 
ik vind de verwoording nogal verwarrend, zoals eerder aangegeven stereo RCA bestaat geloof ik niet. Als je bedoelt stereo via twee RCA stekkers; dat wordt ook dual mono genoemd.
Als je nu een RCA male-male (stereo/dual mono) hierop aansluit. dan je heb je een female rca mono uit toch?
female%2Brca%2Bsplitter.jpg


*Grote kans dat ik het ook verkeerd verwoord, ik heb nog geen bier op.
 
Als je dat verbinden doet kan je fase problemen krijgen he.
Als je eenvoudig wil verbinden moet je doen wat PMX zegt.
 
Als je dat verbinden doet kan je fase problemen krijgen he.
Als je eenvoudig wil verbinden moet je doen wat PMX zegt.

Ja maar, dat doet elke mono apparaat toch? Als een mono apparaat een stereo signaal ingevoerd krijgt dat gaat ie toch die twee kanalen gaan summen? Als een stereo mix fase problemen krijgt in mono dan is er toch iets mis met de mix toch? Die moet toch in principe op een mono radio kunnen afgespeeld worden?
 
Ja maar, dat doet elke mono apparaat toch? Als een mono apparaat een stereo signaal ingevoerd krijgt dat gaat ie toch die twee kanalen gaan summen? Als een stereo mix fase problemen krijgt in mono dan is er toch iets mis met de mix toch? Die moet toch in principe op een mono radio kunnen afgespeeld worden?

Dat klopt.
Raphie's oplossing is dus ook slechts geschikt als het bron materiaal een in mono fase reine stereo mix is.
Als dit niet het geval is is de oplossing van pmx eleganter.
 
volgens mij heeft de weerstand alleen maar effect op uitgangsniveau toch? om de sum te dempen
en met 2 verloopjes ga je omhoog en door de splitter weer omlaag toch? Ik ben geen electrotechnicus dus kan het compleet fout hebben
 
Ik zoek een kabel die van stereo naar mono gaat met behoud van het linker en het rechter kanaal.


Even je vraag wat duidelijker gezet en ik kan je nu al zeggen dat je niet van stereo naar mono kan gaan met behoud van je linker en rechter kanaal. Mono is mono, dus er is geen links of rechts meer.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top