Tascam DJ Mixers XS8, XS4, XS3 - iemand ervaring?

lo-fi

...Het maakt geluid...
Lid sinds
21 juli 2001
Berichten
1.926
Locatie
A'dam
Heeft iemand ervaring met deze mixers? Of kent iemand 'n winkel die ze heeft?
Hier een gerenderd plaatje van alle drie

Ik ben zo langzamerhand toe aan 'n nieuwe DJ Mixer, en deze voldoen wel mooi aan mijn lijstje van wensen (vooral de 4 en de 3). Ik ben ze nog nooit in 'n winkel tegengekomen, maar thomann heeft ze, en voor vrij schappelijke prijzen. (xs4: 398, xs3: 249). Op de Tascam site mis ik wat specificaties, en ik vraag me af hoe ze klinken.

Andere tips zijn ook welkom; dit zijn mijn voornaamste wensen.

- Goede geluidskwaliteit !!!! (ik sample alles van vinyl via m'n DJ mixer)
- 2 of 3 kanaals
- liever rotary kills (dus bijv -26db EQ), dan kill switches
- liefst 3 bands EQ
- VCA of optische faders, of iets van ALPS ofzo; iig faders die niet gaan kraken!
- liever interne PSU dan adapter
- instelbare xfader curve is wel fijn, hoewel ik toch scratch als 'n bejaarde.
- extra output. het liefst gebalanceerd - zie eerste punt.

Ik heb ook m'n oog laten vallen op de Dateq XTC, Vestax pmc05mk2, Vestax pcv275... maar elke heeft weer z'n nadelen; niet in de laatste plaats dat ze vrij duur zijn :).
 
... bij Music Store Koln is die XS3 maar e219,-
Niet duur voor 'n mixer met vca crossfader.
 
Nee ik heb de Interface niet. Staan ze daar in?

Waar kan ik ze testen of meer info vinden?
 
check ook ecler eens....
De smac serie is volgens mij erg goed en zeer robust. Je ziet ze alleen niet zo veel in nederland.
 
Goeie tip. Ik had ze al eens gezien maar was ze weer vergeten. De [IMG=http://www.djservice.com/data/grafix/Produkte/Ecler/hak310/HAK310_messe2_4.jpg]HAK 310[/IMG] voeldoet aan al m'n eisen. Niet wat je noemt spotgoedkoop, maar wel goed spul geloof ik. Iemand ervaring? Winkels?
 
Ik ken die mixers niet, maar Tascam is goed spul, klinkt beter dan de specs doen vermoeden.
Tascam koop je bij Feedback, zijn superdealer.
 
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je wilt met je mixer. Een scratch/battle mixer is een heel ander verhaal dan een mix - mixer (leuke woord combi...)
 
Toevallig; ik ben net bij HighQuality geweest. Ze hebben daar uit de Ecler HAK serie alleen de 320 voor e499. Ik heb 'm even geaaid en de specs bekeken; is echt 'n topding... VCA faders, alles instelbaar, 3band eq met -30db, XLR outputs....
Wel 'n goddamn smak geld.

Ook aardig is de Ecler Concept 3. Ook VCA faders, 3band EQ (geen kill), 274 eurootjes.

Het viel me trouwens op dat de Ecler HAK 300 -PRECIES- dezelfde lay-out heeft als de Tascam XS4.... Zou het dan stiekem uit dezelfde fabriek komen?

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je wilt met je mixer. Een scratch/battle mixer is een heel ander verhaal dan een mix - mixer (leuke woord combi...)

Ja zoals je weet ben ik geen turntablist. Maar meer dan 2 phono kanalen heb ik ook niet nodig, en als je dan 'n hele degelijke mixer zoekt, met goeie (VCA) faders, strakke EQ, goed geluid... Dan kom je snel bij de betere battlemixers terecht. En hoewel ik niet noemenswaardig kan scratchen, vind ik 't wel leuk om 't te PROBEREN... :)
 
Het is die Ecler HAK 320 geworden, van High Quality. Ik ondekte er een miniscuul krasje op en hij mocht voor €460,- weg. Ik heb 'm nu 'n week thuis.

WAT een mixer. Strak, dynamisch geluid met diepe bas en heel helder crispy hoog. Alle faders reversable, met instelbare curve. Hele diepe kill EQ (alle banden dicht= geen geluid). De faders voelen als een mes door boter. XLR outputs, Hoofdtelefoon-volume kan tot "are you nuts?", alles zit precies op de goede plaats, etc etc.

Leuk ook dat er 'n FX send/return op zit. Gelijk m'n MPX100 aangesloten en 'n hoop lol gehad.

Het is trouwens PRECIES dezelfde mixer als de Tascam XS8. Allebei aanraders dus, en niet alleen voor turntablists.
 
Back
Top