DJ mixer voor LIVE set

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.662
Locatie
...
Ik werk in Doornroosje als PA mannetje op vooral de dans avonden. Nou is LIVE tegenwoordig iemand met 'n laptop met Ableton en 'n dikke geluidskaart... dat hoop je dan meestal maar. Je set door 'n mini jack naar de mixer sturen... nee dank U.

Dit moet 'n draad worden waar mensen de plus en min punten van al deze mixers, Pioneer, Allen & Heath, Korg, Urei, Dateq, noem ze maar op, kwijt kunnen..

Wat de artiest tegenwoordig wil is 'n Pioneer DJM800... ik vind het 'n leuk stukje speelgoed maar tegelijkertijd walg ik van het hele ding.
De lak is slecht, het geluid... tjah... beter dan de DJM600... maar te rond ofzo. En het meest belachelijke, geen aarde via de stroomstekker!!!
Vooral dit laatste is niet tof! Vaak 'n opflikker gehad.

Nou ben ik zelf 'n enorme Allen&Heath fan.. in Doornroosje hebben we nog 'n Xone62. Klinkt als 'n dijk!!! Alleen die 4 bands eq... mooi om te tweaken, maar was het echt nodig..? En de filter, als ie aan staat maar dicht, doet het toch wat met je laag.
Heb zelf nog geen ervaring met de Xone92, maar die gaat er aan komen!

Nou sturen de nieuwe mixers van Pioneer en A&H midi CC uit op bijna alle knoppen en faders! Wat best handig is en ook echt 'n toevoeging aan de mixers en hun gebruik.

Wie z'n voorkeur gaat uit naar welke mixer? En waarom dan wel of niet?
En dan heb ik het over LIVE gebruik van de mixers. Dus niet voor DJ doeleinden...
 
Vind Mackie zo kill klinken... of zijn dat alleen de oudere?
 
Ik ben bijna drie jaar werkzaam geweest als geluidstechnicus in Poppodium P3 te Purmerend. Om te beginnen hadden ze daar Allen & Heath Xone92's staan.....echt wat een geweldig mengpaneel zeg!! Dubbele mids snijden in de mix en de filters die erop zitten zijn ook vet.....
Maar je raadt het al...elke debiele dj die kwam draaien had liever de godvergeten Pioneers :r dus nu staan er die 800's.....