DJ mixer voor LIVE set

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.662
Locatie
...
Ik werk in Doornroosje als PA mannetje op vooral de dans avonden. Nou is LIVE tegenwoordig iemand met 'n laptop met Ableton en 'n dikke geluidskaart... dat hoop je dan meestal maar. Je set door 'n mini jack naar de mixer sturen... nee dank U.

Dit moet 'n draad worden waar mensen de plus en min punten van al deze mixers, Pioneer, Allen & Heath, Korg, Urei, Dateq, noem ze maar op, kwijt kunnen..

Wat de artiest tegenwoordig wil is 'n Pioneer DJM800... ik vind het 'n leuk stukje speelgoed maar tegelijkertijd walg ik van het hele ding.
De lak is slecht, het geluid... tjah... beter dan de DJM600... maar te rond ofzo. En het meest belachelijke, geen aarde via de stroomstekker!!!
Vooral dit laatste is niet tof! Vaak 'n opflikker gehad.

Nou ben ik zelf 'n enorme Allen&Heath fan.. in Doornroosje hebben we nog 'n Xone62. Klinkt als 'n dijk!!! Alleen die 4 bands eq... mooi om te tweaken, maar was het echt nodig..? En de filter, als ie aan staat maar dicht, doet het toch wat met je laag.
Heb zelf nog geen ervaring met de Xone92, maar die gaat er aan komen!

Nou sturen de nieuwe mixers van Pioneer en A&H midi CC uit op bijna alle knoppen en faders! Wat best handig is en ook echt 'n toevoeging aan de mixers en hun gebruik.

Wie z'n voorkeur gaat uit naar welke mixer? En waarom dan wel of niet?
En dan heb ik het over LIVE gebruik van de mixers. Dus niet voor DJ doeleinden...
 
Vind Mackie zo kill klinken... of zijn dat alleen de oudere?
 
Ik ben bijna drie jaar werkzaam geweest als geluidstechnicus in Poppodium P3 te Purmerend. Om te beginnen hadden ze daar Allen & Heath Xone92's staan.....echt wat een geweldig mengpaneel zeg!! Dubbele mids snijden in de mix en de filters die erop zitten zijn ook vet.....
Maar je raadt het al...elke debiele dj die kwam draaien had liever de godvergeten Pioneers :r dus nu staan er die 800's.....
Die A&H zijn echt voor de pro en die Pioneers tsja ze klinken niet brommen ruisen en ik weet niet wat nog meer gewoon kut dingen......ecvht je zou denken dat Pioneer na de 500 en 600 met de 800 eindelijk met een goed mengpaneel zou komen maar nee nog steeds huistuinenkeukenspul.
De wereldstandaard moet echt gaan veranderen.....die Technics draaitafels mogen nu ook wel s plaats maken voor wat beters...
Zelf vind ik de Dateq's ook wel goed klinken alleen hebben die faders van Maastricht tot Groningen maar de EQ is wel lekker precies.....
Daarnaast heb ik op bijna alle verkrijgbare mixers wel eens een keer gedraaid en dan steekt A&H er met kop en schouders boven uit zeker voor live gebruik.....
 
er is voor mij maar 1 live-mixer die mij nog nooit in de steek heeft
gelaten, dat is m'n Boss KM-60

Maar dat is niet echt een DJ mixer.


Als DJ mixer kan ik maar 1 merk aanraden en dat is DATEQ,
met de rest geen ervaring en van DATEQ weet ik gewoon
dat het werkt, goedklinkt en betrouwbaar is.
 
Heb zelf al zo'n 10 jaar 'n Dateq XTC... onverwoestbaar!!!
Klinkt ook wel lekker, Dateq.

Gebruik de Apollo ook vaak als er veel livesets zijn op 'n avond..

En heb afgelopen vrijdag 'n Xone62 gebruikt om 'n zanger met gitaar te mixen. Ging ook super.
De eerste twee kanalen voor mic of line, gebalanceerd jack inputs of XLR, ook super degelijk!
 
Heb sinds een half jaar A&H Xone 4D, het geluid is echt vet en oerdegelijk gebouwd.
Ik heb me halve setup geruimd en gebruik em nu samen met Ableton om me tracks mee te bouwen en daarnaast ook om mee te draaien.
 
AHAHAAAAAH!!! Ga morgen voor Roosje 'n XONE92 haluuuuuuuuh!
 
DIK!!! :mega: Komt die dan ook op Planet Rose te staan? :dj:

Echt een zeer goed mengpaneel ook voor live stuff......ik heb er dj battles mee laten doen...gameboy breakcore, zangers etcetc.... zeer goede aankoop:okdan:
 
Zo even een topic om hoog schoppen

Hoeveel mensen produceren met die mixer ook echt zeg maar...
Dus als main geluidskaart en met windows 7 64 bit

Op mijn laptop met windows 7 32bit live 8 werkt het allemaal prima

maar die 64bit drivers zijn me toch een partij bagger.
We hebben in de studio een win7 64 bit bak (vraag me niet waarom maar het is niet anders)
En er valt echt niet mee te werken iemand dezelfde ervaringen...?
 
mooi geregeld, die A&H :)

dat zijn gewoon goede mixers. Dateqs zijn er niet uit maar werken prima,
degelijk en zijn eenvoudig opgezet. Als ik ergens speel kom ik de DJM serie nog weleens tegen, en dan moet ik mijn mixer daar in pluggen! dat doe ik dus nooit meer en trek het ding er ook gewoon tussenuit.

voor live gebruik ik zelf gewoon een achtkanaals...
 
Zo even een topic om hoog schoppen

Hoeveel mensen produceren met die mixer ook echt zeg maar...
Dus als main geluidskaart en met windows 7 64 bit

Op mijn laptop met windows 7 32bit live 8 werkt het allemaal prima

maar die 64bit drivers zijn me toch een partij bagger.
We hebben in de studio een win7 64 bit bak (vraag me niet waarom maar het is niet anders)
En er valt echt niet mee te werken iemand dezelfde ervaringen...?

IK heb het dus over de A&H 4D
 
Pioneer mengpanelen word je mee verneukt waar je bijstaat, pas als je de allerduurste koopt is die goed.
Hun misbruiken hun positie als marktleider, en verdienen grof geld.
 
en kunstmatig de prijzen hoog hogen hoort daar ook bij (cdj's)
Onzuivere politieke praktijken met hun distributie ..... Maar goed, daar gaat het nu niet om, zo werkt onze maatschappij nou eenmaal.

Sorry voor het off-topic gaan maar...

De prijszetting van hun CDJ-2000 is gewoonweg crimineel. Zo zal je als kleine DJ maar geinvesteerd hebben in een set CDJ-800's of zelfs CDJ-1000's.
Jaartje later is je materiaal semi obsolete. Leuke dingen voor de mensen.

Op dat vlak (en andere) kijk ik met veel weemoed naar de tijd dat de Technics SL-1200 de industry standard was.
 
Back
Top