Nee het gaat er om hoeveel nuance je nog kwijt kan in 85 db analoog. Drm begin ik over een lp
Probeer het maar digitaal met 85 dynamisch bereik. Daaaaag nuance
En ik had mij ingedekt met meerdere factoren. En wrm vervallen alle nuances? Juist omdat je 32 kanalen digitaal zeker xxxxdb dynamisch bereik nodig hebt om die nuance te vangen. De tussen waardes.
Maar ik ga nog verder dan dat: Vergelijk een mix van 3 kanalen 808 maar. Kick, snare en hihat. Zelfs 8 kanaals soundcraft heeft meer punch dan 32 bit mix engines.
Zet maar een oude Marvin gay lp op. En dan een hedendaagse top mix die digitaal in de beste studio met de beste gear and engineers etc.
Weg diepte. Bij die oude Marvin gay plaat waan je je in de room.
Het is hetzelfde als met echte film. 35 mm arri 435 top camera met Panasonic top lenzen en je ziet diepte en totale rijkdom aan kleur etc. De nuances in zwart alleen al.
Bij lp’s uit de jaren 80 hoorde je het ook al als die digitaal gemixt waren. Al boeit mij dat niet vaak. Als de muziek top is hoeft die diepte niet perse.
Anyway ik ben weer aan het muggenziften. Echter dat muziek van tegenwoordig 1 grote gatenkaas is qua frequenties is natuurlijk smaak. Maar het blijft een gatenkaas.