Ervaringen Tascam M3500 ??

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
een stofzuiger lijkt me erg onhandig ivm het tuitje.
oid.
Met een compressortje kom je overal bij .;)

ik gebruik gewoon een borstel opzetstukje. Werkt prima
 
@ MadR:

Ik zal het even duidelijker formuleren: Als je je mixer toch alleen voor thuis gebruik hebt, dan heeft het toch geen enkele zin om hem op onbelangrijke plekken van stof te ontdoen? Volgens mij doe je daar eerder kwaad mee, dan dat je je mixer er mee helpt. Dat is het gene wat ik voornalijk bedoelde te zeggen. De enige reden die ik me kan verzinnen is een esthetische reden, en zoals ik (blijkbaar op een aanstootgevende manier) zei, lijkt me die reden vrij onzinnig.

Stof op de bovenkant van je mixer is natuurlijk een ander verhaal, dankzij ome zwaartekracht kan dat nog wel eens de neiging hebben in je faders, schakelaars en (in sommige gevallen) de potmeters te komen. Wat dit betreft lijkt me het beste devies: Voorkomen is beter dan genezen, en dus je mixer afdekken met een stofhoes als je hem niet gebruikt. Sinds ik mijn tafels gereviseerd heb/nog aan het reviseren ben, doe ik dit, en hoef ik soms slechts wat pluisjes weg te pakken. De stofhoezen ontstof ik wel regelmatig.

Zuigen lijkt me eerlijk gezegd niet veel beter dan blazen, alsnog kun je hiermee stof in plekken trekken waar het vanzelf niet zou komen.

En om nog even constructief te zijn met betrekking tot het bericht van mr. Discodeluxe: als het stof was geweest in je connectors, dan zou het na een paar keer heen en weer bewegen van de jackplug het stof grotendeels wel verdwenen moeten zijn. Het zal dus idd. wel corrosie zijn. Ik ken de Tascamtafel niet van binnen, maar getuige de manier zoals hij van buiten gecontrueerd is, zou dit geloof ik relatief makkelijk te verhelpen moeten zijn.
 
Origineel geplaatst door Kraan
@ MadR:

Ik zal het even duidelijker formuleren: Als je je mixer toch alleen voor thuis gebruik hebt, dan heeft het toch geen enkele zin om hem op onbelangrijke plekken van stof te ontdoen? Volgens mij doe je daar eerder kwaad mee,

Dus jij gaat er van uit dat iedereen op het synthforum het voor zijn hobby gebruikt ofzo?
en dan maak je je boeltje niet schoon?

Er zijn ook mensen die beroepsmatig er mee bezig zijn en die maken wel hun boeltje schoon.

ennu weer genoeg theekransengedoe.
:stupid
 
Origineel geplaatst door dj discodeluxe
Dus jij gaat er van uit dat iedereen op het synthforum het voor zijn hobby gebruikt ofzo?
en dan maak je je boeltje niet schoon?

Er zijn ook mensen die beroepsmatig er mee bezig zijn en die maken wel hun boeltje schoon.

ennu weer genoeg theekransengedoe.
:stupid

Ik doelde op statisch gebruik van een mixer. Live gebruik is een ander verhaal. Maar zelfs dan is een compressor natuurlijk alles behalve slim.

De toon van je reacties doet overigens bijzonder hard vermoeden dat je op je pik getrapt bent. [lullige mode on]Iedereen maakt fouten hoor. Echt professioneel komt het immers niet over om je mixer schoon te maken met een compressor.[Lullige mode off]

Ik heb het ook verder niet over een goede manier van schoonmaken, ik heb het over schoonhouden. Interpreteren van een tekst bestaat niet uit alleen de dingen lezen die je wilt horen.

Ga je gang en neem gerust nog even het laatste woord. Ik geloof het verder wel.

:okdan:


P.S. Mijn excuses aan zij die mijn reactie te lullig vinden. Ik heb het op een normale manier geprobeerd en ik heb het op een extra contructieve manier geprobeerd. Ik hoop dat de enige manier om over te komen, is door een gespiegelde houding aan te nemen.
 
Origineel geplaatst door Kraan
:stupid

Waarom zou je met een compressor in je mengert gaan lopen blazen? Bang dat ze van MTV Room Raiders langs komen en je een blauwtje loopt bij een of andere snol omdat je stof in je mixer hebt? l

Moet ik je nou nog eens citeren of niet?
Ik hou niet zo van deze woordkeuze als deze persoonlijk bedoelt zijn.
 
Hoi Frank,
Ik heb je gemaild,maar heb weleens vaker problemen met mijn server,vandaar dat ik het hier nog eens post.

een afspraak ergens volgende week komt mij beter uit.

Ik hoor het wel

thanks

gr
ivo
 
Hoi Frank,Heb niks meer van je gehoord!
Maar ik heb wel nieuws...als ik mn lexicon efx er af koppel van de send/return..dat is de brom verdwenen,Het ligt ook niet aan de lexicon,dat doet ie op elk ander aparaat die ik daar op aan sluit.
Toch een soort aart lus?????
Hoe kan ik dit verhelpen??? ik heb toch effecten nodig in mn mix ..grrr
 
Hoi Frank,Heb niks meer van je gehoord!


Oops, ben op vakantie geweest en daarna ben ik het wel vergeten i.d.d. Mooi dat je de oorzaak hebt. Dus toch een aardlus.

Probeer kontaktdozen zonder randaarde lippen te gebruiken, sterker nog, je moet kontaktdozen zonder randaarde gebruiken voor al je randapparatuur. Aard alleen je mengtafel, maar dan ook alleen de tafel, en de rest van de aardes worden automatisch gekoppeld door je signaal kabels.

Succes
 
met de prijzen dat de anologe mixers de dag van vandaag gaan raad ik eerder een Souncraft Delta DLX tafel aan,je kan al een 24 input voor rond de 1000e vinden,laatst stond er 1 te koop in 2dehands.be voor 600e amper.

Het verschil?

beter als een 3500/3700: volledig modulair per input,geen -3 db probleem in de hi's,meer sends,EN veel betere crosstalk vooral,ook eigenaardig gebruiken ze de 5532 opamps in de delta enkel voor de aux waar ze in de tascam voor de inputs gebruikt worden,voor de inputs op de delta gebruiken ze tl072,normaal is het dezelfde ic's maar blijkt toch dat er variatie is afhangend van de applicatie.
 
met de prijzen dat de anologe mixers de dag van vandaag gaan raad ik eerder een Souncraft Delta DLX tafel aan,je kan al een 24 input voor rond de 1000e vinden,laatst stond er 1 te koop in 2dehands.be voor 600e amper.

Het verschil?

beter als een 3500/3700: volledig modulair per input,geen -3 db probleem in de hi's,meer sends,EN veel betere crosstalk vooral,ook eigenaardig gebruiken ze de 5532 opamps in de delta enkel voor de aux waar ze in de tascam voor de inputs gebruikt worden,voor de inputs op de delta gebruiken ze tl072,normaal is het dezelfde ic's maar blijkt toch dat er variatie is afhangend van de applicatie.

Interresant ! Maar weet je ook hoe crosstalk ontstaat ? en waarom die DLX minder crosstalk zou hebben ?

En een tascam 3500 moet je gewoon modden. Burr browns op de losse kanalen. Cleane tl072 op je master en misschien op je subgroupen en auxes. Eq freq aanpassen ( van 100 naar 80 hz ) en je ground parallel ipv serieel aansluiten met eigen kabels iv via de flatcable.

En liefst ook nog je channels meters als optie post fader. En een aardlift bij elke in en output. Dan kan je geaard blijven werken zonder dat je schokken kan krijgen via apparatuur en je de aarde via de stekker dozen kan laten lopen ipv via je tafel ...

:mega:
 
I raad je aan even te zoeken opt net,en je vind genoeg info over crosstalk in audio.

De DLX is idd effectief beter,staat niet alleen in de specs,sterepositie isook hoorbaar beter als de tascam.(vind ik)

wat ik mis op de delta is het design en layout van een 'grote tafel' dat de 3700 wel heeft,en ook de meterbridge.

Ik weet niet gezien de inspanning,en xtra kosten en tijd of het wel de moeite is om nog zon oude tascam te gaan beginnen modden hoor de dag van vandaag..
 
I raad je aan even te zoeken opt net,en je vind genoeg info over crosstalk in audio.

De DLX is idd effectief beter,staat niet alleen in de specs,sterepositie isook hoorbaar beter als de tascam.(vind ik)

wat ik mis op de delta is het design en layout van een 'grote tafel' dat de 3700 wel heeft,en ook de meterbridge.

Ik weet niet gezien de inspanning,en xtra kosten en tijd of het wel de moeite is om nog zon oude tascam te gaan beginnen modden hoor de dag van vandaag..

Ik weet wel een beetje hoe crosstalk ontstaat. Ik vraag me alleen af wat jou onderbouwing is waarom die DLX minder crosstalk zou hebben. Ligt dat aan het feit dat ie een andere techniek dan een flatcable gebruikt bijv ?

En een betere stereopositie ? hoe test je dat ? heb je ze allebei naast elkaar getest in hetzelfde mix hok met dezelfde factoren ?

En nee man modden is cool. En vooral leerzaam. Waarom dacht je dat DIY electronica zo hot is ? toch om er van te leren ..
 
I have to answer in English

I used an M3500 for quite a few years and apart from a few limitations, I thought it was a GREAT small desk. You can fix an earth hum issue they can have by implementing a star ground system Soundcraft Delta... I used one and didn't like it that much to work on. The Tascam was better built and better laid out. I never had any big crosstalk issues with the M3500.
I recorded many things that I am still happy with and quite a few important tracks and remixes were done on my Tascam and no one ever complained about the sound. In fact I got a lot of praise *D

In short, I think they are very good desks for the money and very useable it won't be a weak link in a system.
 
Hier een bericht van TS :engel: Ik kwam net deze tafel weer tegen voor 450 op MP en moest gelijk aan dit draadje denken. Check hem als je toevallig een M3500 zoekt.
Het is dat ik geen plek heb anders had ik hem er voor "erbij" genomen, haha.
Inmiddels heb ik die Ghost en Mackies ook hier staan waar ik in de eerste post over aan het beppen was. De LX7 heb ik ook in mijn handen gehad, net als nog een hele berg andere mixers.
Wat een verschil met 19 jaar geleden, je vergeet gewoon hoe het was om "jong" en nieuwsgierig te zijn 8o)
Mooi man, zo'n synthforum geschiedenis :luv:
 
Ja leuk inderdaad, ben zelf begonnen met een soundcraft lx7 24ch, daarna een spirit studio 32ch, om vervolgens up te graden naar een ghost 32ch. Ben uiteindelijk mixerloos itb te gaan omdat ik het patchen en gemis van total recall een beetje zat was.

Heb uiteindelijk wat jaren terug een lx7II 16 ch gekocht om weg van de computer live te kunnen pruttelen met wat doosjes. Zou zelf geen mixer meer willen in een daw omgeving.
 
Back
Top