D&R mixer ..topic

R-ond

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
14.508
d&r mixers wat welke nou waard +/- conditie ..eff nie meegerekend
 
Ik heb al een paar jaar een Dayner, 21frame, 16 mono kanalen, 1effectreturn module.erg te vreden over! Zéér flexibel met de floating subs, 2track playback via monitoren, channel send/return èn sub send/terurn op elke module.

Sinds kort ook een STYLYX 21frame in huis met meterbrug, mono, stereo en sub modules.

De Dayner is duurder in de markt gezet, koste nieuw, 21 frame met mastermodule 4000 gulden, komt nog 365 tot 685 gulden per module bij.
De Stylyx 21 frame koste rond 1990 om precies te zijn 3395 met mastermodule.
Dayner heeft 8 Aux, STYLYX 4 aux

Edit: wil je nieuwprijzen incl. Btw in 1990? Ik heb nog een prijzenlijst liggen.
 
Stylix Studio. Nieuw in 1993 geleverd aan een studio in Goes voor ongeveer 40.000 NLGD volgens mij. Later heb ik hem nog opgepimpt met 8 additionele VU meters voor de stereo channels rechts.

@Enzo.F: staat de D&R studio inline en de bijbehorende specifieke inline studio channels met parametrische EQ ook in de prijzenlijst? Ben benieuwd. Mijn config is 24 x D&R studio inline channels, 8 Stylyx Stereo channels, D&R studio master, Studio Frame + 16 dubbele meterbridge modules.

356004d1375222033-d-r-vision-console-all-missing-stylix-studio.jpg
 
@Enzo.F: staat de D&R studio inline en de bijbehorende specifieke inline studio channels met parametrische EQ ook in de prijzenlijst? Ben benieuwd. Mijn config is 24 x D&R studio inline channels, 8 Stylyx Stereo channels, D&R studio master, Studio Frame + 16 dubbele meterbridge modules.

Ik zal de paperassen binnenkort scannen.

Prijzen:
Uitgaande van dat je een 43 frame hebt:

Stylyx frame 43 (mstr/p.s./cables).. Hfl. 4.225,-- (4.225,--)
Stylyx 43 meterbrug met 2 mstr leds. Hfl. 700,-- (700,--)
Stylyx 4 segment.ledbar voor meterbrug. Hfl. 230,-- (1.840,--)
Stylyx in-line moduul.................. Hfl. 520,-- (12.480,--)
Stylyx stereo line moduul........... Hfl. 440,-- (3.520,--)
Stylyx blind moduul.................. Hfl. 55,-- (165,--)

afkortingen gebruikt: mstr=master, p.s.=power supply, Hfl.=Hollandsche Florijnen)

Opgeteld zou het Hfl. 22.930,-- zijn. Beetje korting, aftikken op twintig mille gulden. Maar volgens mij is de Stylix Studio in me markt gezet met een high-end doel. Dikkere houten zijkanten, bredere armleggers, studioframe (poten) werden toen toegevoegd. Waarschijnlijk ook wat extra florijnen. Kans is dus groot dat deze tafel zo'n Hfl. 30.000,-- gekost heeft.

Mijn prijzen zijn uit augustus 1990.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zal foto's van mijn Stylyx en Dayner vanavond plaatsen. Beide zijn 21 frames.

De Dayner heeft 16 mono split input modules. Deze zijn te splitten, je kunt op de bovenkant van de channel een sub(groep) binnenhalen. Dit is onderdeel van het Floating subgroup systeem. Verder heeft deze tafel een Dayner master en één tape/fx-return module

De Stulyx heeft 6 mono mic/line modules, 6 stereo modules en 4 dual channel sub group modules. Daarnaast een Stylyx master.

De Dayner is waarschijnlijk later geüpgrade. Ik heb 8 modules en de master, die hebben het oude logo van D&R, e 8 linker modules hebben het nieuwe.
De Stylyx is geheel met het nieuwe logo uitgevoerd.

Mijn mening
Ik heb de Dayner nu een jaar of 3. Het is een uitgebreide en flexibele tafel met, voor mij, voldoende inputs, auxes en subgroups.
De EQ is veelzijdig. Heb de laatste weken veel met de EQ gewerkt en gemerkt dat het echt iets is waarmee je,als je het goed onder de knie hebt, dat extra aan je track kan geven. Verder benut ik de aux-bussen voor het voeden van RE150 en RE501, een D&R Stereo Spring Reverb, side-chain input op een (D&R) compressor/limiter, noem maar op. Alles analoog.
De Stylyx ben ik aan het onderzoeken. Ik weet niet of hij werkt in mijn setup. Ik heb nu een workflow mezelf aangeleerd waarin de Dayner auditief gezien echt het middelpunt van alles is. Ik merk ook dat als er meer auxes, subgroups zijn, meer inputs, dan gebruik je die ook.

Nadeel van de Dayner is dat de achterkant, de connectieplek, schuin loopt, Door het hellende kan je niet alle kabels goed aansluiten. Een 6,35-jack is te lang waardoor deze niet goed in de mengtafel kan als je de Dayner vlak op een tafel hebt staan. Ik heb onder de achterkant een klosje hout liggen zodat deze zo'n 30 mm omhoog komt.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    67,1 KB · Bekeken: 189
Laatst gewijzigd:
Jammer dat ze bij D&R begin jaren negentig de switch gemaakt hebben naar lichtgrijs. Vind de uitstraling daardoor veel minder krachtig en de rood, groen, lichtgrijs, donkergrijs en zwarte switches spreken veel minder.


Thanks Enzo! Dat is cool van je:)
Bood je jouwe niet een jaar terug te koop aan?

Foto's niet kunnen maken nog. Sorry, komt.
 
Laatst gewijzigd:
Prachtige mixer hoor :okdan: Gebruik je deze mixer in al je producties?
:okdan:
Ja! Ik had een groter model (32 met patchbay), maar toen ik verhuisde studio, ik heb het verkocht. Vorig jaar vond ik dit 24 ch versie. Perfect! Gedurende 1 jaar heb ik een Tascam M2600 MKII gebruikt, die uitstekend was voor het geld, maar dit is een ander niveau.
 
Gedurende 1 jaar heb ik een Tascam M2600 MKII gebruikt, die uitstekend was voor het geld, maar dit is een ander niveau.

Ik kom van een Studiomaster Sessionmix, ruizig maar warm. Toen ik de Dayner kocht wist ik niet wat me overkwam. Heb geen andere vergelijking dan de Studiomaster en digitale DHD (broadcast / tv regie). Dus weet ik niet goed hoe D&R in vergelijking met bijvoorbeeld Tascam of Soundtracs presteerd. Sinds kort een volledig functionerende Stylyx in de studio. Ben echt tevreden over D&R!
 
Ik heb veel verschillende mixers gehabt. Soundcraft TS24, Tascam, MCI (daar heb ik nog steeds mijn ex Kraftwerk JH618 maar het bruikt een revisie :-) ) Trident 65, Siemens, Allen Heath etc en het D&R is het "Quietest" en "Neutralste" maar heeft nog steeds een mooi geluid. Niet saai. Hebben ze allemaal wel iets anders, maar als je iets wilt dat klinkt geweldig maar niet domineert sonic gezien, D&R wint. Sorry for my Dutch!
 
Men mag mij altijd tippen als er een betaalbare D&R 32-8 voorbij schiet, laat dat gezegd zijn! :)

Ik wou dat ik jouwe kon betalen Xpanded, wat een prachtige console. Waarom verkoop je hem eigenlijk?
 
Velen denken dat D&R van Duco de Rijk komt maar Duco de Rijk is het bedrijf D&R Electronica met ene Rob begonnen. Dus komt D&R van Duco en Rob.

Vraag me niet waar ik dit ooit opgedaan heb...
 
Leuk maar beetje offtopic: Kunnen we deze mixers eens horen dmv tracks die erop gemaakt zijn? En kan iemand mij vertellen welke van deze allemaal gebalanceerde inserts op de 32/24-8-2 hebben?

Sorry en dank alvast!
 
Volgens mij zijn jouw vragen geheel on this (D&R mixer...)topic, MadR.

Deze is multi-track gedaan op de Dayner. Via 8 subs naar de interface. In een tweede run nog twee kanalen opgenomen. In Audition ge-edit.
https://soundcloud.com/enzo_f_sounds/00001_20151002a

Deze is via de masterbus uitgestuurd op de Dayner en stereo in one take opgenomen. Geen post processing / post productie.
https://soundcloud.com/enzo_f_sounds/dynamiek-in-16-stappen

Over geballanseerde inserts kan ik niets zeggen. Sorry.

Ik heb sinds kort ook een stylyx maar heb nog niets afgemaakt wat op die tafel gedaan is.
 
Laatst gewijzigd:
d&r mixers wat welke nou waard +/- conditie ..eff nie meegerekend

ik heb alleen de prijzen van Augustus 1990 bij de hand...

zie foto's
image1.jpg
image2.jpg
De HQ's staan hier... <-


In mijn eerdere berekening voor ExpandedStereo moet het geheel 1000 gulden goedkoper zijn. Het Stylyx frame is niet goed overgenomen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top