Multitrack Mixer voor een DAW-loze opstelling

Vinz Clortho

Ingeburgerd
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
30
Hallo allemaal,
Ik heb door de jaren heen wat leuke spullen verzameld en ik probeer nu al een tijdje te werken aan een opstelling die werkt.
Ik gebruik daarvoor Ableton, Focusrite 18I8, Push en wat losse synths.

Maarrrr ik kom er dus niet uit. Al dat gepiel in Ableton blijf ik toch maar lastig vinden.

Daarom wil ik nu de switch maken naar een DAW-loze opstelling. Wel wil ik het graag kunnen opnemen in Ableton.

Misschien is er al een topic voor dit onderwerp, maar welke multitrack mixer adviseren jullie mij?

Oh! En het zou mooi zijn (geen must) om er op termijn ook live drums mee op te kunnen nemen. Dan bedoel ik EN de synths EN de drums tegelijkertijd...

Dank voor het meedenken!

GR. Willem
 
Ik had een yamaha aw1600 en er is de yamaha aw2400. Bijde hebben midi out.
Daar nam ik jams mee op of akkoestische drums.
Heb hem weg gedaan omdat het omslachtig was. Opnemen gaat maar een paar bars knippen of verplaatsen zuigt echt.
ik zou het lekker bij ableton houden.
 
Hmmm… Dank voor het advies Flyweight. Heb je tips voor me (tutorials, forum onderwerp) over hoe ik dat het beste kan leren?

GR. Willem
 
Hi Vinz, wat wil je precies leren?

Multi trackers zijn leuk voor meerdere sporen op te nemen.
Maar in het geval van de Yamaha AW1600 was mixen en audio edditen gewoon niet zo comfortabel als in een DAW.
Daarom heb ik nu meerdere pre-amps en neem op met Ableton.

Ik heb nog wel een zoom MS-4 een leuk klein lofi 4 tracker maar das een ander verhaal.
Das meer voor compacte sets en beats te maken.

Als het over drums opnemen gaat. Ik heb daar veel tijd aan besteed en wil dat best delen.
Wellicht kun je een drum recording topic openen.

Cheers

Tim
 
He Willem! Dank voor het advies. Wel een beetje boven m'n budget. Ik zoek even verder naar de opties.
En dank voor het aanbod Tim. Ik wil eerst aan de slag met m'n hardware. Dan pas aan de slag met m'n drumstel.
En als het allemaal werkt dan de oefenruimte in met een set van synths en live drums. Pfff, als ik dat zo schrijf krijg ik me er toch zin in!!

Hebben jullie ook verstand van midi in Ableton? Of moet ik daar ergens anders voor zijn?

Fijne avond!

GR. Willem
 
Soundcraft Signature MTK ?
Korg SoundLink MW-1608 ?
Zoom L12 ?
 
Hebben jullie ook verstand van midi in Ableton? Of moet ik daar ergens anders voor zijn?

Fijne avond!

GR. Willem

Voor midi heb je een aparte rubriek en Ableton vind je bij de rubriek sequencers.
Misschien dat je daar al een antwoord op je vraag vindt en anders open je gewoon een nieuw topic.
 
Back
Top