sequencen via computer

dcdent

Serious beatfucker
Lid sinds
14 september 2003
Berichten
151
Locatie
Tielt, Belgiƫ
hallo ik wou vandaag eens proberen om mn electribes, mc303 en darkstar via mn computer te sequencen. Daarvoor zou ik mn Edirol PCR 30 controller gebruiken, die heeft een midi in & out.

Ik heb echter telkens hetzelfde probleem, zowel in cubase als in FL studio. Ik selecteer dus de edirol PCR midi out als midi output, zet midi-kanaal bv op 1 net als in mn darkstar part 1. Mn computer toont dat hij midi aan het versturen is, maar er komt geen geluid uit mn darkstar. Ik heb toen zitten denken dat ik misschien een midi thru had nodig gehad op mn controller om die commando's door te geven maar ben het niet echt zeker.

Daarom deze vraag, kan ik de midi-signalen van mn computer via mn pcr-controller's midi out naar mn darkstar sturen of heb je dan echt een midi thru nodig? Alle kanalen staan juist ingesteld en wanneer ik de darkstar sequence vanop mn electribe of mc303 lukt 't wel.

grtz en voor wie het mss weet, alvast bedankt ;)
 
kun je niet gewoon beter via de USB poort je pcr 30 gebruiken? scheelt je ook nog eens een stroom aansluiting
 
PCR-30 midi out op PC midi in (of via USB)

PC midi out op je modules (die je via Thru aan elkaar hangt)

Midi (out) kanalen kies je in je sequencer tracks

Zou moeten werken op deze manier lijkt me.
 
Origineel geplaatst door dellai
kun je niet gewoon beter via de USB poort je pcr 30 gebruiken? scheelt je ook nog eens een stroom aansluiting

ja duuh, anders zou mn computer hem ten eerste al niet herkennen slimmerik

PC midi out op je modules (die je via Thru aan elkaar hangt

ja maar mn pc midi-out is tevens die edirol pcr-30 midi-out. de midi-in wordt via usb herkend als EDIROL PCR:1 en dan de output EDIROL PCR MIDI OUT

maar ik ga even mn handleiding van mn controller vlug doornemen, mss staat daar idd iets in over zo'n 'midi out from usb functie'
 
Origineel geplaatst door dcdent
maar ik ga even mn handleiding van mn controller vlug doornemen, mss staat daar idd iets in over zo'n 'midi out from usb functie'

En? Al gevonden? Ik ben wel benieuwd, want ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, en ben m'n handleiding kwijt...
Ik zou graag m'n Akai S1100 aansturen vanuit Live, en dan via de PCR-30. Maar dat lukt dus niet....!
 
Back
Top