X

Delay 2 a 1 sec bij midi naar pc

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Delay 2 a 1 sec bij midi naar pc

Als ik met me keyboard bij bijv. fruityloops wat wil laten horen, komt er een delay tussenvan 1 a 2 sec..

Ligt dit aan me geluidskaart?

Ik weetn iet welke ik precies heb, er staat alleen bij config.scherm SoundMax..

Het is wel een onboard kaart..

Weet iemand hoe ik dit moet verhelpen?
    Synthesizer of ander geluidsapparaat kapot? Ik repareer op professionele basis, stuur gerust een PM!

Andere kaart aanschaffen met ASIO Drivers dan is het opgelost is niet zo duur hoor kan zo gauw geen suggesties doen of iets opnoemen.

Comment

zoek eens op LATENCY

ik denk dat je dan een hoop info vind voor jouw probleem

Comment

Ok, maar nu nog een erger probleem:

Nu hoor ik helemaal nix meer als ik wat intik...
        Synthesizer of ander geluidsapparaat kapot? Ik repareer op professionele basis, stuur gerust een PM!

Comment

En hoe moeten wij op basis van die probleemstelling iets verstandigs zeggen?

Stap 1) lees je handleidingen.
          Vaak staat het duidelijk beschreven.

Stap 2) kom je er niet uit, gebruik even de zoekfunctie op dit forum.
          Je zult niet de eerste zijn met een bepaald probleem.

Stap 3) zit het probleem er niet tussen, neem even de tijd voor een duidelijke probleemomschrijving.
          Vergeet niet, wat je investeert in dit forum is wat je terugkrijgt!
          “...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”

Comment

Het lijkt me dat jouw probleem alles te maken heeft met je onboard geluidskaart. Het is inderdaad even iets handiger als je even de gegevens van je pc e.d. post zodat er wat makkelijker een diagnose te stellen is.

Het probleem met onboard geluidskaarten is dat ze vaak niet echt geschikt zijn voor uitgebreide audio toepassingen. Ook de drivers ervoor zijn niet zo geschikt. Hierdoor treedt er een vertraging op tussen het indrukken van je toetsen en het geluid dat geproduceert wordt. De geluidskaart heeft zgn. even tijd nodig om te rekenen (simpelgezegd). Dit verschijnsel heet "Latency".

Een oplossing is een goede geluidskaart aan te schaffen met zgn. ASIO Drivers. Deze zijn veel sneller en kunnen een Latency tijd bereiken onder de 10 Milliseconden! Hierdoor wordt je computer minder zwaar belast. Deze kaarten zijn in alle soorten en maten te verkrijgen vanaf +/- 99 euro.

Wil je echter geen geld uitgeven dan kun je het programma "Asio4all" installeren. Dit programma zorgt ervoor dat je onboard geluidskaart reageert alsof 'ie die ASIO drivers zou hebben en dus veel sneller is. Als je wilt kan ik je dit programa wel mailen. Het is zeer klein en bijzonder makkelijk te installeren. Het is echter mogelijk dat het niet met iedere geluidskaart werkt. Daarom nogmaals: wat voor systeem heb je?

Succes!

@ Hanz: Mensen stellen vragen op dit forum omdat ze er niet uitkomen en hulp zoeken. Een verwijzing naar manuals en andere topics is begrijpelijk maar een helder antwoord geven is voor sommige mensen veel prettiger...
            Visit:
            MEESHA Website
            Youtube Channel
            Facebook

Gratis MEESHA ALBUMS downloaden! Klik hier

Comment

Ik heb dus dit zelfde probleem, terwijl ik een soundblaster live gebruik, lijkt me dat deze toch wel beetje met midi om kan gaan, toch?
              http://www.vlex-online.com

Comment

Het probleem is niet zozeer Midi, maar het audio gedeelte. Voor het "berekenen" van het audio heeft de computer/geluidskaart wat tijd nodig. Afhankelijk van de driver die gebruikt wordt duurt dit korter of langer. Gebruik je bij die soundblaster de Asio drivers? Je moet even goed nakijken of deze drivers staan geselecteerd in je audio toepassing. De soundblaster live zou in principe goed moeten werken.

Je begrijpt het: ASIO driver is het sleutelwoord!!

Visit:
                MEESHA Website
                Youtube Channel
                Facebook

Comment

Origineel geplaatst door meesha74
                  Het probleem is niet zozeer Midi, maar het audio gedeelte. Voor het "berekenen" van het audio heeft de computer/geluidskaart wat tijd nodig. Afhankelijk van de driver die gebruikt wordt duurt dit korter of langer. Gebruik je bij die soundblaster de Asio drivers? Je moet even goed nakijken of deze drivers staan geselecteerd in je audio toepassing. De soundblaster live zou in principe goed moeten werken.

Je begrijpt het: ASIO driver is het sleutelwoord!!

Dan snap ik t zit namelijk zo, het audio gedeelte van die soundblaster live is kaduk (nog maar 1 kanaal) dus die gebruik ik alleen voor midi, audio gedeelte doe ik met mn onboard *piep* kaartje. Vandaar

Comment

Als je bovengenoemd programma'tje "Asio4all" installeert heb je kans dat je met je onboard *piep* geluidskaartje toch goede resultaten kunt krijgen. Dit prog simuleert namelijk die asio-drivers waardoor je een latency kunt behalen van 5ms! (afhankelijk van je systeem natuurlijk) Het werkt prima op mijn oude laptop: 300mhz met onboard geluidskaart) Latency by Reason is geloof ik iets van 9ms!

Kan het je sturen als je wilt...?

Visit:
                    MEESHA Website
                    Youtube Channel
                    Facebook

Comment

Het gaat al veel beter nu, iets van 20 ms latency, iig haast nix ...

Ik kon dit instellen bij Fruityloops bij Audio options, maar 2 sec gaat niet.. Kraakt alles..

Maar wat specs van me pc:

Intel P4 2,8 ghz
                      Ati radeon 9600 pro 256 mb
                      Mainbord: asus p4s800
                      Harddisk: 80 g, 3 gig vrij

Comment

Het gaat al veel beter nu, iets van 20 ms latency, iig haast nix ...

Ik kon dit instellen bij Fruityloops bij Audio options, maar 2 sec gaat niet.. Kraakt alles..

Maar wat specs van me pc:

Intel P4 2,8 ghz
                        Ati radeon 9600 pro 256 mb
                        Mainbord: asus p4s800

Comment

Origineel geplaatst door DJBob

Als je ook veel audio doet, is het wel slim om je projecten op een aparte hd te zetten. Kan ook al een hoop piep en kraak schelen...
                          IIIone love

SNDCLD

Comment

Origineel geplaatst door meesha74

Kan het je sturen als je wilt...?
                            Graag

Comment

Excuses!! Het programma heet niet Asio4all maar ASIO2Ks. Wie het wil hebben moet me effe een privéberichtje sturen. (voor wie dat nog niet gedaan had)
                              Visit:
                              MEESHA Website
                              Youtube Channel
                              Facebook

Comment

Niet nodig, haal hem hier: http://www.asio2ks.de/.
                                De andere kandidaat, ASIO4ALL is hier te vinden: http://www.asio4all.com/
                                “...I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...”

Comment

aha, dat kan dus intussen. Toen ik het destijds zocht was er geen download te vinden...
                                  Dank Hanz
                                  Visit:
                                  MEESHA Website
                                  Youtube Channel
                                  Facebook

Comment

ASIO4ALL --> geen latency

Door er hier op het forum over gelezen te hebben, ben ik het maar gaan installeren: ASIO4ALL

En.. het werkt lekker! Nu heb ik (eindelijk) geen merkbare latency meer en kan ik lekker m'n softsynthjes inspelen...

Wou ik effe melden omdat latency toch wel een van de grootste issues is als het om VST's gaat....

Oh, en ik gebruik een crappy SB 128 PCI kaart... op een P3/1 ghz/500mb ram. Geen hi-tech setje dus.. maar, who cares...

'Why can't you make records like Marley Marl?!!'
                                    'He's in his livingroom.. you're in a million dollar studio!'

Comment

Ik gebruik hem ook al een tijdje op mijn oude 700mHz pc met AC97 audiochipje en ik kom tot een latency van zo'n 5ms!! Hoera voor ASIO4ALL!!!

Visit:
                                      MEESHA Website
                                      Youtube Channel
                                      Facebook

Comment

Bericht door een moderator:
                                        Samengevoegd

Comment

Working...
                                        X