X

midi omschakelaar

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

midi omschakelaar

ik ben volgens mij naar iets heel simpels op zoek maar kan het maar niet vinden.

Ik zoek een kastje met een schakelaar erop met 2 midi-in en 1 midi uit, doel 1 x midi in voor klavier en 1 x midi in voor computer, dmv de schakelaar kan ik dan de broningang kiezen.
    Doel: op de pc geluiden wijzigen en naar je synth verzenden omschakelen naar klavier zodat je ff een paar toetsen in kunt drukken om te horen hoe ut klinkt?

Is hier iets voor?
    Resonerend gerei:
    Korg Triton Extreme 61 (3x), Nord Electro 4D (2x), Ultimate stands, Roland JC-80, Yamaha THR-10, Fender Strat Am 1994, Fender AM Telecaster 2011.
    www.bruceband.nl

Ja, ik heb zo'n ding, van MEEK geloof ik. Joe Meek?
    3 in, 2 uit, of 2 in 3 uit, maakt niet uit.
    dus 1, 2 en 3 kun je routen naar a of b, zoiets.
    Precies wat jij zoekt.

succes
    www.coparck.com
    www.kokosmusic.com

Comment

inderdaad, ik heb alleen wat sites van winkels en de homepage van ome Joe bezocht, maar kan nergens iets vinden, weet je misschien iets van typenummer?
      Resonerend gerei:
      Korg Triton Extreme 61 (3x), Nord Electro 4D (2x), Ultimate stands, Roland JC-80, Yamaha THR-10, Fender Strat Am 1994, Fender AM Telecaster 2011.
      www.bruceband.nl

Comment

Misschien is een Akai ME30P iets voor je (4 in 8 uit) of een Roland A880
        (8 in 8 uit, beetje overkill)
        Verder gebruikte ik zelf vroeger een multiclient midi driver, daarmee kon
        ik de midi in van de pc aan mijn synth hangen, en doorloopen naar de midi
        uit die dan naar de geluidsmodule gaat terwijl de editor op de pc ook aan
        de midi uit kon via zo'n driver. Maar zo'n multiclient driver ben ik voor Windhoos
        XP nog niet tegengekomen, en verder gebruik ik tegenwoordig alleen
        maar synths met toetsen...

Groeten, Gerard

Comment

Re: midi omschakelaar

Origineel geplaatst door toetsenistje
          Ik zoek een kastje met een schakelaar erop met 2 midi-in en 1 midi uit, doel 1 x midi in voor klavier en 1 x midi in voor computer, dmv de schakelaar kan ik dan de broningang kiezen.
          erm... mischien handig als je het ff uittekend? ...altijd ff interestink nutuulk

Comment

Re: midi omschakelaar

Jij zoekt een simple midi input selector

Roland & Philip Rees maakten die vroeger. zijn 2 hands niet duur (20-30 E oid)
            ff op mp of ebay kijken

Echte midi-patchbay kan ook maar is duurder

groet
            Joost

Origineel geplaatst door toetsenistje
            ik ben volgens mij naar iets heel simpels op zoek maar kan het maar niet vinden.

Doel: op de pc geluiden wijzigen en naar je synth verzenden omschakelen naar klavier zodat je ff een paar toetsen in kunt drukken om te horen hoe ut klinkt?

Is hier iets voor?
            Als je niets te zeggen hebt, doe het dan niet hier ...

Comment

Lieve threadbeantwoorders,

bedankt voor jullie input, voor mij ligt een Philip Rees Midiselector 3B, na enig speuren 2ehands gekocht bij www.tools4tones.nl in Nijmegen (leuke tent), werkt perfect.

thanx en sluiten maar
              Resonerend gerei:
              www.bruceband.nl

Comment

Working...
              X