Laptop of miditemp multistation

eclips

Nieuwkomer
Lid sinds
10 november 2004
Berichten
1
Locatie
Laarbeek
Ik sta op dit moment voor de keuze om of een miditemp of een laptop aan te schaffen op om de bühne te gebruiken voor het afspelen van midifiles.
Volgens de een is miditemp het beste om te gebruiken en volgens de ander is een laptop, met daaraan gekoppeld een midi interface 8 in - 8 out, een betere oplossing omdat deze bijna dezelfde mogelijkheden heeft.
Ook schijnt het dat via de laptop in Cubase WAV files of MP3 files met de midifile mee junnen draaien.
De oplossing met laptop is in iedergeval goedkoper als werken met een miditemp.
Kan er iemand mij hierin enig advies in geven?

Groet

Mario
 
Ik heb een Miditemp, je kunt er midi, mp3 en CD tracks mee afspelen. In totaal heb je 8 audio kanalen + 2 effects, live mixen kan ook. Wat ook kan is een mp3 of wav triggeren vanaf een toets op je master keyboard. Zelf gebruik ik de audio opties live niet, wel tijdens repetities. De midi player gebruik ik wel live, dat werkt prima.

Ik zou alleen even goed nadenken waar je de miditemp voor wil gebruiken, want er hangt een heel stevig prijskaartje aan. Als je flexibel wilt zijn en bv splits en layers over meerdere synths wilt hebben, dan is het een ideale midi patchbay oplossing. Als player istie ook goed bruikbaar, de bediening is heel eenvoudig met de remote controller. Laptop oplossing kan ook maar daar zul je veel meer tijd in moeten steken qua voorbereiding en is niet zo stabiel als een miditemp.

Stuff to think about 8)
 
Back
Top