philip rees little MCV + yamaha CS15

schmutz

Dr.Patient
Lid sinds
24 juli 2012
Berichten
304
Locatie
Ergens op Leidse
Hoi even een vraagje:

Ik probeer met de MCV de yamaha aan te sturen op de juiste setting( Hz/V/ S -trig) maar het octaaf blijft toch enigszins vals afspelen. Iemand enig idee welk bakje dit dan wel zou kunnen fixxen. Toch een kenton unit?

Groet,
 
De Little MCV werkte prima met mijn MS20. Niet geprobeerd met m'n Yammie CS15. Het is wel een gek*t om 'm zuiver te krijgen maar dat zal met een Kenton niet anders zijn. Je stelt 'm in met de juiste volgorde?
 
Ik gebruik hem voor de Yamaha CS 20 M, het was niet eenvoudig maar na veel draaien aan die kleine instelpots lukte het wel om de goede afstelling te vinden. Succes. :-)
 
De Little MCV werkte prima met mijn MS20. Niet geprobeerd met m'n Yammie CS15. Het is wel een gek*t om 'm zuiver te krijgen maar dat zal met een Kenton niet anders zijn. Je stelt 'm in met de juiste volgorde?

Ik ben in de veronderstelling dat ik de juiste settings gebruik. Volgorde ben ik mij niet bewust van, vertel?
 
Misschien is je little rees hard gevallen of doet een mini schakelaartje het niet door teveel geweld . Mijn cs15 d doet het ook prima
 
Zal je altijd weer zien: kan de handleiding niet meer vinden. ook niet op het net.

Als ik het goed onthouden heb stel je bij V/Oct synths eerst het oktaaf zuiver (bijv C3-C4) en daarna de juiste toonhoogte (A=440 Hz).

Bij V/Hz synths stel je eerst de toonhoogte van de laagste noot in (bijv C2) en daarna het oktaaf zuiver, liefst over een grotere afstand (bijv C2-C6= 4 oktaaf). Dat moet je dan een paar keer herhalen totdat laagste noot een oktaaf goed zijn.
 
Back
Top