Krijg MS-20 en Little MCV niet aan de praat :(

MikeJarod

ziet ze vliegen
Lid sinds
3 december 2003
Berichten
1.468
Ik heb wat gear te leen van forumlid Monotron. Zo ook zijn Korg MS-20 en een Philip Rees Little MCV. Ik wil de MS-20 via midi aansturen.

Op de MCV heb ik de GATE OUT verbonden met de MS-20 TRIG IN. Dit lijkt te werken. Ik hoor geluid.

De MCV CV out is verbonden met de MS-20 VCO 1+2 GATE IN. Dit gaat niet goed. Ik krijg nu alleen wat gebrabbel, lijkt er op alsof de pitch extreem laag is. Ik heb diverse (uiterste) midi noten geprobeerd maar de pitch blijft hetzelfde.

Helaas kan ik geen echte manual vinden van de Little MCV. Volgens dit plaatje van de Philip Rees site heb ik de correcte aansluitingen. Verder las ik dat ik de optie V/Hz moest hebben op de MCV. De 2 TRIM en TUNE metertjes doen niets als ik ze verstel. Verder staat de S-STIG optie aan omdat ik anders alleen geluid krijg als ik géén toets aansla.

Iemand die kan helpen pretty please with sugar on top?
 
enigste wat ik je kan vertellen dat die CV out van die MCV niet in een trig danwel gate input moet.

Probeer het eens in de VC0 1+2 CV IN (rechts onders de mastervolume)
789px-Korg_MS-20_Patch-Feld.jpg
 
ok, je moet V/oct hebben idd en die Strigg is dacht ik voor moog enzo (is idd een gate inverter, zelfde als een polariteitswitch op een sustainpedal).

Meer verstand heb ik niet van die korg serie...effe googlen anders, zal er vast wel opstaan hoor. Er is wel een mnaula van de doepfer mcv4 te downen, die werkt hetzelfde volgens mij.
 
Die Philip Reese moet ingesteld worden op volt/hz om te beginnen.
En dan moet de cv out van de Reese naar de vco 1+2 cv in.
Ik zou de trigg in pakken die onder de vco 1+2 input zit.
Gevoelsmatig zou ik een gate pakken maar die zie ik niet en dit is de meest logische.
Als je geluid krijg na dat je de toets pas los laat moet je het gate signaan inverteren.
 
Heb die MCV via MIDI/OX bestookt met controllers die hier staan en alles nog eens nagelopen.

Nu werkt ie wel! Zou toch zweren dat ik de huidige config al eens geprobeerd had. Ach ja whatever als ie het maar doet.

Bijgevoegd nog een plaatje van de settings voor het nageslacht :D

Bovenste switch = V/Hz
Onderste switch = S-trig

attachment.php
 

Attachments

  • ms20littlemcv.jpg
    ms20littlemcv.jpg
    131,5 KB · Bekeken: 85
Yep, zo moet hij worden aangesloten inderdaad :okdan:

Is de tracking nu ook helemaal OK (vergeleken met een digitale bak bijvoorbeeld)?
 
Tracking lijkt redelijk in orde nu. Sounds die ik maak zijn wel nogal detuned dus wel wat moeilijker in te schatten. In de hogere registers wordt het allemaal wel een beetje vals maar dan moet ik even aan de master tune zitten en dan is het weer opgelost.

Wel irritant dat je de portamento kwijt bent als je 'm via CV aanstuurt. Gelukkig heeft die MCV ook portamento opties maar die moet ik dan via MIDI controller messages via MIDI/OX doorsturen.
 
Back
Top