Novation remote zero sl mkII led rings feedback in Ableton Live

ElektracidZ

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2004
Berichten
989
Ik heb sinds een tijdje een Remote zero sl MKII. Als controller voor racks werken vooral de 8 oneindige pots met led rings geweldig, vooral handig in de studio om channelstrips .etc per spoort aan te sturen.

Maar...voor een liveset wil ik met diezelfde rotary's bijvoorbeeld effect sends A aansturen. Dat kan prima, even een midi cc toewijzen, maar er is helaas dan geen enkele feedback doormiddel van de ledringen rondom de rotary's en dat wil ik natuurlijk wel. Die lichten helemaal niet op als ik dan aan de rotary draai (alleen bij racks en plugins). Weet iemand hier toevallig hoe het wel kan, of kan het helemaal niet?
 
Ik ben ook benieuwd naar de oplossing, maar zelf betwijfel ik ten zeerste of dit ook maar kan/gebeurt : meestal gebruikt men meerdere plug-in's en wordt er tussen die plug-in's met de controller geswitched om een welbepaalde plug-in te editeren, zodus ....
Voor elke plug-in zou moeten gedetecteerd worden of die ge-edit wordt of niet. Als dit het geval is zou die plug-in moeten weten door welke CC's ze ge-edit wordt en/of anders telkens alle mogelijke CC's met (hun huidige en) max-waarde naar je controller sturen. Zoniet dient de controller zelf alle CC max waarden van alle plug-in's bij te houden, ook als er geswitched wordt tussen die plug-in's.

Hoe kunnen de LEDringen anders op de juiste stand komen te staan en in de juiste verhouding gemanipuleerd worden ?

P.s.In Logic zou je dit kunnen oplossen met Environments. :D
 
wow, laat antwoord van mij...
Dank je voor je antwoord. Ik geloof dat ik je verhaal volg, maar ik snap nog steeds niet echt waarom de bidirectionele werking niet werkt als het niet om racks gaat die 'gecontrold' worden met de controller. Zal dan iets met ingebouwde python scripts in Ableton te maken hebben (?).
 
@ElektracidZ
Voor een bidirectionele werking moet er, zoals je wel begrijpt, vanuit beide richtingen een signaal gestuurd worden, omdat :
1) als de LEDring 20 verdelingen heeft en de aangestuurde knop van 0 tot 127 gaat, staat elke LED voor een waarde van 128/20 = 6.4
2) als de LEDring 20 verdelingen heeft en de aangestuurde knop maar van 0 tot 20 gaat, staat elke LED voor een waarde van 20/20 = 1
Hoe moet je controller te weten komen welke plug-in je momenteel aan het behandelen bent en wat de maximum waarde van de actuele knop is ?
Die gegevens moeten vooraf door die plug-in naar je controller verstuurd worden (ofwel alles opgeslagen in je controller-geheugen).

Of dit kan ?
Check gewoon wat die plugin uitstuurt (aan midi-data) als er een knop van gemanipuleerd wordt.

@Steve303
Idem, wat als je switched tussen meerdere plugins ? Werkt het dan ook nog ?
 
Bij mij is het heel basic maar het werkt wel.
Ik heb via de editor een CC toegekend aan de 8 encoders (met ledring) en de éne fader.
Deze midi-map ik dan zelf in ableton, afhankelijk van waar ik automation wil aan gaan toekenen.
Ik heb het vroeger nog geprobeerd door mijn plugins te laten converteren door die Novation software maar dat werkte ook niet altijd zoals ik het wou.
 
Back
Top