Motu wisselt midi interfaces

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Hoi allemaal,


Op mijn computer zitten twee midi interfaces (motu midi express 128 ) via USB verbonden.
Als ik de computer aanzet en cubase opstart zijn bussen 1-8 en 9-16 gedefinieerd.
Maar dit wil nog wel eens wisselen. Dan zijn bussen 9-16 ineens 1-8 en andersom.
Dat is super irritant.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat die twee midi interfaces altijd in de juist volgorde worden herkend?

Wat ik al heb geprobeerd:
- de usb aansluiten op twee verschillende bronnen (moederbord usb en een pci-card met extra usb)
- wisselen van aansluiting
- beide op dezelfde bron (zowel moederbord als pci card geprobeerd)
 
Beide moeten een andere port number hebben (bvb de ene 1, en de andere 2). Op die manier zitten ze nooit in mekaars weg en kan je alle 16 midi-kanalen gebruiken per port/interface.
 
Beide moeten een andere port number hebben (bvb de ene 1, en de andere 2). Op die manier zitten ze nooit in mekaars weg en kan je alle 16 midi-kanalen gebruiken per port/interface.

Denk niet dat Matthew het over hetzelfde heeft, gaar erom dat z'n PC ze iedere keer op willekeurige volgorde initaliseert, waardoor de ene keer de ene unit het eerste device is en de andere keer de andere
zijn vraag is dus hoe bij het opstarten van de PC hij dezeflde volgorde kan borgen
 
Beide moeten een andere port number hebben (bvb de ene 1, en de andere 2). Op die manier zitten ze nooit in mekaars weg en kan je alle 16 midi-kanalen gebruiken per port/interface.

Dank voor het meedenken.
Maar hoe stel je dat in?

Even voor de zekerheid:
Het gaat om twee verschillende midi interfaces met elk 8 poorten.
In totaal dus 16 poorten met elk 16 kanalen.
Beide interfaces werken op USB.
Ik heb het vermoeden dat bij het opstarten van de computer de usb poorten soms verkeerd om worden toegewezen want ze werken beide op 1 driver.
 
Komt me bekend voor.......
Ik heb geen 2 MOTU's maar bij mij starten de apparaten ook vaak in verschillende volgorde op.
Misschien is het op te lossen door de 2e USB te ontkoppelen en deze pas in de poort te steken als de computer is opgestart? Zomaar een suggestie, maar wie weet, werkt het.
 
Lijkt me lastig. Is het misschien een motu ding? ik heb twee AMT's (emagic) en die zijn doorgelust. hierdoor gaat maar één usb kabel de computer in.

Misschien kan dat ook met de motu's? ik ken ze verder niet.
 
Lijkt me lastig. Is het misschien een motu ding? ik heb twee AMT's (emagic) en die zijn doorgelust. hierdoor gaat maar één usb kabel de computer in.

Misschien kan dat ook met de motu's? ik ken ze verder niet.

EDP:

Dát is precies niet mogelijk met de MOTU's en juist zo enorm elegant van die Emagic dingen.
Die kon/kan je tot 8 units doorlussen met de seriele kabel.


arnomusicman:
Jouw suggestie is mij ook wel eens door het hoofd geschoten. Misschien moet ik maar gewoon voor die oplossing gaan inderdaad en de usb connector via een tuiemlschakelaartje op mijn schakelbord laten verlopen.
 
zou mij niet verbazen als dat komt wie er als eerste ready is is nummer 1. wie het eerst kom is wie het eerst maalt.
 
computer heeft meestal verschillende usb bussen (≠ poorten)
zorg dat ze niet op dezelfde bus zitten
bvb voor en achteraan.
 
computer heeft meestal verschillende usb bussen (≠ poorten)
zorg dat ze niet op dezelfde bus zitten
bvb voor en achteraan.

Die tip had ik al eens gehad en uitgeprobeerd, maar dit zorgt niet voor een 100% werkende oplossing.
Wat ik ook al geprobeerd heb is een extra PCI kaart in mijn computer met USb poorten en de ene interface in het moederbord en de andere in de pci kaart. Helaas...zelfs dat hielp niet voldoende.
 
Even een mailtje naar Motu sturen, je krijgt vaak binnen korte tijd een antwoord waar je wat mee kan.

* weet je het iig zeker.

Succes
 
Even een mailtje naar Motu sturen, je krijgt vaak binnen korte tijd een antwoord waar je wat mee kan.

* weet je het iig zeker.

Succes

Dat is een eenvoudige, maar hele goede tip :D
Heb er meteen werk van gemaakt.
Het antwoord zal ik hier posten.
Dank
 
Ik heb zelf ook 2x een Midi Express 128 aan mijn windows pc hangen maar bij mij blijven ze op dezelf volgorde zitten (tenminste...meestal)
Ik heb ze beiden op 1 usb hub aangesloten welke weer aan de computer hangt.

Maar....ik ben benieuwd naar het antwoord van Motu zelf..
 
Had ik ook onder OSX met 2 Motu 128's

uiteindelijk 1 weggedaan en een ESI M8UXL gekocht. Lijkt wel gebouwd op dezelfde chipset, heeft precies dezelfde opties en in/uitgangen +losse voeding.
 
Al antwoord gehad Matthew?

Ik heb half antwoord gehad, namelijk dat ik eerst mijn producten moet registreren en dat de serienummers op de zijkanten staan.
Dat is op zich duidelijk, maar het is nogal een klus om die midi interfaces (eentje zit verborgen achter een rack) eruit te halen en "even" het serienummer op te schrijven.
Dus dat heb ik nog niet gedaan..
 
Had ik ook onder OSX met 2 Motu 128's

uiteindelijk 1 weggedaan en een ESI M8UXL gekocht. Lijkt wel gebouwd op dezelfde chipset, heeft precies dezelfde opties en in/uitgangen +losse voeding.


..dan kan de OS nooit in de war raken want de apparaten/drivers hebben andere namen.
 
Is de MOTU 128 zo anders dan de MOTU MIDI Timepieces? Die kon je, vzviw, linken. In ieder geval tot twee stuks.
 
De MOTU 128 heeft geen link mogelijkheid.
De pluggen die erop zit zijn enkel: 17 midipluggen en een usb plug. Meer niet.
 
Back
Top