Midi interface.

skywalker1

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2011
Berichten
187
Hallo mensen!

Ik had in het verleden een midisetup met een Emagic AMT8 interface..

Is een dergelijke interface hedentendage nog afdoende of zijn er nieuwere midinterfaces die "beter zijn" of andere voordelen hebben?!

Ik wil trouwens gaan werken met een pc en Logic..

Hoor graag van jullie, Mvrgroet, Sander.
 
Beste Sander,

Ga je dan werken met heel oude hardware en software?
Logic draait al jaren alleen nog op Mac. Voor PC zou ik Cubase adviseren, of een van hun concurrenten. Maar Logic is dus op PC vlak geen speler meer in de business.

En welke MIDI interface je wilt gebruiken hangt vooral ook af van hoeveel je erop wilt aansluiten. Er zijn MIDI interfaces met 1 tot 8 poorten. Sommige met 8 poorten kun je nog doorlussen (meer apparaten met hetzelfde merk/type. Op M-Audio ben ik in ieder geval afgeknapt wegens de slechte en klantonvriendelijke (is dat niet hetzelfde?) service. Ik werk zeer tevreden met MOTU.
 
Yo Arno!

Zo leer je nog eens wat - dus dan geen Logic..!!

Ja "toen" (15 jaar geleden) had je "het" Logic vs. Cubase kamp..maar kennelijk zijn er nu meerdere spelers..

Wil trouwens een aantal virtueel analoge synthen gaan aansturen en een Akai Z8 sampler..

Ga kijken naar Motu - als dit beter is dan EmagicAmt8..

Bedankt voor je hulp, groeten, Sander.
 
Dat doorlussen hoeft niet voor mij..

Kan iemand me nog vertellen wat zo'n "dure" Motu dan anders of beter doet dan een Emagic Amt8?!

En wat houdt Firewire in?!


Bedankt alvast, Mvrgroet, Sander.
 
Hoi Sander,

die AMT-8 en Unitor's doen het vandaag de dag nog uitstekend.
Apple maakt nog steeds nieuwe drivers ervoor.

Ik heb er zelf 3
 
He goed te horen!

Thanx..!

Maar ook nieuwe drivers voor Windows?!..
 
Laatst gewijzigd:
Kan iemand me nog vertellen wat zo'n "dure" Motu dan anders of beter doet dan een Emagic Amt8?!

Ik ben ook benieuwd hoeveel het nou eigenlijk uit maakt. Heeft iemand bijv. ooit die motu naast een m-audio draaiende gehad? Scheelt het echt veel qua timing etc.?
 
He goed te horen!

Thanx..!

Maar ook nieuwe drivers voor Windows?!..

nee, nieuwe windows drivers mag je vergeten, will never happen.

voordeel is dat je die dingen voor ±80 euro kan krijgen tegenwoordig




verschil met motu? denk het niet.. Hoewel die AMT8 slechts USB1 is zou dit meer dan voldoende snel moeten zijn voor midi signaal.
enige nadeel is een beetje het instellen ervan (unitor 8 control werkt echt bagger op hedendaagse OSX), maar een slimme gast heeft er een prefpane van gemaakt: http://www.potm.org/software/Unitor/
 
had vroeger m-audio waar ik niet al te tevreden van was


ik ben van plan ooit eens te testen wat beter is: Motu Ultralite (firewire en usb) of Unitor, want heb beide
 
MOTU support is nu ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar hun driver zijn over het algemeen stukken beter (op mac platform in elk geval)

Kan zo'n MOTU MIDI EXPRESS 128 ook interne routing doen en standalone gebruik? (zoals unitor/amt)
 
He Arno!

200 euro - is idd nog wel te doen..!

Jammer - maar er staat kennelijk niet bij dattie ook onder windows-7 draait..
 
Laatst gewijzigd:
Kan zo'n MOTU MIDI EXPRESS 128 ook interne routing doen en standalone gebruik? (zoals unitor/amt)


Ik heb de oude versie, mer parallelle kabel, is verder gelijk aan de USB versie. Ik gebruik hem als stand alone merger.

Er zitten 8 factory presets op, en 8 user presets, interne routing kan je zelf instellen en opslaan als user preset.

Ik heb het nog niet gedaan (niet nodig voor mijn setup), ik heb het gelezen in de handleiding.
 
He Arno!

200 euro - is idd nog wel te doen..!

Jammer - maar er staat kennelijk niet bij dattie ook onder windows-7 draait..

Daar zijn ze dan ff niet zo snel mee, of ze hebben het nog niet officeel getest. Bij mij werkt het dus perfect op W7 64-bit. En ze hebben dacht ik ook gewoon W7 drivers.
 
Ik werk nog steeds op PC met Logic Audio Platinium (laatst uitgebrachte versie) op XP.
Gebruikte tot voor kort ook de Emagic maar dan de AMT4 interface probleemloos (zelfde driver-familie).

Met de nodige hardware kan ik op PC met XP dus nog wel even voort.
Als je enkel met vst zou gaan werken zou dat wel iets minder kunnen zijn maar dan nog, bijvoorbeeld ook Reaktor 5.6 draait onder LAP wat heb je dan nog meer nodig :engel:
 
Ik ben ook benieuwd hoeveel het nou eigenlijk uit maakt. Heeft iemand bijv. ooit die motu naast een m-audio draaiende gehad? Scheelt het echt veel qua timing etc.?

Ik quote even mezelf, en hoest even dit topic weer op, omdat ik echt graag wil weten of er een reden is voor mij om te upgraden.
Ik heb de laatste jaren al heel wat dingen "een treetje hoger" gebracht: monitoren, computer, kabels, audio interface, betere synths etc. etc. Maar al die tijd hangt er nog een Midiman Midisport 8x8 in m'n rack.
Ik heb over het algemeen het idee dat m'n midi wel goed strak loopt, maar soms twijfel ik, en dan ga ik vrezen dat dit de achilleshiel van m'n studio zou kunnen zijn/worden. In dat geval geef ik liever eerder geld uit aan een nieuwe interface, dan weer aan het volgende speelgoedje.
Iemand verstand van high-end midi vs. "gewoon"?
b.v.d.
 
Back
Top