video's

Rezix

Ouwe rot
Lid sinds
20 oktober 2016
Berichten
935
Locatie
Leuven
Kan er geen oplossing gevonden worden voor alle oude Youtube filmpjes collectief terug te plaatsen?
 
Last edited by a moderator:
Kan er geen oplossing gevonden worden voor alle oude Youtube filmpjes collectief terug te plaatsen?

Wat mij opvalt is dat de tags die rondom een YT videootje zijn geplaatst in oude topics niet kloppen. Er staat in plaats van [video]. Daarom zie je de video's niet meer verschijnen in de posts. Ik ben geen IT-er maar misschien is het mogelijk om automatisch overal te vervangen door [video]...
 
Kan er geen oplossing gevonden worden voor alle oude Youtube filmpjes collectief terug te plaatsen?


Jazeker. Die oplossing is er ook wel. Maar omdat het om een server intensieve handeling gaat, moeten we hiervoor een goed moment uitzoeken. Daarnaast ontbreekt het op dit moment even aan de tijd om een en ander te fixen. Maar het staat op de lijst.

Wat mij opvalt is dat de tags die rondom een YT videootje zijn geplaatst in oude topics niet kloppen. Er staat in plaats van [video]. Daarom zie je de video's niet meer verschijnen in de posts. Ik ben geen IT-er maar misschien is het mogelijk om automatisch overal te vervangen door [video]...

Bij het posten van een video link in het oude forum, werden deze tags automatisch geplaatst. Nu wordt er inderdaad gebruik gemaakt van video tags. We willen nog even kijken of er een andere oplossing is die net als in het oude forum de video's automatisch parst. Deze oplossing is misschien ook mogelijk voor audio bestanden. Er wordt dus aan gewerkt, maar niet op heel korte termijn.
 
Wat mij opvalt is dat de tags die rondom een YT videootje zijn geplaatst in oude topics niet kloppen. Er staat in plaats van [video]. Daarom zie je de video's niet meer verschijnen in de posts. Ik ben geen IT-er maar misschien is het mogelijk om automatisch overal te vervangen door [video]...

Idd, dat was me ook opgevallen vandaar mijn vraag.
 
Jazeker. Die oplossing is er ook wel. Maar omdat het om een server intensieve handeling gaat, moeten we hiervoor een goed moment uitzoeken. Daarnaast ontbreekt het op dit moment even aan de tijd om een en ander te fixen. Maar het staat op de lijst.



Bij het posten van een video link in het oude forum, werden deze tags automatisch geplaatst. Nu wordt er inderdaad gebruik gemaakt van video tags. We willen nog even kijken of er een andere oplossing is die net als in het oude forum de video's automatisch parst. Deze oplossing is misschien ook mogelijk voor audio bestanden. Er wordt dus aan gewerkt, maar niet op heel korte termijn.

Thanx, en keep up the good work! :okdan:
 
Automatisch parsen van video's gaan we voorlopig niet doen. Audio player is inmiddels wel beschikbaar. Inspiran is zoals aangekondigd de nieuwe technische man voor alles dat aan de achterkant van het forum plaatsvindt. Hij is voortvarend begon en heeft al een aantal zaken opgelost. Het volgende op de agenda is inderdaad de AME tags vervangen door video tags. Dat is een klus die eenvoudiger lijkt dan het is. Maar ik verwacht op korte termijn met goed nieuws te kunnen komen.
 
En het goede nieuws is daar. Inspiran heeft ook deze klus geklaard. Op een enkel heel uitzonderlijk geval na, zijn de video's met de vroegere AME tag, weer embedded. Het was een lastige klus vanwege de vele manieren waarop YT video's gelinkt kunnen worden.

Vanaf nu kun je YT video's zelf embedden door de link uit de adresbalk tussen [video] tags te plaatsen. Vergeet niet om een / voor de tweede tag te zetten. ook Facebook en Vimeo video's kunnen op deze manier worden embed.
 
Back
Top