Berichten van vandaag is weg

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.958
Locatie
België
Klopt het, dat de link "berichten van vandaag" weg is ??

De "Nieuwe berichten" link geeft toch een totaal ander resultaat weer ?..
 
Dat klopt inderdaad. Het verschil met "Nieuwe Berichten" zoals we dat nu hebben ingericht, was zo klein dat we hebben besloten de tab en zoekfunctie erachter te verwijderen. Het verschil zat hem in twee zaken:

1. Bij de verwijderde tab werd het resultaat beperkt tot de afgelopen 24 uur.
2. Bij Nieuwe Berichten verdwijnt het bericht als je het hebt gelezen.
 
ja okey, maar ik vind dat ni zo goed,,
bv die topic over de bax codes,, daar kon ik eenvoudig zien wat er verder op gepost is

nieuwe berichten zijn niet zo intressant, maar wel wat er het laatste nieuws is gepost,,

ik vrees dat jullie te veel versimpelen,,, maar jullie zijn off course de baas, ;)
 
ja okey, maar ik vind dat ni zo goed,,
bv die topic over de bax codes,, daar kon ik eenvoudig zien wat er verder op gepost is

Als er in de BAX draad iets nieuws wordt gepost, verschijnt het direct in Nieuwe Berichten. En daar blijft het ook staan, tot het moment dat je het nieuwe bericht hebt bekeken. In Berichten van vandaag zou de melding na 24 uur verdwijnen. Dus volgens mij doet Nieuwe Berichten precies wat je gewend bent, maar dan beter. Laat me weten als ik me vergis.

nieuwe berichten zijn niet zo intressant, maar wel wat er het laatste nieuws is gepost,,

Het laatste nieuws is direct op de frontpage te zien, zowel in de slider als in het blok er direct onder. Daarnaast komt het laatste nieuw ook voorbij in Nieuwe Berichten.

ik vrees dat jullie te veel versimpelen,,, maar jullie zijn off course de baas, ;)

Laat me weten welke functionaliteit je nu nog mist.
 
okey merci doc,,ik zal het nog eens tegoei bekijken,,,

sommige topics wil ik achteraf toch nog eens lezen,,
dus als die automatisch verborgen zouden worden,dan vind ik ze mss ni meer, ??

grtnnn
 
Ik vond de tab "berichten van vandaag" ook wel handig.
Het was eigenlijk de enige tab wie ik gebruikte om dingen van die dag op te zoeken.
De tab nieuwe berichten, geeft dus bij mij alleen de threads weer die echt nieuw zijn, [ dus niet waar al wat in geplaatst is]
Nu ben ik genoodzaakt om op de "forum" tab te klikken en elk subfora afzonderlijk te doorzoeken.

zucht..............
 
ja viola, ik gebruikte ook altijd de berichten van vandaag tab ,, bijna nooit de front page en nieuwe berichten

soit, ik moest het jullie effe zeggen mods,, grtn,,
 
DUDE !!!

Ik wilde deze thread met mijn post even terug zien of die goed geplaatst is.
Dat gaat dus niet.
Nergens even een makkelijke weg om dit te doen omdat deze namelijk "gelezen" is en niet in de zoekresultaten terug komt.
Dan maar via het profiel geprobeerd onder "recente berichten"
dan komt er ... Fatal error: Allowed memory size of 268435456 bytes exhausted (tried to allocate 520192 bytes) in /home/synthforum/public_html/forums/core/vb/db/assertor.php on line 286
Afijn, verder in het profiel bij geschiedenis toch weer hier terug kunnen komen.
Niet makkelijk dus

Het is wat he .... :)
 
Ik gebruikte in het oude forum alleen 'Nieuwe discussies/berichten' om alles te kunnen zien wat ik tot dan toe heb gemist. Had ik alles gezien wat ik wilde zien, klikte ik op "Markeer forum als gelezen' oid.

Als ik nu op 'Nieuwe berichten' klik, zie ik na een dag hooguit 4 of 5 berichten.

Nieuw forum betekent wennen aan nieuwe layout, andere manier van werken, bugs die nog weggewerkt moeten worden, etc. etc. Allemaal acceptabel en dus niet zeuren. Maar als er een fundamentele manier van ermee werken ontbreekt en er geen alternatief voor is, wordt het lastig om plezier aan het forum te beleven.
 
okey merci doc,,ik zal het nog eens tegoei bekijken,,,

sommige topics wil ik achteraf toch nog eens lezen,,
dus als die automatisch verborgen zouden worden,dan vind ik ze mss ni meer, ??

grtnnn

Wat je kunt doen, is he topic volgen door de button te gebruiken die in elke discussie rechtsbovenaan de pagina staat. In je profiel staat een lijst met alle discussies die je volgt. Zo kun je relatief eenvoudig de voor jou interessant draadjes blijven volgen.
 
De tab nieuwe berichten, geeft dus bij mij alleen de threads weer die echt nieuw zijn, [ dus niet waar al wat in geplaatst is]
Nu ben ik genoodzaakt om op de "forum" tab te klikken en elk subfora afzonderlijk te doorzoeken.


Weet je dat zeker? Bij mij wordt gewoon een overzicht getoond van alle nieuwe discussies EN alle nieuw posts in bestaande discussies.


Click image for larger version  Name:	Nieuwe Berichten.png Views:	1 Size:	141,5 KB ID:	3631703


Zou je eens een screen dump willen posten?

zucht..............

Heb je het zwaar? :)
 
DUDE !!!

Ik wilde deze thread met mijn post even terug zien of die goed geplaatst is.
Dat gaat dus niet.
Nergens even een makkelijke weg om dit te doen omdat deze namelijk "gelezen" is en niet in de zoekresultaten terug komt.
Dan maar via het profiel geprobeerd onder "recente berichten"
dan komt er ... Fatal error: Allowed memory size of 268435456 bytes exhausted (tried to allocate 520192 bytes) in /home/synthforum/public_html/forums/core/vb/db/assertor.php on line 286
Afijn, verder in het profiel bij geschiedenis toch weer hier terug kunnen komen.
Niet makkelijk dus



DUDE!!!

Dank voor deze foutmelding. We gaan kijken hoe we dit kunnen oplossen.
Is het voor toekomstige gevallen niet gemakkeljker om je post direct na het plaatsen te bekijken?

Het is wat he .... :)

Nou, pfoe, zo, zeg dat wel...
 
Bij mij staat er wel meer, maar alleen discussies die ik nog niet heb geopend. Juist de discussies die ik volg, krijg ik niet te zien. Bijv. het topic over de Roland TR8S en de open brief aan de SF-leden. Dus het is nu eerder 'Nieuwe discussies' dan 'Nieuwe berichten'. :(

Ik gebruikte zelf altijd alleen 'Berichten van vandaag' - ondanks dat ze bijna hetzelfde zijn, vond ik dat persoonlijk overzichtelijker. Suggestie: als je het menu wilt stroomlijnen, kun je bijv. ook 'Wie is er online' weglaten, die informatie staat immers ook al op de voorpagina.

Overigens stel ik het wel op prijs dat jullie zo hard bezig zijn met alle feedback te implementeren :okdan:
 
Niet om te stemmen voor een bepaalde oplossing of iets dergelijks maar misschien is de gulden middenweg om naast "Nieuwe berichten" (wat wel een beetje een standaard functionaliteit is geworden op elk modern forum) ook een optie voor berichten van de laatste 24 uur beschikbaar te maken?

Het is bekend dat het een veel gebruikte feature is/was en eerlijk gezegd vond ik hem zelf ook best handig. :)

Op die manier zijn de voorstanders van beide oplossingen tevreden?
 
Ik gebruikte in het oude forum alleen 'Nieuwe discussies/berichten' om alles te kunnen zien wat ik tot dan toe heb gemist. Had ik alles gezien wat ik wilde zien, klikte ik op "Markeer forum als gelezen' oid.

Als ik nu op 'Nieuwe berichten' klik, zie ik na een dag hooguit 4 of 5 berichten.

Nieuw forum betekent wennen aan nieuwe layout, andere manier van werken, bugs die nog weggewerkt moeten worden, etc. etc. Allemaal acceptabel en dus niet zeuren. Maar als er een fundamentele manier van ermee werken ontbreekt en er geen alternatief voor is, wordt het lastig om plezier aan het forum te beleven.

Het punt dat ik eerder probeerde te maken is dat er geen fundamentele wijzigingen zijn doorgevoerd. Berichten van vandaag en Nieuwe Berichten hadden een heel grote overlap. Het enige dat berichten van vandaag bood was een overzicht van de afgelopen 24 uur (en dat is nog steeds te zien in Nieuwe berichten) en het feit dat gelezen topics in het overzicht bleven terugkomen, terwijl een gelezen bericht gelezen is (alsof je oude kranten bewaart die je al gelezen hebt).


Dit is mijn overzicht na een halve dag niet kijken:


Als je forums markeert als gelezen, zullen de berichten dus niet meer terugkomen. Misschien moet je de titel van de tab niet lezen als "Nieuwe Berichten" maar als "Ongelezen Berichten". Ze verdwijnen dus uit het overzicht als ze als "gelezen" zijn gemarkeerd. Kan het zijn dat je voor deze screen dump de forums als "gelezen" hebt gemarkeerd?
 
heren, die knop berichten van vandaag is wat mij betreft onmisbaar, was de enige manier waarop ik het forum raadpleegde. Dat ik dan items vaker voorbij zie komen stoort mij niet. Ik hoop dat ie weer terug gehaald kan worden. bvd
 
Bij mij staat er wel meer, maar alleen discussies die ik nog niet heb geopend. Juist de discussies die ik volg, krijg ik niet te zien. Bijv. het topic over de Roland TR8S en de open brief aan de SF-leden. Dus het is nu eerder 'Nieuwe discussies' dan 'Nieuwe berichten'. :(

Ik gebruikte zelf altijd alleen 'Berichten van vandaag' - ondanks dat ze bijna hetzelfde zijn, vond ik dat persoonlijk overzichtelijker. Suggestie: als je het menu wilt stroomlijnen, kun je bijv. ook 'Wie is er online' weglaten, die informatie staat immers ook al op de voorpagina.

Overigens stel ik het wel op prijs dat jullie zo hard bezig zijn met alle feedback te implementeren :okdan:

In Nieuwe Berichten worden alleen disucssies getoond als er nieuwe berichten in zijn geplaatst.

Het laatst geposte bericht in de open brief is van vanmorgen 10:00 uur.
Het laatst geposte bericht in een discussie waarin TR8S voorkomt (behalve deze dan :)) is van gisteren 18:09 uur.

Zodra er in deze discussies en nieuwe post verschijnt, wordt deze getoond in Nieuwe Berichten.

De informatie uit Wie is er online is wezenlijk anders dan die uit "Bezoekers" op de FP. Maar misschien is het inderdaad wel een goed idee om deze tab weg te laten. Gaan we in overweging nemen.
 
heren, die knop berichten van vandaag is wat mij betreft onmisbaar, was de enige manier waarop ik het forum raadpleegde. Dat ik dan items vaker voorbij zie komen stoort mij niet. Ik hoop dat ie weer terug gehaald kan worden. bvd

Ook aan jou de vraag wat Berichten van vandaag meer biedt dan Nieuwe Berichten? Wat mis je precies?
 
Bedankt voor je reactie, maar, om hetzelfde voorbeeld te gebruiken, dat TR8S-topic heb ik niet recentelijk gelezen; de open brief wel, maar zeker vandaag nog niet. Beide topics hebben voor mij dus nieuwe berichten.
Ik weet niet of je de tijden kunt lezen op deze screenshot, maar er de open brief staat er niet tussen, en bijv. het 'schroom'-topic van Enzo ook niet, allemaal topics die ik wel heb gelezen maar nog niet de laatste berichten.
sf_nieuwe_berichten.jpg
 
Back
Top