wachtwoord vergeten werkt niet

specimanx

Stamgast
Lid sinds
14 juni 2016
Berichten
304
Locatie
Leiden
Na de hack heb ik een nieuw wachtwoord ingesteld snel, maar ik vergeet ze als ik niet direct ergens iets opschrijf in deze gevallen.

Dus deze werkt, maar wil opnieuw mijn wachtwoord instellen. Dit gaat niet omdat ik dus mijn opgeslagen wachtwoord niet meer weet en “forgot password” fouten geeft helaasch.
 
Check; Gezien! Bedankt!

Resumé; response van server is 200, maar geen bericht aan de front-end. Dus denk dat vBulletin error geeft hierop en zegt : "Invalid server response" (En had dus toen niet mijn mail geopend).

Thanks!
 
Thx voor de technische detaillering. Ik heb de indruk dat er toch nog fouten in de recentste versie zitten van de forum software. Ik hou er niet van de allerlaatste versie te draaien, net omwille van mogelijke niet ontdekte bugs. Maar nu werden we gedwongen...
 
Is zoals het is helaas. Blijft top dat jullie je hiervoor blijven inzetten!
 
Thx voor de technische detaillering. Ik heb de indruk dat er toch nog fouten in de recentste versie zitten van de forum software. Ik hou er niet van de allerlaatste versie te draaien, net omwille van mogelijke niet ontdekte bugs. Maar nu werden we gedwongen...

Ik wil me er niet teveel mee bemoeien hoor, maar..

Het voordeel van de meest recente versie is dat eerdere, bekende en waarschijnlijk uitgebuite bugs vaak verholpen zijn.

Dat het implementeren problemen kan geven is inderdaad lastig. Maar ik ben bang dat die tijdsinvestering naast het op de hoogte blijven van de ontwikkelingen gewoon erbij hoort.. :-)

:biertje:
 
Dat is helaas met elke software wel het geval.. Helemaal veilig en foutloos is blijkbaar onmogelijk! Ik heb daar weleens eerder boos over getypt..

Bij het beheer van software is het dan ook van belang het nieuws erover te blijven volgen.

Nadeel van met software blijven werken, terwijl de bugs al gepubliceerd zijn is dat er een grotere kans is dat bots zonder enige moeite talloze sites kunnen hacken. En dat er hacktools voor zijn ontwikkeld, waardoor iemand met minder kennis toch iets kan uithalen.

Als je een dienst aan anderen levert, ook al doe je dat gratis en vrijwillig, schept dat toch ook verantwoordelijkheid.
 
Ik heb niet de indruk dat de beheerder het nieuws niet volgt. De beheerder geeft aan geen voorstander te zijn van het draaien van de nieuwste softwareversie, omdat daar onontdekte bugs in kunnen zitten.

Ik vind dat de beheerder daar zeker een stuk verantwoordelijkheidsgevoel laat zien. Er wordt een keuze gemaakt tussen twee "kwaden" en is daar transparant over.

Ik kan het niet eens zijn met de gemaakte keuze, het is dan aan mij om te bepalen of ik wel of niet gebruik wil maken van de geboden dienst.
 
Ik heb ook niet de indruk dat men hier op het Synthforum de zaken niet netjes aanpakt. Bij deze datalek is het helaas ook een beetje pech door de samenloop van omstandigheden.

Feit is dat op 10 augustus op veel techsites grote heisa was over de publicatie van lekken in vBulletin. En er was te lezen hoe je deze kon uitbuiten. Er werd ook een workaround gepubliceerd, waarvan ik niet weet of dat hier geholpen zou hebben. Ik heb geen ervaring met forumsoftware... (php module handmatig uitzetten of zoiets..)

Dus als iemand er bovenop gezeten heeft als beheerder, heeft deze erger kunnen voorkomen.


Verder heb ik grote waardering voor de mensen achter de schermen van dit forum en het "opofferen" van hun vrije tijd! :okdan:
 
Back
Top