Poll: Bereidheid tot een vaste bijdrage voor een advertentievrij forum

Poll: Bereidheid tot een vaste bijdrage voor een advertentievrij forum

  • 0 Euro/jaar

    Stemmen: 35 38,0%
  • 5 Euro/jaar

    Stemmen: 11 12,0%
  • 10 Euro/jaar

    Stemmen: 22 23,9%
  • 15 Euro/jaar

    Stemmen: 4 4,3%
  • 20 Euro/jaar

    Stemmen: 20 21,7%

  • Totaal aantal stemmers
    92
  • Enquete gesloten .
Hoezo is het nodig om samen te komen om iets te te realiseren? Denk dat dat prima kan met alle communicatie middelen die we hebben. De technische implementatie hoeft ook niet zo heel spannend te zijn.
Als je het hebt over het ondernemende karakter waar ik van sprak, met een mentaliteit van spijkers met koppen slaan kun je redelijk vlot een eind komen. Maar die mentaliteit moet een team dan wel hebben.
Of het SF team dat heeft kan ik geen uitspraken doen, maar op het moment dat het zo blijkt te zijn dat het financieel niet heel goed gaat dan zal er toch wat moeten gebeuren.

Samen komen is niet perse nodig, maar maakt het wel een stuk makkelijker om te ondernemen, zeker als het om financieen gaat. Maargoed, je hebt gelijk dat eea goed te doen als je spijkers met koppen slaat. Dat het een en ander niet zo spannend is, klopt ook mits je er verstand van hebt. Dan hoeven er alleen nog maar een paar mensen hun vrije zondag op te geven om die spijkers te slaan. Of misschien een paar zondagen. Je vraagt iig een zakelijke insteek van mensen die iets voor de hobby doen en daar helemaal niet om gevraagd hebben en misschien helemaal geen zin in hebben en doet ook nog eens alsof het een koud kunstje is. Zo komt het op mij over in ieder geval, vandaar ook dat ik wat tegen gas geeft


Ik bezoek het forum onregelmatig veel en onregelmatig weinig, ik klik werkelijk nooit op een advertentie (tenzij perongeluk) en heb nu een adblocker.
Dus ja.. die ads werken niet heel goed bij iedereen in ieder geval. En daar is een oplossing voor.

Ik zou zeggen maak jouw expertise beschikbaar bij het team
 
Ik gebruik een adblocker dus de advertenties hinderen mij niet, maar ik wil best wat betalen om te zorgen dat het forum kan blijven draaien.
 
20 euro per jaar voor een dagelijks plezier, sociaal, muzikaal. Boel kennis, spul kopen en verkopen. Ik moet er niet aan twijfelen hoor.
take my money :verkoght:
 
In de vorige versie en met het vorige beleid, hoorde ik niemand klagen over de noodzakelijk ads.
Volgens mijn beleving is niet enkel de gebruikerservaring (verouderde software, marktplaats die niet meer werkt,...), de layout/design (uit welk tijdperk stamt deze?), de traffic (waar zijn de sfeermakers of echte toppers naartoe?), de ad-hoc moderatie (waar kritische noten worden genegeerd), maar nu ook de online privacy/security (niet 1 maar 2 hacks) er behoorlijk op achteruit gegaan. Als er nu zou beslist worden het forum betalend te maken om de ads te doen verdwijnen, zonder dat er op die andere vlakken iets verbeterd, dan maken jullie het schisma enkel maar groter, zonder echt de grondoorzaken aan te pakken. Doortastend beleid? Sorry hoor. Misschien moeten jullie eens jullie toekomstvisie en strategisch/financieel plan mbt het forum (incl. inkomsten en uitgaven) delen, zodat er ten gronde kan geargumenteerd worden en oplossingen die echt een verschil maken, voorgesteld kunnen worden.
 
Je vraagt iig een zakelijke insteek van mensen die iets voor de hobby doen en daar helemaal niet om gevraagd hebben en misschien helemaal geen zin in hebben en doet ook nog eens alsof het een koud kunstje is. Zo komt het op mij over in ieder geval, vandaar ook dat ik wat tegen gas geeft

Ik zou zeggen maak jouw expertise beschikbaar bij het team

Een zakelijke insteek is nodig want om uit de kosten te komen wordt nu het accent zwaar op de advertenties gelegd met een negatieve gebruikservaring als gevolg en in mijn geval met een adblocker beantwoord.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling. Ook al wordt het forum gerund door mensen die iets uit hobby doen (dit argument is in het verleden al vaker aangevoerd) dan vind ik nog dat je iets van kwaliteit mag leveren of mag verwachten. Het kan toch niet zo zijn van, 'we doen het enkel uit hobby, dus we doen het maar half'.. Genoeg mensen die iets uit hobby doen en tot het uiterste gaan om iets moois ergens van te maken.
(Geen disrespect hier naar de admins, maar meer een reactie op dat je omdat iets hobby is genoegen zou moeten nemen met half werk)

Nu werkt het forum grotendeels prima, maar de admins beginnen zelf over dat uit de kosten komen niet mee valt, dan zijn daar oplossingen voor. En volgens mij is het team capable genoeg om iets als een abbo structuur te integreren.

Wat betreft gesponsorde banners die rouleren, dat vraagt wat meer custom werk, tenzij er plugins voor zijn, dat weet ik niet, ik heb ooit wel eens wat voor VWforum.nl wat geprogrammeerd, persoonlijk vind ik dat er teveel ads staan daar ook, maar het is wel meer customized, als dat wat oplevert moet het ook rendabel kunnen zijn dat iemand zich er mee bezig houdt.

Maar goed, die gesponsorde banners is niet perse het eerste waar ik aan zou denken van wege al het custom werk wat er mogelijk in gaat zitten, een abbo structuur, met jaarlijkse betalingen via paypal bijv dat zou toch mogelijk moeten zijn.
 
Transparantie lijdt tot meer begrip.....

Wat zijn de jaarlijkse overheadkosten om het draaiende te houden, welke kosten moeten gemaakt worden om het forum te voorzien van up to date veiligheid, welke kosten liggen in het verschiet voor een soft-/hardware upgrade om komende jaren door te gaan?

Om lidmaatschapsbedragen te roepen die op emoties en niet op feiten gebaseerd zijn ga je veel te kort door de bocht. Simpel rekensommetje euro10 x 10.000 = eur100.000 en bij 20euro zelfs euro 200.00 op jaarbasis. Een stichting mag dan geen winstoogmerk hebben, maar wel een flinke berg aan liggende gelden opbouwen. Ik zeg niet dat de door mij aangehaalde bedragen absoluut zijn.

Als de totale overhead op jaarbasis bijvoorbeeld eur25.000 is en zeg gekscherend dat er 30.000 geregistreerde gebruikers zijn, dan is het makkelijker om een éénmalige donatie aan elk lid te vragen van bijvoorbeeld een euro. Als dit een jaarlijk of tweejaarlijks terugkomend iets is dan is dieze optie imo beter dan een abbo systeem. Wie zich extra geroepen voelt maakt bij een vrijwillige donatie daar euro2 of 5 of zelfs 10 van....

Zo zou elk forumlid via PB een persoonlijke uitnodiging ontvangen om een kostendekkende éénmalige donatie te doen. Levert de 1e ronde te weinig op, doordat er simpelweg te zuinig of niet wordt gedoneerd, kan met een 2e ronde het ontbrekende bedrag opnieuw onder de aandacht gebracht worden. Wederom vermoed ik dat degene die zich geroepen voelen meer dan het gevraagde bedrag zullen overmaken.

Als blijkt dat er een 3e ronde nodig is, dan zou ik voorstellen om voor een verkoop advertentie op de marktplaats een dubbeltje of kwartje per advertentie te vragen. Alhoewel dit weer extra kosten met zich meeneemt (aanpassen software, afdracht percentage van ontvangen betaling, controle mechanisme op betaling etc).

Een ander alternatief is om per post 1ct of een half cent "in rekening" te brengen. Heb je 601 post, dan kost het je euro6,01 of euro3,50 heb je net als ik ruim 3300 post dan kost me dat euro33nog iets/bijna euro17...
de veel poster/vervuiler betaalt.....

edit:
hoe zit het met de muziekwinkels, hard-/software producenten waarvan hun artikel op dit forum uitvoerig wordt besproken en vaak tot onnodige GAS lijdt waardoor je tot aankoop bij hen overgaat?
 
Laatst gewijzigd:
Reclame op de ipad is echt n drama, op de desktop zie ik er geen. Dat is al reden genoeg om 't van de wereld te verhelpen. En mijn idee is dat een forum dat geliefd is gerust mag kunnen teren op de enorme hoeveelheid gebruikers ipv de walgelijke reclame. Ik denk er zelfs over mijn YT video's 'voor kinderen' te maken omdat YT vandaag liet weten dat 'kindervideo's' geen persoonlijke reclame krijgen. (nieuwe wet) Wat ten koste van de inkomsten gaat voor de uploader, oei, nu krijg ik die 0,0003 cent niet meer voor mijn +26000 viewers. Boeien.
 
edit:
hoe zit het met de muziekwinkels, hard-/software producenten waarvan hun artikel op dit forum uitvoerig wordt besproken en vaak tot onnodige GAS lijdt waardoor je tot aankoop bij hen overgaat?
Net bedacht op de kleine kamer.....
sponsoring dmv product plaatsing of vaste ingebakken reclame uiting op de site.

Bedrijven hebben een marketingbudget (ooit begrepen dat dit kan oplopen tot 25% van de jaarlijkse uitgaven). Dit is ook fiscaal aftrekbaar (100% en anders voor een groot gedeelte). Voor een bedrijf als BAX-Music, Thomann.de etc is een bedrag van bijv. euro1000 p/m aan reclamekosten/sponsoring te verwaarlozen. Terwijl het forum met zulke bedragen geholpen is....

Met sponsorring stel je iets beschikbaar, meestal ruimte waar reclame op wordt geuit, zonder daar aan macht aan in te leveren.
 
Omdat ik de afgelopen jaren vanwege gezondheidsredenen moet rondkomen van en minimuminkomen, hanteer ik het principe dat mijn muziekhobby geen geld mag kosten. Reclame op een site vind ik niet zo'n probleem, als deze niet te irritant is. Uit sympathie zou ik echter wel een minimumbedrag willen investeren in het forum.
 
Ik heb niet heel de thread gelezen maar ik heb nog nooit reclame gehad op SF...
Ik gebruik een gratis adblocker in mijn browser en SF logt me automatisch in.
Maar misschien gaat het dan alleen over ipad of smartphone gebruikers.
 
Even toch wat nuanceren ik ben gerust bereid een financiele bijdrage te leveren dit om het forum in leven te houden.
Maar ik heb mijn buik vol van al die (betalende) abonnementen , en wat is eigenlijk de meer waarde van een betalend abonnement dit vr het tegen houden van advertenties als je dat evengoed kan bekomen met een adblocker.
 
ik doe nu 1.25 per maand, via paypal, kan dat beter via bank gaan doen, want de fee? dat komt neer op 15 euro, dat heb ik dan ook gekozen. 20 euro zou ook prima zijn.

ik doe dit vanwege de blockers die ik gebruik, ik whitelist géen enkele site, gezien de hacks van advertentienetwerken, al is het nu weer lang geleden volgens mij, of ze melden het niet meer.
ik gebruik tevens noscript, a PITA, want een heel gedoe soms. wanneer het noodzakelik is, gebruik ik chrome, zonder enige blocker. meestal voor betalingen, want heel soms werkt dat niet, en met de meerdere blockers die ik heb is het een gedoe. en ik wil geen reklame zien....

dus de vraag, komt het hele bedrag van paypal op de rekening, of nemen ze 5%. ik ga over naar een automatische bankafschrijving. en verhoog het wat. dan komen we op 20 euri, zoiets.

het ging zo handig met paypal, ik heb het al gemeld, luiheid regeert op internet, ook ik...

EDIT: per maand vind ik op een of andere wijze fijner.
 
Laatst gewijzigd:
Even toch wat nuanceren ik ben gerust bereid een financiele bijdrage te leveren dit om het forum in leven te houden.
Maar ik heb mijn buik vol van al die (betalende) abonnementen , en wat is eigenlijk de meer waarde van een betalend abonnement dit vr het tegen houden van advertenties als je dat evengoed kan bekomen met een adblocker.

De meerwaarde van een abonnement tov een adblocker is dat je over een paar jaar waarschijnlijk nog steeds dit forum kan bezoeken.
 
Ik wil best bijdragen voor een reclamevrije site.
Maar minstens net zo belangrijk vind ik dat als we betalen dat we dan ook mogen verwachten dat de site goed draait en niet zoals nu af en toe onbereikbaar is, dus met andere/betere software en wellicht een andere server dan betaal ik zeker.
 
Enne.. inkomsten genereren dmv synthforum merch?

T-shirt, petjes, aanstekers? Ik noem maar wat... Kunnen we elkaar op straat herkennen :D
 
Hoeveel geld gaat het over? Ik denk dat donatiesysteem ook prima kan, zie Soma FM. Bijna net zo leuk als spoootify, maar op donatiebasis, met en zonder t-shirts.
 
Synthforum t shirts? Da krijgt met kerst de hele familie er 1:okdan:..
Heb geen flauw idee what de kosten en inkomsten zijn voor dit forum. Vind ik wel interessant om te weten...
Ben in iedergeval bereid wat te doneren indien gewenst .heb op mijn gare iPad nog nooit advertenties gezien
 
Heb niets tegen reclame boodschappen,zolang niet teveel.In magazines kijk ik ook altijd naar dia advertenties.Dan blijf je wat op de hoogte van de nieuwtjes.
 
Ik ben tegen een abbo als dit de enige optie is.
Dit zal namelijk ook het aantal mogelijke nieuwe leden blokeren.
Sorry ik gebruik een ad blokker en ik denk veel mensen. Dat is niet specifiek voor het synth forum maar voor het internet in het algemeen.
Een vrijwillige bijdrage lijkt me beter dan een abbo icm met andere opties.

Mogelijk bronnen van inkomsten:

- sponsored posts
- nieuwe gear
- vrijwillige bijdrage
- merchandise

Het forum is nu nederlands. Waarom niet ook engelstalige voor meer users ?
Meer users = meer mogelijke inkomsten van sponsors.

Gewoon wat ideeen.

Hoeveel heeft het synthforum maandelijks nodig in euries ?
 
Back
Top