Synthfreak - Drum&Bass geneuzel

Synthfreak

ff lekker resoneren
Lid sinds
31 Maart 2002
Berichten
297
Locatie
Brabant
Gewoon omdat het kan...Semi live trackje van dit jaar, enjoy :yamaha:

Groetjes Synthfreak

 
Last edited by a moderator:
Thanxxx voor jullie reacties, leuk om te lezen! Basje is gewoon basgitaar ingespeeld met een buizenPreAmp, gitaar is dezelfde bas met een gitaarmodelling amp.. Synths novation Softsynth.. Drums is drumrack in Ableton met samples van 909 en 808 met wat saturation en bitcrushing. Ja dat gekraak, sorry ik hou van smerigheid:).. Is gemaakt met de beatrepeat plug-in van Ableton.
Verder wat 'live' knoppen gedraai aan de filter plug-ins.

Groetjes synthfreak
 
Leuk hoor, hihat niveau vind ik eigenlijk wel prima op mijn monitoren. Het gekraak had er wel tussendoor gemogen ipv aan het eind.
Goed basgeluid, moet dat zelf ook eens doen, past eigenlijk wel (en ik ben van oorsprong bassist, instrumenten genoeg :D ).
 
Tja apart .. Die leadsound overstuurt hier erg in het hoog ( resonantie ) , was dat de bedoeling ?
 
Er zitten goede ideeen in, alleen kan de boel wat vetter gemixed worden.
 
Ik heb lekker zitten luisteren naar je wat hypnotiserende track waar de vaart er goed in blijft.
Wat ik leuk vind is dat je niet voor de hand liggende geluiden kiest zo af en toe waardoor het een soms wat verrassende track is.
Het geluid (dat gekraak!) wat er voor het eerst zo bij ongeveer 3.30 erin komt en later nog een paar keer vind ik goed bedacht, juist niet zo gladjes en voorspelbaar allemaal.
Dacht heel even dat het mis ging met m'n versterker.:P
Als ik nog iets mag zeggen wat ik graag nog had gehoord; een baslijn met iets meer afwisseling in de timing bijv waardoor de spanning nog wat toeneemt.
En de drums die je aan het eind even alleen laat horen had wel 1 of 2 keer meer gemogen wat mij betreft om daarna weer de gang erin te brengen.
Leuke track, origineel in ieder geval door de afwijkende sounds erin!
 
Ik vind het zeker wat hebben maar dat "fluitje" hoeft er voor mij niet zo aanwezig te zijn ganse tijd, ik krijg er een beetje zenuwen van :D
Krijgt mijn stem wel, vind het wat jammer dat er tot nu maar 2 stemmen hiervoor gegeven werden.
 
Thanxxx voor alle toffe reacties, Tips en tops!! Doet me goed :okdan: en neem alle tips zeker mee voor een volgende track!!
Groetjes Synthfreak
 
Back
Top