DaTucker - Back into 70s analog space

Inclusief het karakteristieke Jean Michel Jarre basje met dat 'knikje' erin. Stringetjes ook erg gelijkend. Leuk hoor. Missie inderdaad geslaagd.

Bedankt. Ik heb goed geluisterd naar Equinoxe. Dé introductie tot elektronische muziek voor mij in de jaren 80. Stringetjes heb ik veel aan moeten tweaken en layeren om die zo te krijgen.
 
het is juist niet origineel, toch TE veel JMJ waardoor het geen eigen gezicht heeft.
Vind de mix wat mid en laag missen.
 
Goed geslaagd in je opzet.
Krijg een beetje het gevoel alsof ik naar een jaren 70 sf movietrack zit te luisteren.
Je melodielijn klinkt een beetje lofi tov de rest maar dat geeft juist de goede vibe op die manier, prima!
 
Ik krijg meteen een beeld van een obscure jaren 80 TV serie voor me :). Ik vind het melodietje erg catchy, prima dus, want dat is vaak lastig te maken is mijn ervaring. De gehele sound had voor mij iets "ronder" gemogen. Vind het nu nog ietwat aan de scherpe kant af en toe. Maar verder gewoon een heel leuke en frisse inzending :okdan:.
 
het is juist niet origineel, toch TE veel JMJ waardoor het geen eigen gezicht heeft.
Vind de mix wat mid en laag missen.

Dus als JMJ kopij geslaagd. Ik sluit me echter aan bij de, ook naar mijn gevoel volledig terechte opmerking van rdilago.
Maar dat wil niet per defenitie zeggen dat je geen kans maakt... !
 
Ik houd behoorlijk van deze stijl. Ook mooi in elkaar gezet, prima geluiden. Helaas doet de mix wel echt afbreuk aan het luister plezier... Met een goede mix zou dit maar zo een topper kunnen zijn...
 
Ik houd behoorlijk van deze stijl. Ook mooi in elkaar gezet, prima geluiden. Helaas doet de mix wel echt afbreuk aan het luister plezier... Met een goede mix zou dit maar zo een topper kunnen zijn...

Tsja, die mix. Dat hoor ik zelf ook maar t.t.v. de inzending had ik geen tijd meer om daar verder aan te werken. Het hielp ook al niet dat ik het noodgedwongen op mijn hoofdtelefoon moest doen... Nachtwerk en dan voluit gaan op de studiomonitors vinden vrouw en kinderen niet zo leuk ;-) De uiteindelijke versie zal echter minder scherp worden.
 
Deze wil ik zeker met de uiteindelijke mix zeker opnieuw beluisteren.

Maar ik vind het wel een mooie Jarre-achtig nummer. Zou niet misstaan als soundtrack bij een episode van Tatort.
 
Prima neergezet, ook die drumgeluidjes met kort delaytje erover, of wat het ook moge zijn. Lijkt ook op die rytmboxjes in orgels, wat is dat eigenlijk?
 
Back
Top