Secret Oktober - We Dance Romantic

Storm

A-ha!
Lid sinds
16 augustus 2007
Berichten
1.812
Locatie
Norwich, Norfolk
Nieuwe song van mijn band, komt ook op de nieuwe LP.

Gemaakt met JX8p, AN1x, Supernova, Alesis DM10, fretless bass, een gitaar.


Cheers 8)
 

Attachments

  • Secret Oktober - We Dance Romantic.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 134
Hehe thanks man :D
 
Je intro vind ik wat aan de lange kant en het leidt naar een verwachting die niet klopt bij de track (maar goed, dat is natuurlijk mijn verwachting). Mix kan nog wat aan gesleuteld worden IMHO (gitaar zit wel erg in het midden, vocal kan wat reverb gebruiken misschien?)

De track zelf vind ik eigenlijk wel lekker. Er zit een fijn energiek sfeertje in en zoals Paabs zegt, lekker 80's! :okdan: Wat waren dat muzikaal gezien toch inspirerende tijden man. All in all, leuke track.

Hoor ik in het outro nou "Woman = trouble"? :D
 
Leuk nummer, goede keuze, 80's sfeer "all over the place"!

Thanks!


Je intro vind ik wat aan de lange kant en het leidt naar een verwachting die niet klopt bij de track (maar goed, dat is natuurlijk mijn verwachting). Mix kan nog wat aan gesleuteld worden IMHO (gitaar zit wel erg in het midden, vocal kan wat reverb gebruiken misschien?)

De track zelf vind ik eigenlijk wel lekker. Er zit een fijn energiek sfeertje in en zoals Paabs zegt, lekker 80's! :okdan: Wat waren dat muzikaal gezien toch inspirerende tijden man. All in all, leuke track.

Hoor ik in het outro nou "Woman = trouble"? :D

Hehe, "another woman is trouble". Helaas is de vocabulary van een speak & spell beperkt!

Thanks voor je leuke commentaar, de intro is inderdaad lang maar het is geen radio-edit. De drummer heeft deze mix gedaan, dus ik zal de tips door geven!
 
Volgens mij kan er nog wel wat laag uit de vocaal? Ik heb het idee dat de gitaar en de vocaal elkaar een beetje in de weg zitten. De gitaar kan denk ik ook nog wat zachter. Doet me een beetje denken aan Visage meets Duran Duran.

Thanks, ik geef de mix tips door aan de drummer. Dit: "Visage meets Duran Duran" vind ik een enorm compliment, dus erg bedankt :D :okdan:
 
Leuk nummer, met best goede zang (voor zover ik dat kan beoordelen). Het heeft zeker potentie. Alleen denk ik wel dat er geluiden in zitten die veel beter kunnen.. soms klinken ze een beetje 'dood' en/of dun. Denk dat het vooral een kwestie van mixen is.
 
Bedankt voor het compliment voor de zang! Dit soort 80s geluiden passen in de muziek en vind ik zelf mooi, vandaar de keuze. Ik heb zelf weinig verstand van mixen, bedoel je misschien dat de mix technieken niet modern zijn waardoor de mix/geluiden niet zo pompt als muziek die nu in de charts is te vinden?
 
Ik vind dit nummer erg leuk, maar vooral, wil ik aangeven dat als ik je nummers hoor "zie" ik de band (het geheel), i.p.v. een zanger met een band-begeleiding, en dat vind je niet meer zomaar, dus mijn complimenten bij deze!

Ik zal de track downloaden om met mijn mp3 te beluisteren :)
 
Te gek man! Dat is ook precies de bedoeling, dus ben erg blij met je comment! Cheers, ons nieuwe album is bijna af - ik zal je een gratis download opsturen dan!!
 
Te gek man! Dat is ook precies de bedoeling, dus ben erg blij met je comment! Cheers, ons nieuwe album is bijna af - ik zal je een gratis download opsturen dan!!

Mooi zo, man! Ik brand een cd want ben vaak ook onderweg... voor in de auto... hihi...
Ik bedoel je kan je sound perfectioneren, radiovriendelijker maken zeg maar, maar dit komt door veel oefenen en ervaring. Maar vooral als je plezier in hebt, dat is het allerbelangrijkste.
 
Prima productie. Enige wat nog meer op de voorgrond had gemogen zijn de zang en de gitaarsolo, dan bruist de track denk ik nog meer. Maar verder erg leuke track!
 
Mooi zo, man! Ik brand een cd want ben vaak ook onderweg... voor in de auto... hihi...
Ik bedoel je kan je sound perfectioneren, radiovriendelijker maken zeg maar, maar dit komt door veel oefenen en ervaring. Maar vooral als je plezier in hebt, dat is het allerbelangrijkste.

Cool man! :okdan:

We mixen het zelf, dus het zal altijd enigzins "home-made" klinken vergelijken met bands die een groot label achter zich hebben. Bedoel je met radio vriendelijker de sounds/productie of de mix? Wij komen natuurlijk niet op mainstream radio, dus hoeven we gelukkig ook niet mee te doen met dikke pomp mixen of "moderne" pop producties - wij laten het klinken hoe we zelf mooi vinden, en gelukkig zijn er veel mensen (30+ meestal, geen kids) die het cool vinden :)


Prima productie. Enige wat nog meer op de voorgrond had gemogen zijn de zang en de gitaarsolo, dan bruist de track denk ik nog meer. Maar verder erg leuke track!

Heel erg bedankt! Ik geef je tips door aan de drummer :okdan:
 
Zowel Japan als vroege Simple Minds zijn invloeden, dus bedankt voor de complimenten! :D
 
Back
Top