DMS - Mirrors

ik besef me wel dat voor vocalen een iets wat andere structuur in het arrangement zou moeten alhoewel we tegenwoordig ook wel weer teveel in hokjes denken
 
ik besef me wel dat voor vocalen een iets wat andere structuur in het arrangement zou moeten alhoewel we tegenwoordig ook wel weer teveel in hokjes denken

Mee eens, want dat gedachte had ik ook. Eerst dacht ik "een paar vocals hier en daar" maar nu denk ik dat dit ook zonder vocals goed werkt. :okdan:
 
ja is ook gezellig maar je leert elkaar ook kennen als muzikant en daardoor ook weer als persoon in de keuzes die je maakt in de muziek.

mijn pa komt uit een andere tijd maar kan goed meekomen in de moderne muziek en opvattingen. andersom leer ik ook heel veel van hem. we delen beide ook de passie voor muziek uit de jaren 70 en 80.
 
pink floyd sfeertje zoals al eerder aangehaald. ik vind dit wel een erg fijne track om zelf wat bij op gitaar te spelen, daar leent die zich echt prima toe. (ook om gewoon op weg te drijven hoor)
in elk geval fijn gemaakt! stem!
 
Dankje voor je stem! Ben blij met alle waardering die ik mag ontvangen!
Ja er is idd ruimte voor een solo'tje, was ook pa zijn mening alleen was er niet meer van gekomen.
 
Doordat je deze track zo vroeg gepost had heb ik'm nu voor de derde keer op staan en hij klinkt nog steeds lekker. De geluiden passen mooi bij elkaar en worden mooi aangevuld door de gitaar.

Alleen de gated 8ste string vind ik was saai. Het basje klinkt lekker zo, maar door het string geluidje er boven op verliest het kracht.
 
De gated 8ste string vind ik wat saai? Bedoel je de strings (akkoord) die op de 8e vallen? Die vallen idd ook samen met de tel maar het is vaak hoe je het mixed hoe het eruit komt, als je al dat soort elementen uit je tracks gaat halen of anders gaat invullen wordt het meteen anders, ik heb het op de beste manier en met mijn kunnen gemixed, zelfs met wat subtiele sidechain. Maar het is wel een key element in de track dus eruit kan hij niet, wellicht wel iets anders nog qua mix, inclusief nog ergens een gitaarsolo'tje
 
Ja, dat akkoordje wat er op 1:38 ongeveer in komt en de bass dubbelt zeg maar. De stukken zonder vind ik mooier en opener klinken. Zonder dat akkoordje komt het basje veel mooier uit en denk ik dat die andere pad/strings ook beter klinken.
Maar goed, dat is smaak he.
 
klopt, ik snap wat je bedoelt en een valide punt, ik kan daar evt nog wat frequenties weghalen zodat punch wat meer behouden blijft na de opbouw, hij valt inderdaad ietsjes weg in kracht maar voor mijn gevoel is dat nog acceptabel en luisterbaar omdat het element wat erin komt juist iets toevoegt en de sfeer heel wrang en sinister maakt, bovendien transponeert deze string ook mee door de track. Als ik hem weg zou halen krijg je een hele andere track die voortkabbelt zonder echte esssentie, de strings en gitaren, het geheel maakt voor mij wel de track ondanks dat hij dan nog vrij minimaal blijft qua akkoorden maar dat was de insteek ook, filmische track zeg maar zonder perse in het echte reguliere kop middenstuk staart te vervallen. ik moet wel toegeven dat het mixen van deze track best pittig was ondanks dat het nog beter kan maar dat is altijd zo, het zijn de keuzes die je maakt tijdens het proces.
 
Geen idee waarom ik dit mooi vind maar ik vind het mooi.

En meteen ook weer geleerd wat een [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Cabasa"]Cabasa is.
 
haha, ik zie me nog zo voor de mic staan met die cabasa :D

maar tof dat je het mooi vindt, al weet je niet waarom :D
zou natuurlijk beter zijn als je wel weet waarom .. hehe
 
Gefeliciteerd met de tweede plaats :okdan:!

Krijg Mirrors al weken niet meer uit mijn hoofd. Dat overkomt me de laatste jaren niet vaak meer :)
 
Back
Top